27 Kasım 2019 Çarşamba

BUGÜNLERDE...

    İki gün önce yeni yaşıma girdim. Elveda diyen yaşımın son birkaç gününde farklı bir coğrafyada, Sicilya'daydım. 2 yıla yaklaşan bir süre önce İtalya'dan aldığımız Schengen vizesi için artık bu ülkeye bir ziyarette bulunmamız gerekiyordu. Eşimin bu ziyareti doğum günüme denk getirmesi hoş bir sürpriz oldu. Biraz da uçuş saatlerini dikkate alarak Sicilya Adası'nı ben seçtim. Zaten merak ettiğim bir yerdi. 
Yaz kalabalığından arınmış tarihlerde gezmek güzeldi. Hem belki yaz değildi ama tam bir ilkbahar havası hüküm sürüyordu Akdeniz'in o civarlarında. 
    Bir mahalle ötesi ya da dünyanın uzak bir köşesi... Fark etmez. Gezmek, görmek, tanımak kendimi bildim bileli keyif aldığım, öncelik verdiğim şey oldu. Neredeyse çocukluğumuzdan beri beraber olduğumuz hayat arkadaşımı da tarafıma çektim:) Aslında, daha doğrusu şu olacak sanırım, bunca yıldır hayatı beraber keşfedince, aynı keyiflerde buluşunca, anılar biriktirdikçe bu konuda ortak bir felsefe geliştirebildik. Belki başka maddi ihtiyaçlar dururken bize manevi anlamda çok şey katacak seyahatlere öncelik verdik. En son örnek: Bir süre önce baya iyi sallandığımız depremde duvarlarımızda derin sıva çatlakları oluştu. Panik yok, tehlikeli değiller. Deprem sigortası kapsamında kontrolleri yapıldı. Hepsi dekoratif çatlak ama az buz değiller, epeyi bir masraf çıkaracakları gibi tüm o sıva, badana vs. işleri fiziksel olarak zorlayacak. Erteledik. Bahara kadar erteledik. Onun yerine Sicilya'ya gittik:) İşi gücü ertelemenin bir sebebi de sağlık sorunlarıydı. Yaklaşık bir yıldır iki merdiven dahi çıktığımda nefes nefese kalmamın sebebi yüksek miktarda demir eksikliğiymiş. Kolay kolay doktora gitmem. En son beş sene önce gitmişim, ondan öncesi de bir beş seneye denk geliyor. Fakat en ufak hareketlenmede bile zorlanınca mecbur kaldım. Bunun bir sebebi küçükken kalp romatizması geçirmiş olmammış. Kalp kapakçığı etkilenmiş ama neyse ki fazla değil. Bu noktada boğaz enfeksiyonu geçiren çocuklarınız için dikkatli olmanızı, gerekli tüm tahlilleri yaptırmanızı hatırlatırım. Aile hekimimiz "Anlatamıyorum ailelere" dedi. Yani zaten bir çarpıntı ve ritim bozukluğu sıkıntım var ama son zamanlarda aşırı artmasının en büyük sebebi demir eksikliğiymiş. "Kan nakli yapmamız lazım" dedikleri için önce biraz endişelendim fakat neyse ki ilaç tedavisine karar verdiler. Sonrasında duruma göre bakılacak. E şimdi tüm bunları toplarsak, kış vakti evin altını üstüne getirip nefes nefese sıva-badana işlerine girişmek mi yoksa Sicilya'da Akdeniz güneşinin altında sağlık bulmak mı mantıklı? Sorarım size dostlar! :) 
    Catania ve Taormina'dan oluşan seyahatimizi anlatacağım. Ama şimdilik Facebook'taki paylaşımımla bitiriyorum. Pastanın hikâyesi enteresan. Minik bir girizgâh olsun.
    "Yeni yaşıma girmeye saatler kala çok farklı bir bölgede, Sicilya adasında Catania'daydık. Bir de burada üflemek için bir pasta seçtim. Catania'nın her noktasından Etna yanardağı görünüyor. "A! Ne güzel! Etna'nın pastasını yapmışlar" dedim. Bugün öğrendim ki Etna falan değilmiş bu, Azize Agatha'nın göğsüymüş:) Romalılar kadıncağızı göğüslerini keserek öldürmüşler. Neyse artık. İlk defa bu sene şımarıklık yapıp 3 pasta üfledim. Bir tanesi de böyle olsun:) Hayat böyle bir şey zaten. Bazen gülerek, bazen üzülerek, bazen çok başarılı olarak, bazen hata yaparak, yanılarak, öğrenerek ilerliyoruz. Yaşamın her halini seviyorum. Yeni yaşım hoş geldi! İyi dileklerde bulunan herkese teşekkür ederim."







29 yorum:

  1. Yeni yaşın sana sağlik ve huzur getirsin:)

    YanıtlaSil
  2. Yeni yaşında sağlığınız çok çok daha iyi olsun bolca gezin inşallah maşallah size

    YanıtlaSil
  3. Yeni bir yaşın başlangıcı için Sicilya Adası güzel seçim:) Hayatımızdaki öncelikler sıralamasını kesinlikle onaylıyorum. O tercihlerin genellikle "iyi ki"ler arasına girmesi de cabası.
    Demir eksikliğinin en kısa zamanda takviye olması dileğiyle, yeni yaşını kutluyorum. Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tercihlerimiz için hep "iyi ki" diyelim. Çok teşekkür ediyorum sevgili Zeugma💙 Eksiklik düzelir umarım. Zira bu şekilde gezerken yokuş,merdiven çıkılmıyor:)
      Öpücükler, sevgiler...

      Sil
  4. anneeee agathanın göğsü mü ismi korkunçmuş o zaman. oh ne güzel doğumgününde gezmek hoş fikir. sicilyaaa merak ediyore tabiii. geçmiş olsuuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmi o değil. Temsil ettigi Agatha'nın göğsüymüş.Manastırlardan çıkma bir yiyecekmiş ve Azize Agatha gününde yapılıyormuş:) Ben Etna sandım önce, ne bileyim:)
      Sevgiler deep...

      Sil
  5. nice sağlıklı, umut dolu yaşlara :)

    YanıtlaSil
  6. nice yaşlara sağlıkla huzurla gezerek girmenizi dilerim. takipteyim hülya

    YanıtlaSil
  7. Çok geçmiş olsun. Ben de akdeniz anemisi taşıyıcısı olduğum için kan değerlerim hep yerlerde, hep bir halsizlik. Takviye alıyorum, o ilaçlar da başka yan etkiler yapıyor. En iyisi böyle yaşamaya devam. Ben olsam ben de Sicilyayı seçerdim:) Nice mutlu, sağlıklı senelere!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de hep düşük fakat bu sefer arşa çıkmış:) Türk kadınlarında cok görülen şeyler. Başka sıkıntılar olmasın, dediğin gibi böyle idare edeceğiz. Çok geçmiş olsun diyorum ve teşekkür ediyorum. Sicilya iyi oldu, değişik oldu:)

      Sil
  8. Mutlu yaşlar diliyorum. Farklı bir yer yeni bir yaşa girmek harika olmuştur. Bu arada çok geçmiş olsun, demir takviyesi ile en kısa zamanda toparlarsınız inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklıydı, güzeldi :) Çok teşekkür ediyorum Gamze. Sevgiler...

      Sil
  9. Yeni yaşın hoşgelmiş sefalar getirmiş... Sağlıkla, neşeyle, şansla ağırlasın seni ♥
    Pastaya çok güldüm yalnız :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnemcim güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. Senin de doğum günün bu civarlardaydı. Ben de senin yeni yaşını kutluyorum, güzellikler diliyorum.
      Pastaya önce bir bozuldum ama sonra ben de çok güldüm:) Üniversitede hıristiyan sanatından dolayı bu aziz ve azizelere epeyi aşina olmuştuk halbuki. Agatha'yı, göğsü kesilerek öldürülen bir azizeyi hatırlamıyorum :)

      Sil
    2. Evet gelecek hafta :)
      Şimdiden çok teşekkür ediyorum canım benim ♥

      Sil
  10. İyi ki doğdun Sezerciğim, sevdiklerinle birlikte nice harika yılların olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin :) Çok çok teşekkür ediyorum Handancım. Kocaman sevgiler benden sana...

      Sil
  11. Nice yıllara o zaman. Demir eksikliği için de geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  12. Bir Yay burcu kadınına da doğum gününü seyahat sırasında kutlamak düşerdi hayatım. Kutlu Olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahiden öyle:) Çok teşekkür ederim Tülin Hanım. Sevgiler...

      Sil
  13. Nice yillara ☺️. Cok geçmiş olsun moraller yerinde olunca herşey hallolur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim Derya.
      Moral önemli, stres kontrolü önemli gerçekten:)

      Sil

Yorumu olan?