6 Mayıs 2021 Perşembe

BUGÜNLERDE...

     Her pazartesi yayınlamayı iş edindiğim seriyi takip edenler bilir, iki hafta önceki yazım bir sonraki güne kalmıştı. Çünkü... O gün oturmuş sakin sakin yazıyordum ki eşim eve erken geldi. Meğer saatlerdir hastanedeymiş, paniklemeyeyim diye bana haber vermemiş. İş yerindeki yıllık doktor kontrolünde tansiyonunun 22 olduğunu fark etmişler. 22 nedir arkadaş? Nasıl anlamadan gezdi? Benim bir kez 16'ya çıkmıştı da dünyam şaşmıştı resmen. 
22'yi hayâl dahi edemiyorum. Dil altı hapı vs. Bakmışlar düşmüyor, doktor ambulansla hastaneye yollamış. 
Bir hafta ilaçtı, iğneydi, doğru düzgün beslenmeydi derken adım adım 14'e düştü neyse ki. Fakat sanırım nur topu gibi bir tansiyon hastamız oldu. Anlaşılmasının rutin kontrole denk gelmesine şükrediyorum. Çünkü kendisi olumsuz bir şey hissetmiyordu, böylece anlamayacaktık ve çok daha üzücü sonuçlarla karşılaşabilirdik. Salgın döneminde bu tip hastalıkların ortaya çıktığı, arttığı hep söyleniyor. Bire bir tanık olduk. Yalnız tehlike geliyorum diyordu. Bir senedir öyle çok kilo aldı ve iş yerindeki bir duruma o kadar kafayı taktı ki. Yemek yemeyi sevme durumu hep vardır ama salgından önce spor yapardı. Deli gibi spinning yapardı örneğin. Eve kapandık diye kendini de kapattı. Salgın bitince spor salonuna giderim, yine spor yaparım düşüncesiyle oturdu da oturdu ve yedi. Ya siyah ya beyaz durumlar. Çok saçma. Ne dediysem dinletemedim. Bekliyor ki salgın bitsin. Bir de iş yerindeki sıkıntı... "Takma kafana, sağlığımız yerinde olsun" dedim, onu da dinletemedim. Bazen -aslında onu çoğu zaman olarak da değiştirebilirim- çocuk gibi davranıyor. Ben de kendisini epeyi bir severim, zarar görmesini istemem. 
Dile kolay 15 yaşından beri beraberiz. Alışkanlık sanılmasın, ciddi anlamda çok severim:) O yüzden beni üzdü. Ama sakin kaldım. Ve, yeter ki başka sıkıntı olmasın düşüncesinde olduğumdan çözüme odaklandım. Bir haftada 5 kiloyu veriverdi:) Bu kadar kısa sürede 5 kilo verdiyse toplamda kaç kilodur düşünün artık. Yasaklar bitince yürüyüşe de başlayacak. Bu dönem tuhaf bir dönem. Çok kişiyi ya hasta etti, ya da alttaki hastalıkları ortaya çıkardı. Herkes kendine dikkat etsin. Ve gerçekten morali düzgün tutmak çok ama çok önemli. Neyse... Bırakayım tansiyon gibi yaşlılık hastalıklarını, biraz da gençlerden bahsedeyim. Yeğenim Nisan çok alem. Eski blog arkadaşlarım onun ilkokula başladığı zamanları bilirler,  şimdi lise 2'ye gidiyor. Çocuk liseye başladı ama her öğrenci gibi salgın yüzünden hiçbir şey anlamadı. Moralini sağlam tutmak için her sabah özel kıyafet giyiyor, süslenip püslenip oturuyor:) Takdir ediyorum. Ama asıl bahsetmek istediğim başka. Zamanın çocukları ve gençleri doğaya karşı çok duyarlılar. Doğayla enteresan bir ilişkileri var. Bunu çok fazla çocukta gözlemliyorum. Nisan da küçüklüğünden beri öyle ama son dönemde ilgisi daha da arttı. Bitkileri inceliyor, çiçekleri inceliyor, taşları inceliyor. Geçenlerde yoklamak için, "Uykusuzluk çekiyorum ne yapmam lâzım?" dedim. "Lavanta yetiştir, melisa çayı iç, yastığına lavanta yağı damlat" diye arka arkaya sıralamaya başladı. Vallahi doğrusunu biliyor. Odasını çiçek bahçesine çevirdi. Tavandan sarmaşıklar sarkıttı. Mitolojiye de merakı var. Bir duvara nymphe'lerin olduğu duvar örtüsü astı. Bir duvara projektörle doğa fotoğrafları yansıtıp duruyor. Geçenlerde "marimo"  denen yosun toplarından aldım ona. Fikir onundu tabii. Marimo Japonya'da ve Kuzey Avrupa'da bulunuyormuş. Dünyada henüz insanlar yokken onlar varmış. Böyle bir durumlar. İsminden de anlaşılacağı gibi doğum günü Nisan ayındaydı. Salgının en civcivli zamanı olduğu için toplanamadık. Kendi kendilerine çiçekli böcekli bir kutlama yaptılar. 
Elf kulakları takmış bizimki, ona göre giyinmiş:) Bütün fotoğraflarında kulaklar sivri. Kardeşim mesaj attı:"Abla, Nisan'ın fotolarından Orhun'a göndereyim de kulakları düzeltsin, Instagram'a böyle koymak istemiyorum":) 
Bir de... Nisan bana anneler günü için paşa kılıcı ve deve tabanı aldı. Bunları ben seçtim. Bakması kolay olsun diye. "İsimlerini ne koyacaksın" dedi. "Bitkilere, hayvanlara isim koymak doğru mu? Onların kendi şahsiyetleri var" dedim. Espri tabii. Ama bu aralar bu tip şeyleri çok duyuyorum. Enteresan enteresan fikirler. Şahsiyet olayına katılıyorum, sözüm isim koymama kısmına. Neyse... Baktım Nisan'a bir kal geldi. "Şaka yapıyorum, birinin adı Alma, diğerinin Oscar olsun o zaman" dedim:) Çocukların, gençlerin hayatımıza kattığı neşe olmasa ne yapardık bilmem. Şu dönemin sağlıkla kapanmasını en çok onlar için istiyorum.
    Bizde durumlar böyle. Bahar aylarında çok sayıda doğum günümüz var bizim. İki yıldır hiçbirinde toplanamıyoruz. Görüntülü görüşmeyle kutlaşıp duruyoruz. "Sözde tam kapanma" işe yarayacak mı sizce? Ne dersiniz? 19 Mayıs kardeşimin doğum günü. O gün tedbirli ama beraberce kutlama yapabilir miyiz?




28 yorum:

  1. Cok geçmis olsun tansiyon gerçekten cok tehlikelidir ilacla kendini kollayacak artik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Kesinlikle kontrollü gidecek artık.

      Sil
  2. Merhaba Sezen Hanım,
    Önce geçmiş olsun dileklerimi bildiririm.
    Muhterem eşinize ve bütün hastalara Allah’tan (cc) acil şifalar dilerim.
    Aile bireylerinden birinin rahatsızlığı bütün ailenin rahatsızlığı demek olacağından sizlere de Allah’tan (cc) moral gücü dilerim. Sizlerin vereceği moral en iyi ilâç olacaktır.
    Muhterem eşinize tekrar acil şifalar dilerken selâmlarımı iletirim.
    Bu arada oğlunuz, yeğenleriniz ve ailenizin bütün bireylerine iyi günler dilerim.
    Sağlıklı, mutlu günler dileğiyle saygılar sunarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyoruz Sabahattin Hocam. Herkes iyi olsun.
      Benden de sevgiler, saygılar size...

      Sil
  3. Çok çok geçmiş olsun ama ne büyük şans tam zamanında fark edilmesi! Bence sen onu sevgiyle yola sokarsın :) Nisan'ın durumuna ise şaşırdım, lise 2 yani 16 yaş periler için biraz geç değil mi? :))) Amaaaan keşke hep böyle çocuk kalsalar diyor bir taraftan da insan. Şimdiki çocuklar biraz değişik, bir konuya kafayı takınca onu her şeyiyle öğreniyorlar, uzmanlaşıyorlar adeta. Bana da ilginç geliyor..
    Şöyle bir şey var, bizim şehirde ne zaman kar yağsa haftaya soğuğu Türkiye'de, ne zaman yağmur gelse yine haftaya Türkiye'de. Sadece hava değil, corona rakamları da öyle! Bizde yükseliyor hop bir hafta sonra sizde de.. Düşüyor, tam haftasına sizde de. Şimdi bu hafta rakamlar o kadar güzel düştü ki okullar yeniden açılacak! Yani 1 haftaya sizde de :)) itinayla moral verilir!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Ceren. Hakikaten zamanında fark edildi. Mutluyum o açıdan.
      Nisan'ı çok çocukça anlattım sanırım:) Olgundur aslında, çocukluğundan beri. Onunki biraz bitki ve hayvan sevgisinden, biraz işin dekorasyon ve giyim kuşam kısmından, biraz da feminizmden kaynaklanıyor. Feminizm şu açıdan: Kendine cadı diyen ondan daha büyük kızlar var mesela, cadılara da meraklı:) Kız gücü. Şimdi gençlerin fantastik ilgileri var. Benim ondan daha büyük iki kuzenim ve Nisan, kostüm giyip cosplay festivallerine giderler mesela. Çok kalabalık olur bu festivaller. Gençler bilir. Kendisi gibi arkadaşları da var Nisan'ın, ondan daha büyük tavırlılar da. Kardeşim onun yaşındayken gayet ciddi, sadece derslerine odaklı bir genç kız olduğu için o da Nisan'ı çocuksu buluyor bazen ama ben farklı düşüncelerini, ilgilerini seviyorum:) Yeğenim bana mı çekmiş acaba?:) Bir de organizasyon Nisan'ın işi. Hep yaratıcıdır. 40.yaş gününü bile temalı yapacağına eminim. Küçücükten beri hiç şaşmadı, şaşmaz gibi geliyor. Dilerim içindeki neşe ve renkler hiç solmasın.
      Havanın Almanya'dan sonra bizde de aynı olması ilginç ama corona daha da ilginçmiş. Çok sevindim şimdi yahu!:) Umarım bizde de birden düşer ve iki tarafta da çıkmaz:) Gerçekten moral oldu:)
      Sevgiler, teşekkürler Ceren.

      Sil
  4. Eşin için geçmiş olsun. Neyse ki kontrol altına alınmış hemen. Daha dikkatli bir yaşam tarzıyla turp gibi olur. Adı belli ama "sözde tam kapanma". Hatta sın birkaç gündür sırf turistler rahat etsin diye kapatıldık hissiyati geldi bana.
    Bitkilere isim konusu neyse de kedilerinin burcunu söyleyip şikayet eden var:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Zeugma. Dikkati kesmişti ama artık temkinli olacak yaşlara giriyoruz. Halledeceğiz:)
      Turizm için yapıldı bence de. Ne diyeyim, umarım yarım yamalak kapanma da olsa sonu iyi olur.
      Hayvanların da doğum saati olduğu için burçlarının özelliklerini gösterdiklerini düşünüyorum ama ben:)

      Sil
  5. Benim yaptığım aralıklı oruçla herkes tansiyon hapını bıraktık diye yazıyor. İnstagramda Dr Rengin Börekçi'nin yazılarına bak istersen.

    Umarım toplanabilirsiniz 19 Mayıs'ta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Handan. Aralıklı orucu kaldıramaz, önce bir normal yemeye alışsın:) En azından şu an. Doktor kontrolü ve ilaçla devam.
      Umarım herkes sağlıkla sevdikleriyle görüşsün artık. Sevgiler benden sana...

      Sil
  6. 22'yi görünce sevindim, rekorum kırılmamış diye. Şaka tabii ki, geçmiş olsun, paniğe gerek olmadığını söyleyebilirim; neredeyse çocuk yaşlarda 20'leri, ileriki dönemlerde 27'leri görmüş ve sağ kalmış biri olarak. Genel olarak ailede var ama enteresan durum çocuklarda yok, anne düşük tansiyonlu olunca çocuklarda ortalamayı tutturmuş. Alışınca komikleşiyor ve şakalaşıyor kendisi ile insan, en çok espriyi ona dair yaptığımı söyleyebilirim, neredeyse onunla doğup büyümüşüm, hatta ilk öğrendiğimde bizim motorlarımız sekiz silindirli, demiştim:) Sanırım bundan altı yıl önce ilaç kullanmaya başladım ve o günden beri baş ağrılarımı özlüyorum:) 13 ortalamayla devam ediyor yaşam. Biraz beslenmeye dikkat ki artık tuz kısıtlaması bile gündem dışı, abartmamak kaydıyla tabii ki... Benim sanırım en büyük avantajım futbol oynamayı, basketbolu ve yürümeyi seviyor olmam ve sigara ile ilşkimin yok derecesinde, sadece keyif anlarında ve senede bir paketi bulamıyor olmasıydı. Farkında olunca bir sorun değil kısacası, yaşam kalitesine de hiç bir olumsuz etkisi yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 27 mi? Aman Allahım! 24 duymuştum, daha fazlası da oluyormuş:) Erken yaştan beri bir yandan zor olmuştur, bir yandan da olumlu anlamda alışkanlık kazanmayı sağlamıştır sanırım.
      Panik yapmıyoruz da kızdım yani kendisini bıraktı salgında diye. Yoksa sağlamdır maşallah, hareketlidir. O da gençliğinde futbol oynadı. Sigarası vardı ama çok mutluyum ki 5 sene önce tamamen bıraktı. Biraz normal standartlarda yemek yemeyi ve gereksiz stres yapmamayı öğrenmesi lâzım artık:) 12 baz alındığında Türkiye'nin neredeyse yarısında, 14 baz alındığında içte ikisinde tansiyon problemi varmış zaten. Bakacağız artık. Çok teşekkür ediyorum. Sevgiler...

      Sil
  7. Çok geçmiş olsun eşine.Tnasiyon zor bir hastalık, çocuklarımın doğumu ile beraber yaşamaya başladık tansiyonla. Tabii ki sağlıklı beslenme, spor önemli ama ilaç tedavisi verildiyse mutlaka uygulanmalı. Çünkü sebepsiz tansiyon dedikleri bir olay var ve ne yaparsanız yapın ilaçsız düşmüyor. Mesela ben gece uykusuz ve uzun süre aç kalırsam kesin çıkar, ilaca rağmen:) Çok geçmiş olsun tekrar. Bu arada 15 yaşından beri devam eden beraberliğinizi canı gönülden kutlarım, nice yıllar sürsün daha inşallah.
    Nisan'ı da anlattıkça kızımın o yaşlarını özledim birden:) Ne güzel zamanları ,kız çocukları hem zor oluyor ergenlikleri hem de çok tatlı oluyorlar.
    Kardeşinizin doğum günü de şimdiden kutlu olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok ilaca aynen devam. Ben modern tıptan yanayım her zaman:) Kadınlarda hamilelik sırasında veya sonrasında oluyor sahiden. Vücut ilginç bir makine. Sana da geçmiş olsun Mehtap.
      Çok çok teşekkür ediyorum. Nisan ve kardeşim için de:)

      Sil
  8. Eşinize çok geçmiş olsun ne güzel yazmışsınız çok severim diye. Benim eşimde de bir problem çıktı başta çok korktuk ama şükür geçti inanın dünya başıma yıkıldı sanki. Rabbim sevdiklerimizle sınamasın. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında utanırım böyle şeyler yazmaya ama dayanamadım, birazcık ifade ettim:) Size de geçmiş olsun, herkes sağlıkla kalsın. Çok teşekkür ediyorum.

      Sil
  9. Amaaan çok geçmişler olsun :( Gerçekten farkedilmiş olması ne ala. En azından zamanında müdahale edilebilmiş. Dediğiniz gibi 22'yle nasıl rahatsızlık hissetmemiş hayret. Beyefendi gerçekten dayanıklıymış :) Blogta yazmadım ama 2-3 ay önce sabahın köründe banyoya giderken yarı yolda şakadanak gittim, tansiyon rollercoaster'a binmiş indi bindi yapıyormuş :))

    "Ben de kendisini epeyi bir severim, zarar görmesini istemem. Dile kolay 15 yaşından beri beraberiz." :)) Sağlık dolu, bir arada, güzel ve uzun bir yaşam diliyorum.

    Yukarıdaki yoruma katılıyorum. Bir diyetisyen önerisiyle aralıklı oruç metoduna veya bünyesine hangisi iyi gelecekse o metoda geçerse belki daha da rahatlayabilir. Hekime danışmalı çünkü herkesin vücudu farklı tepki veriyor. Bana iyi gelen size iyi gelmiyor. Ben 3 senedir yaşam tarzımı değiştirdim. O kadar iyi geldi ki. Birçok sorunum yokoldu. Kuş gibi hissediyorum. Akşam öğünüyle vedalaştım. Sağlıklı olduktan sonra kilo önemli değil, verilir ;) Kendisine çok selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Zihin. Sana da geçmiş olsun. Seninki de düştü mü yoksa? Benim dayım çok az yer senin gibi, zayıftır:) O da tansiyon düşüklüğünden bayılmıştı, hastanelik olmuştu. Geçici bir durumdu Allah'tan, gayet sağlamdır.
      Eşim önce normal standartlarda yemeye geçsin de halledeceğiz bir şekilde:) Güzel dileklerin için de teşekkür ederiz:)

      Sil
  10. Geçmişler olsun, ciddi sıkıntı atlatmışsınız.
    Ne yazık ki bu dönemde böyle terslikler, sağlık sorunları oldukça çoğaldı, bazı rahatsızlıkların çözümünü ertelemek, hastaneye gitmekten kaçınmak hepimizin ortak davranışı.
    !5 yaşından beri devam eden beraberliğiniz, mutluluk ve sağlıkla nice nice yıllar sürsün dilerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu süreçte çevremizde epeyi bir sıkıntı duyuyoruz değil mi? Herkes aynı şekilde. Sebep stres midir bilemiyorum. Dilerim atlatacağız.
      Güzel dilekleriniz için çok çok teşekkür ediyorum:) Sevgiler...

      Sil
  11. Çok geçmiş gitmiş olsun.
    Dediğiniz gibi bu pandemi süreci altta yatan hastalıklarımızı ya da yeni hastalıkları ortaya çıkartıyor. Evet gençler biraz daha dinamik oluyorlar ama bizler sanırım biraz daha bekleme ve açılma sonrasına erteliyoruz bir çok şeyi.
    Yeni yaşlar kutlu olsun, toplaşmalı, görüşmeli, sohbetli yaşlara Sezer. :))
    Selamlar, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Gülşah. Dilerim hepimiz en kısa zamanda sağlıkla, gönül rahatlığıyla sevdiklerimize kavuşalım. Sevgiler...

      Sil
  12. Çok geçmiş olsun eşinize, tez vakitte hem işindeki durumlar hem de sağlığı düzelir inşallah. Nisan'a nice mutlu ve sağlıklı seneler :)

    YanıtlaSil
  13. geçmiş olsun, demekki kilo ve stres hep fena :)

    YanıtlaSil
  14. Her kötülüğün başı stres:)
    Çok teşekkürler Deep.

    YanıtlaSil
  15. Çok geçmiş olsun, şanslıymış farkedilmiş. Hepimiz saldık bazı şeyleri. Umarım en kısa zamanda yoluna girecek her şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Dilerim hepimizi güzel günler bekliyor olsun.
      Sevgiler...

      Sil

Yorumu olan?