30 Nisan 2021 Cuma

iLHAM VERENLER...

     Artık nadiren kullandığım Facebook'ta, "Horsland Films" isimli hesapta çok hoş görsellere rastladım. Tablolardan ilham alan film sahnelerini derlemişler. Örnekler çoğaltılabilir tabii. "Bir Ressam, Bir Resim" serisine destek olsun. Buyurunuz efendim:

 The Fifth Element, Luc Besson (1997)  /  La Columna Rota, Frida Kahlo (1944)



    Self Portrait, Egon Schiele (1910-1911)  /  Joker, Tod Phillips (2019) 


    Saturn Devourin His Son, Francisco de Goya (1819-1823) / Pan's Labyrinth, Guillermo del Toro (2005)

Shutter Island, Martin Scorsese (2010) / Kiss, Gustav Klimt (1907)


Shirley: Visions of Reality, Gustav Deutsch (2013) / New York Movie, Edward Hopper (1939)

Alien 3, David Fincher (1992)  / Girl's Head beside a Skull, Whistler Rex (1934)


The Witch, Robert Eggers (2015) / Witches' Flight , Francisco de Goya (1797)


The End Of Evangelion (1997), Hideaki Anno & Kazuya Tsurumaki / The General Zapped An Angel (1970) Karel Thole


The Adventurs of Baron Munchausen, Terry Gilliam (1988) / The Birth of Venus, Sandro Botticelli (1485)
           

 Dunkirk, Christopher Nolan (2017) / Wanderer Above The Sea of Fog, Caspar David Friedrich (1818)

Change of The Sky, Herbert Ross (1981) / Nighthawks
, Edward Hopper (1942)
Study for Lady Macbeth (1851), Gustave Moreau  / Carrie (1976), Brian De Palma

The Elephants (1948), Salvador Dalí / Mad Max: Fury Road (2015), George Miller

The Lighthouse, Robert Eggers (2019) / Hypnosis, Sascha Schneider (1904)

A Clockwork Orange, Stanley Kubrick (1971) Prisoners Exercising, Vincent Van Gogh (1890)

Avatar, James Cameron (2009) / Floating Islands, Roger Dean (1993)


The Procession to Cavalry (1564), Pieter Bruegel / The Mill and the Cross (2011), Lech Majewski


The Truman Show, Peter Weir (1998) / Architecture Au Clair de Lune, René Magritte


Head of A Bacchante (1903), Annie Swynnerton / Midsommar (2019) Ari Aster

29 yorum:

  1. süper süper olmuş bu yazın. çok iyi bir derleme, besson, goya, bosch, klimt, hepsi çok etkileyici idi. :) bu arada, izlemediysen, goya en burdeos (carlos saura) :) yapmadıysan bir ara bruegel yapsana :) ayrıca, bosch, vermeer de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Horsland Films sağ olsun, onlar derlemiş:) İspanyolca'ydı, ben İngilizce isimlerini yazdım, paylaştım:)

      Sil
  2. Aa ne hoş bir bilgilendirme olmuş bir tablo bir filme ilham.olabiliyor bir senarist gördüğü bir resimden koskoca bir senaryo yazabiliyor ne güzel bir beyin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle:) Senaryoyu tamamen ona göre oluşturmasalar bile sahneler oluşturabiliyorlar.

      Sil
  3. Önce şaşırdım ama şöyle bir düşününce mantıklı buldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Disiplinler arası etkileşim, ilham, hayranlık vs... :)

      Sil
  4. Seriye destek oldular tabii. Harika! Sanattan sanata yolculuk. The Birth of Venus, Botticelli ile Klimt'ten Kiss favorim oldular. Çünkü o tablolar benim de zihnimde adeta resmolmuş durumdaydı:)

    YanıtlaSil
  5. Çok enteresan bir çalışma olmuş, Avatar'ı izlemedim hala ona yandım şu anda :D sağlıkla geçecek günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avatar'ı sinemada en önden izlemiştik. Bilet kalmamıştı çünkü. Gözlerim şeşi beş olmuştu en önde:) Güzel film ama. Severim:) Ben de güzel günler diliyorum, çok teşekkürler Eylem...

      Sil
  6. Sanatın bu tarz derinlikler saklayan kısmını çok seviyorum. Çok güzel bir paylaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanatçılar özel insanlar:) Teşekkür ediyorum.

      Sil
  7. Müthiş müthiş müthiş!! Bir kısmını bilmiyordum çok hoşuma gitti. Üşenmseme de Evangelion dizisi ve filmleri hakkında uzun uzun bir şeyler yazsam. Bir anime diyip geçmemek lazım. O evrenin Dostoyevski'sidir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok hoş değil mi?:) Yine Orhun diyeceğim ama Evangelion hayranıdır:) Bu resimleri ona da gösterdim hâttâ, yine heyecanla diziyi bana anlatmaya başladı:) "O evrenin Dostoyevski'si" güzel bir tanımlama olmuş.

      Sil
  8. Tablolardan sahne yaratmak ilginç, çoğu da bire bir olmuş. Yalnız genelde biraz dehşet içeriyor sahneler.Tüyler ürperiyor biraz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim bazı ressamları ve tabloları sevmemiz gibi yönetmenlerin de sevdikleri var. Ve en güzeli onlar sevdikleri tabloları hayata geçirebiliyorlar:)
      Hakikaten genelde ürpertici olanlar kullanılmış:)

      Sil
  9. Müthiş, çok beğendim <3
    Ama en çok The Birth of Venus, Sandro Botticelli ile Nighthawks, Edward Hopper (1942) uyarlamasını. İyi haftasonları :)

    YanıtlaSil
  10. Çalışmaların çoğu ciddi iç karartıcı ama ilham kaynağı ve ilham verdiği işleri böyle eleştirip paylaşman bayıldım 🤩👏 Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  11. *"eşleştirip" yazmıştım ama otomatik düzeltmenin azizliğine uğramış :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorun yok, "eşleştirip" olduğunu düşünmüştüm :)
      Eşleştirme için Horslan Films'i tebrik etmek gerek. Ben sadece bloguma göre düzenledim.
      Çok teşekkür ediyorum. Kocaman sevgiler..:)

      Sil
  12. Çok güzel bir derleme. Bazı filmleri izlediğimde bu esinlenmeyi fark etmemiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de filmlerde ayrıntılara dikkat etmiyorum. Dikkat edip derleyenler oluyor neyse ki:)
      Teşekkürler...

      Sil
  13. Yanıtlar
    1. Bence de:) Üstelik örnekleri çoğaltmak mümkün.

      Sil
  14. bu yazını dünkü yazıma koyduum :)

    YanıtlaSil
  15. Tabloda iyi de gerçeği ürkütücü 🤪

    YanıtlaSil

Yorumu olan?