18 Şubat 2021 Perşembe

BUGÜNLERDE...

     Tüm dünyada kar yağıyor sanki. Sosyal medyada, televizyonda, her yerde karlı şehirler... Burada da durum aynı. Çok kişinin satırlarını beyazlar bürümüş. Keyifle okudum, daha okuyacaklarım var sırada. Son birkaç gündür benim gündemim de kardı. Kar yağmaya başladığından beri perdeler sonuna kadar açık oturuyoruz. Neyiz biz? Güvenlik sorunu yaşamayan kuzey ülkesi vatandaşları mı? Fakat ne güzel yağdı. Özellikle geçtiğimiz pazartesi günü. İşi gücü erteledim, sadece karı seyrettim. Ne zamandır ilk defa gerçekten hiçbir şey düşünmeden durabildim. Çok iyi geldi. Acaba son bir yıldır yaşadığımız tuhaf durumlar mı bu sene kar yağışını bu kadar özel kıldı? Bir süre daha gitmeseydi ne iyi olurdu. Kar yağdığından beri bugün ilk kez dışarı çıktım. Aslında pencere kenarında hayatımdan memnundum ama kar havasından mahrum kalmayı da istemedim. Nasıl bebek adımlarıyla yürüdüm anlatamam. Kaldırımlar fazla buzlu değildi ama ne olur olmaz. Düşmekten çok korkarım. Hiç sevmem. Düşene de hayatta gülmem. 

    Neyse ki sağ salim eve dönebildim. Kar yağışının durduğu sıralarda, asla pencere önünden ayrılmadan kitap okudum. Bu sıra Jeanette Winterson'la yarenlik etmekteyim. Kitabın adı "Normal Olmak Varken Neden Mutlu Olasın". Otobiyografik bir kitap ama içinde çok şey var. Tatlı tatlı anlatmış Jeanette. Oysa çok tatsız bir insan olabilirmiş. Yetiştiği ortamı düşününce... Bu yazarı çok sevdim. Kendisiyle tanışıklığımız çok yeni. 
Deniz Yüce Başarır'ın podcast serisi Ben Okurum'da rastladım ona ve daha önce haberdar olmayışıma şaştım, üzüldüm. Tam bu noktada, henüz rastlamayanlar için Ben Okurum'dan bahsetmek isterim. Deniz Yüce Başarır'ın hazırladığı bir edebiyat serisi bu. Her bölümde farklı bir kitaptan bahsediliyor. Başarır, o kitaptan bazı bölümleri ve kitap hakkında titizlikle hazırladığı belli olan metinleri okuyor. Aralarda dostlarıyla bu kitap hakkında sohbetler ediyor ki bu isimler yayın hayatını az çok tanıyanların bildiği isimler. Örneğin Turgenyev'in İlk Aşk'ını Yekta Kopan'la konuşması gibi... Jeanette Winterson'ın Tutku adlı romanını da Can Kozanoğlu'yla konuşmuşlar. 
Yazarın yukarıdaki satırlarda bahsettiğim kitabını bir an önce almamı sağladılar. Tutku'ya da sıra gelecek. 
Program güzel olmasına güzel ve ben şimdi onun tüm bölümlerini bitirmek üzereyim ancak ilk başta dinlerken biraz zorlanmıştım. Deniz Yüce Başarır'ın çok güzel bir sesi var, diksiyonu, ritmi vs. artık ne gerekliyse hepsi şahane. Ve belli ki bu konuda genler iş başında. Ne de olsa kendisi Kâmran Yüce'nin kızı. Başarır, televizyon programcılığı, editörlük ve çevirmenliğin yanı sıra seslendirmeler de yapmış. Son zamanlarda Storytel gibi mecralardan kitap dinleyenler onu çok iyi tanıyorlar zaten. Gel gelelim ben aşırı teatral konuşmalardan rahatsız oluyorum. Sevmiyorum değil, bildiğin ruhum daralıyor, başıma ağrılar giriyor. Ayrıca teatral konuşmaları abartılı da buluyorum ve dinlediklerim benim için gerçekliğini yitiriyor. Deniz Yüce Başarır'ın okuma tarzı da fazla teatral. Fakat onun çok tatlı bir kadın olduğu, normalde de dolu dolu, coşkulu bir sesle konuştuğu o kadar belli ki. 
Ve Ben Okurum o kadar güzel bir seri ki... Hâl böyle olunca kendimi takılmamak için zorladım, dinlemeye devam ettim, alıştım. Ne yazık ki sese karşı, bazı konuşma tarzlarına karşı duyarlılığım var. O ayrı bir konu... 
Fakat program çok keyifli. Kitapsever dostlara önerim olsun. 
   İşte böyle ufak tefek meşgalelerle geçiyor günler. Bir yıldır rutine bağlayan hayatımızda farklı bir sevinç olup lapa lapa yağdı kar. Bir de... Bu sene hepimizi farklı duygusallaştırdı sanki.
    




32 yorum:

  1. Senelerdir hep derdim ki "kar, evde olana güzel"... Bu sene evdeyim ve hakikaten güzelmiş :))) İşe giderken cefasını çekiyordum çünkü sadece... Araba çıkmaz, yolda düşeceğim korkusuyla yürünmez, bir de o erirken olan çamuru :/ Bu sene ayağımı kara değdirmeden ohhh misler gibi keyfini çıkardım. Karşımdaki apartman burnumun ucundayken ben de açtım bütün perdeleri, çayımla-kahvemle misler gibi kitap okudum kara karşı...
    Podcastlere ben de yeni alışıyorum. Dinleyeyim bu seriyi de, bu tarz programlardan yeni şeyler öğrenmeyi seviyorum ♥
    Çok çok öpüyorum seni ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O konularda haklısın, ama bir de bu sene izlemesi bile ayrı terapi değil miydi? Öyle dalıp gittim:)Asaplar bozuk olunca:)
      Bu podcast serisini seveceksin bence Şebnem. Yemek yaparken süper gidiyor:)
      Ben de seni öpüyorum kocaman♥

      Sil
  2. Mevsimler,hele bir de zorluyorsa insanı; bence arayışın yolculuğuna çıkmış olana,yepyeni yollar yöntemler de öğretiyor.Doğa ve evrim,böyle hayatta kalıyor,sürprizler,zorluklar derken,dayanma gücünün yanında çözüm bulma ve perdeleri sonuna kadar açıp edebi dünyanın içlerine yolculuğa çıkma becerisi; " Ben kimim?" derken,bile,yanımızdaki "Kim" ile dost olmanın serüveni; hepsi büyük bir sahnenin oyunu gibi; var ile yok arasında muhteşem bir serüven; ne zaman bir astrofizikçinin astronomi buluşlarını izlesem; sizin yaptığınız gibi; perdeleri sonuna kadar açma isteği oluşuyor:)) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Yaşadığımız sıkıntılardan sonra böylesine bir kar yağışı sanırım herkesi olumlu etkiledi.
    Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Jeanette'i çok merak ediyorum; hatta geçenlerde bahsettiğiniz kitabı elimde çevirip durdum, okusam mı diye :) Müjdemi isterim, kitap okumaya döndüm. Hem de ne dönüş. Nasıl iyi geldi anlatamam. Hayal kurmayı unutmuşum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu, ne mutlu! Kitaplar hakikaten dış dünyayı unutturuyor, çok iyi biliyorsun:) Keyifli okumaların olsun Zihin.
      Jeanette'i seveceğini düşünüyorum. İstersen Ben Okurum'da Jeanette Winterson-Tutku bölümünü dinle önce. Ama bence direkt okusan da seveceksin. Okursan haber et tamam mı?:)

      Sil
  5. Deniz Yüce Başarır'ın seslendirdiği bazı kitapları dinlemiştim. Ben Okurum'u öğrendiğim iyi oldu, podcastları seviyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bunu kesin seveceksiniz:) Podcastleri ben de seviyorum. Video izlemeyi sevmem mesela, podcast benlikmiş:)
      Teşekkürler, sevgiler...

      Sil
  6. Ocak ve Şubat başı Avusturya'da çok soğuk geçti. -20leri gördük. Ara ara da kar yağdı. Bugün ilk kez ilkbaharı andıran bira hava ve bol güneş oldu. Biz de güneşi özlüyoruz kışın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O civarlar daha soğuk tabii, kolay değil. Türkiye'de bu kış havalar o kadar sıcak gitti ki... O da çok sıkıcıydı. İnsan mevsimleri zamanında yaşamak istiyor:) Alışmışız dört mevsime:) İklim değişikliği düzeni iyice bozmaz umarım.
      Teşekkürler Derya, sevgiler...

      Sil
  7. Bende neredeyse yarım saat seyrettim hiç bir şey yapmadan. Çok güzel yağdı. Dışarı çıkamıyorum korkudan, kayarım falan diye .Malum parçayı yeni değiştirdim ,zarar görmesin:)
    Çocuklar dışarda doyasıya oynadılar, en çok onlar için sevindim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük çocuklardan bahsediyorsun sanırım Mehtap.Önce bizimkileri diyorsun sandım. Zaten Orhun da çıktı ve 3 saat gelmedi:) Küçük çocuktan farkı olmuyor kar görünce, kimseyi takmadan atlıyor zıplıyor. Değişik bir insan:)
      Kayma korkunu anlıyorum, hele yeni operasyon geçirmişken.
      Sevgiler Mehtap...

      Sil
  8. Pandemi döneminde kar herkese iyi geldi sanırım. Burda da normalde pek yağmazdı bu yıl kış mevsimi oldu diyebileceğimiz gibi oldu ve evde yüzümüz güldü:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmayan yerler de kar gördü hakikaten. Tallinn'de de bu sene Orhun'un orada olduğundan daha fazla yağıyor, acayip bozuldu:)
      Yüzünüz hep gülsün, öpüyorum seni ve yakışıklı oğullarını...

      Sil
  9. karın sessizliğini seviyorum ve senin gibi pencere kenarında olup izlemeyi. içinde olunca çok çabuk ıslanıyor, kıtır kıtır yürürken düşecekmişim hissine kapılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben aslında çıkmayı da severim ama bu sene dediğim gibi öyle bakakaldım. Evde oturmaya fena alıştım galiba, durum iyi değil:)

      Sil
  10. Kar, bembeyaz, tertemiz haliyle ister istemez iyi geliyor bünyeye. İster evde perdeleri açarak izle, ister dışarıya çıkıp minicik bir kardan adam yap:)
    Okuduğun kitabın adına bayıldım bu arada: Normal Olmak Varken Neden Mutlu Olalım?
    Tabii ya, önce bir normale dönüşelim bence. En azından eski normalimize. İşte o zaman mutluluk ve değer bilme hali kendiliğinden gelecek. Sevgiler Sezer:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın adı kendi özelinde hüzünlü bir hikâyeyi barındıryor aslında ama günümüzdeki durumla özdeşleştirmen hoş oldu:) Bir cümle çok farklı şeyler düşündürebiliyor. Ve evet, bir an önce eski normalimize dönsek... Sevgiler Zeugma...

      Sil
  11. Ne kadar çok yazısını kaçırmışım..
    kar yağışı hepimize iyi geldi. İçimize, ruhumuza... bizde tülleri açtık, camın önüne çektik sandalyelerimizi hem konuştuk hem izledik. malum Umay olunca :) sessiz izlemek şimdilik sonraki senelere :)))
    Ben Okurum'un seslendirme kısmında yalnız olmadığımı bilmek iyi geldi. Ki severek dinliyorum lakin o ses tonu uzun süre dinleyince biraz itici geliyor...
    İyi hafta sonunuz olsun Sezer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umay'a benden kocaman öpücükler:) İyi hafta sonları...

      Sil
  12. Bu sene psikolojik olarak çok yorulduk. Kar bize huzur verdi, sakinleştirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve bir senedir her gün o kadar birbirinin aynısı şeklinde ilerledi ki kar değişiklik gibi geldi:)

      Sil
  13. Bilmediğim bir podcast, hemen bakacağım çünkü
    dinlemeyi çok seviyorum. çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
  14. programları duymamıştım bi bakıyim :)

    YanıtlaSil
  15. Kar hepimize çok iyi geldi. Kısa da olsa sıkıntılarımızı unutturdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene daha da yağmaz. Neyse, buna da şükür diyoruz:) Sevgiler Gamze...

      Sil
  16. Normal Olmak Varken Neden Mutlu Olalım?
    kitabı baktım ama sitelerde bulamadım tükenmiş. Ben okurumu da paylaştığın için sağol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi kitaplar tekrar basılmıyor. Ben de çok aradığımı bulamıyorum. Varsa yoksa popüler kitaplar.
      Normal Olmak Varken Neden Mutlu Olasın'ı bizim semtteki Kırmızı Kedi'den almıştım. İyi ki almışım o zaman.
      Ben Okurum'u seversin Özlem. Ben teşekkür ediyorum.

      Sil

Yorumu olan?