17 Aralık 2021 Cuma

BUGÜNLERDE...

     Yeni bir yılı karşılıyor olmanın coşkusu eksik bu sene, farkında mısınız? Kimsede heyecan göremiyorum. 
Geçen sene covid korkusu baskınken bile böyle değildik. Daha umutluyduk. Nedenlerine girmeyeceğim şimdi. Zaten herkes yeterince bunalmış hâlde. En son yayınladığım "Bir Ressam, Bir Resim (33)" yazısı sanırım tam da bu nedenlerle ilgi görmedi. Bence yine de okuyun arkadaşlar, ilk cümlelerden sonra güzel bilgiler var:) Keyifler kaçık diye daha da canınızı sıkacak şeylerden uzak durmak istiyor olabilirsiniz fakat takdir edersiniz ki gerçeklerden kaçılmıyor. Hem kaça kaça bu hallere düştüğümüzü düşünüyorum bazen. Neyse... Bugün yine kaçacağım. 
Biraz havadan sudan bahsedeceğim. 
    Eskiden yılbaşı ağacı süslerdim. Sonra bir tembellik geldi, kaldır topla işlerinden kurtulmak için ağaçtan vazgeçtim. Yine de sağı solu süslerim ama. Birkaç hafta önce yine bir ağaç hevesine kapıldım. Gel gör ki tembellik dorukta. Ben de şöyle bir şey yaptım. Farklı, sevimli ve daha pratik oldu. 

    Sevimli ve pratik demişken... Orhun Aralık doğumlu. Doğum gününde ona şöyle bir pasta yaptım. 

    Bayılır böyle işlere. Nitekim çok sevindi. İş açısından öyle yoğun bir dönemdeydi ki bir önceki gece geç geldiği için geç uyandı, pastasının mumlarını üfledi, alelacele bir dilim yedi ve yine işe gitti. Günün anlam ve önemini belirten bir konuşma yapmadan bırakamazdım onu. Konuyu "Bu pasta, içindeki çocuğu ihmâl etmediğin bir olgunlukla yoluna devam etmen için" diye bağladım:) Yakın aile çevresiyle kutlamayı bu hafta sonu yapacağız. Diğer özel günleri sevmem ama doğum günlerine bayılıyorum.
    Çocuğunun doğum gününde ister istemez duygusallaşıyorsun. Tam da o sıralar internette şu resme rastlamıştım.

    Hemen Orhun'a yolladım çünkü acayip bize benziyordu. O küçükken aynı bu şekilde kolumun altına alır ve kitap okurdum. O da tıpkı bu yavru tavşan gibi hem dinlerdi hem de ilgiyle kitabın resimlerine bakardı. Bir gün kitabın birini aldı eline ve kendisi okumaya başladı. İlk şaşkınlıkla okuyor zannettim. Çok sevdiği ve ara ara özellikle istediği bir kitaptı. Meğer noktasına virgülüne kadar aynen ezberlemiş:) 
    Tam bu satırları yazarken diğer dairelerin birinden doğum günü şarkısının farklı bir dilde söylendiğini duyuyorum. "Mutlu yıllar sana" değil, "Happy birthday to you" değil. Ya Arapça ya Farsça. Bu katta Afrikalı yok, onların dilinde olamaz. Evet, böyle karma bir sitede yaşıyoruz. Çevremiz değişiyordu ancak yakın zamana kadar bizimki böyle değildi. Daireler giderek el değiştirdi. Bunun nedenini tam anlamıyla açıklayamam ama bizim de kendimizi daha rahat hissedeceğimiz bir semte geçişimiz yakındır. Bu evi aldığımızda bambaşka bir ortam vardı. Yanlış anlaşılmasın, kimseye laf etmeye niyetim yok. Herkes daha iyi şartlarda yaşamak için yer değiştiriyor. Ortadoğulu daha iyi yaşamak için buraya geliyor, biz daha iyi yaşamak için Batı'yı hayal ediyoruz. Böylesi bir kayma. İş nerelere varacak bilemiyorum. 
    Bugünlerde okuduğum kitap tam da az önce bahsetmeye çalıştığım gibi dünyanın olası gidişatıyla ilgili. 
Hakan Günday'ın yeni romanı Zamir... Yazarın hep yaptığı şekilde dünyada siyasal açıdan olan bitene bir gönderme özelliği taşıyor. Daha neler olabileceğinin okuyana absürt gelen ancak hiç de gözardı edilmemesi gereken olasılıklarını sunuyor. Yine ağır gelen, yine düşündüren bir roman. Bu ara canı sıkkın olan, ben etkilenirim diyen kaçınsın. Ben okurum. Ben izlerim. Sanat eserleri benim canımı sıkmıyor. Zira onların bazı şeylere dikkat çekmesi gerekiyor. Araya eğlencelik olanlarından karıştırırım, ruh durumumu dengelemeye çalışırım, kendime düşünmek için zaman ayırırım ve devam ederim. Örneğin en son Blu TV'de "Estonia" belgeselini bitirdim. Tarihin en büyük deniz kazalarından birine ait can sıkıcı bir belgeseldi ama gerçekti. Beni uzun süredir tanıyan dostlarım bilirler, kuzey ülkelerini severim. Estonya'ya da özel bir sevgim vardır. Üzüle üzüle izledim ama birçok şey öğrenmiş oldum. Olaya karışmış devletlerin bir şeyler sakladığını düşünüyorum. Zaten hep böyle olmaz mı? Kendimi bazen verdiği oyun bile önemi olmayan bir piyon gibi hissediyorum. 
    Öf! Yine iyi başlamışken karamsarlığa döndüm. Kendime işkence eder gibi okuduğum kitapların, izlediğim suç dizilerinin ve tarihi belgesellerin arasına "Modern Family" gibi eğlenceli bir diziyi kattığımı itiraf edeyim. Tam canım sıkılmışken açıyorum bir bölüm. Ve bana müthiş iyi geliyor. 10 sezonluk upuzun diziyi bitireceğim diye ödüm kopuyor. 8.sezonun sonlarındayım. 
    Geçtiğimiz günlerde Taksim'de bir işim vardı. Gittim ve onu hallettim. İşim erken bitince güzel bir sergiyi gezdim. Ondan ayrıca bahsederim. Yoğun yağmurun olduğu bir gündü. Dolayısıyla dışarısı çok kalabalık değildi. Yağışa aldırmadım, İstiklal'de rahat rahat yürüdüm. Sergi çıkışında Viyana Kahvesi'ne uğradım, yanında koyu bir kahvenin eşlik ettiği enfes bir balkabaklı cheesecake yedim. Yağmuru izledim. Yakınlığından dolayı yan masada oturan liseli gençlerin konuşmalarını duyuyordum. O kadar tatlılar ki... Onlara bir gençlik borçlu olduğumuzu düşünüyorum. Bu sinir harbinin içinde yaşamayı hak etmiyorlar. 

    Tamam... Sakin... Yazıyı güzel bir şekilde bitireyim. İtalyanca çalışmaya başladığımı söylemiştim ya hani? Vallahi devam ediyorum! Hevesle devam ediyorum hem de. Kelimelerin dişi ve erkek olarak ayrılması işin zor yanı fakat pratik yaparak çözüleceğini düşünüyorum. Fena değilim o konuda. Her yeni dili öğrenirken olduğu gibi bol bol kelime ezberlemek önemli. Özellikle yemek yaparken İtalyanca şarkılar dinliyorum:) Spotify'daki şu liste favorim. 

    Çocukluktan aşina olduğumuz şarkılar var. Meğer eskiden ne kadar farklı dillerde şarkılar dinlemişiz biz. Yukarıdaki fotoğrafı almak için Spotify'a girdim. Ve bana Gülçin'in albümünün önerilmiş olduğunu gördüm. Şimdiye kadar bir kere bile kendi isteğimle Gülçin şarkısı dinlemiş değilim. Yani belli bir algoritma sonucu değil bu. Önerinin sebebini anlıyorsunuz değil mi arkadaşlar? Çünkü kadın ne yazık ki büyük bir kaza geçirdi ve olumsuz anlamda izlenirliği arttı. Müzik platformu da hop öneriyi yapıştırdı. Reklama, satışa yönelik bu dünya hiç benlik değil. Gel de olumlu düşün. Olumlu düşüneyim dedikçe üstüme üstüme geliyorlar sanki.
    Tamam.. Sakin... 
    Bir süredir güncele dair yazılarımı "CoronaGünleri" olarak etiketlemediğimi fark ettim. Aklımızdan çıkmış gibi... Fakat aslında çıkmadı. Hattâ bu ara yine coştu. Kış mevsiminde olduğumuz için normaldir. Bu sıra tanıdıklardan bolca covid pozitif haberler alıyoruz. 3.aşı için randevumu aldım. Bari sağlığımızdan olmayalım. Ve aslında en önemlisi o. Her şey gelir, geçer. Düzenler değişir. İyisiyle kötüsüyle bu dünyayı özümseyebilmek için sağlıklı olmak gerekir. 
    Karmakarışık bir yazı oldu bu. Bu günlerde böyle işte...
   




38 yorum:

  1. Merhabalar.

    "...Evet, böyle karma bir sitede yaşıyoruz. Çevremiz değişiyordu ancak yakın zamana kadar bizimki böyle değildi. Daireler giderek el değiştirdi. Bunun nedenini tam anlamıyla açıklayamam ama bizim de kendimizi daha rahat hissedeceğimiz bir semte geçişimiz yakındır. Bu evi aldığımızda bambaşka bir ortam vardı. Yanlış anlaşılmasın, kimseye laf etmeye niyetim yok. Herkes daha iyi şartlarda yaşamak için yer değiştiriyor. Ortadoğulu daha iyi yaşamak için buraya geliyor, biz daha iyi yaşamak için Batı'yı hayal ediyoruz. Böylesi bir kayma. İş nerelere varacak bilemiyorum. ..."

    Yabancı istilasına uğramış bir ülke, ardından çökmüş bir ekonomi sistemi ve siz diyorsunuz ki, "Yeni bir yılı karşılıyor olmanın coşkusu eksik bu sene, farkında mısınız?" Evet ben farkındayım. İnşAllah herkes de farkındadır.

    Siz belki ahalinin moralini daha fazla bozmamak adına bazı şeylerin üstünü açmıyor olabilirsiniz, ama işlerin çok daha kötüye gideceğine ilişkin emareler var. Bir kere Osmanlıyı çökertmiş emperyalist ülkelerin gözü hala doymadı. Koskoca imparatorluktan bize bırakılan bir avuç Anadolu'da gözleri olan hala emperyalist ülkeler var. Ve bizim de sonumuzu getirmek için büyük bir sabırla adım adım planlarını uygulama devam ediyorlar. Düşünsenize 10 milyon göçmenin istilasına uğramış bir ülkenin sonunu getirmek için kullanılacak çok güzel bir potansiyeldir bu sayı. Ülkemizde hergün binlerce olay yaşanıyor, halk galeyana gelmesin diye bir çoğunun üzeri örtbas ediliyor. İnşAllah, bizler yanılırız. Tek her şey iyiye gitsin de biz yanılmaya ve yere bakmaya razıyız.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım iyi olsun Recep Bey. Yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  2. Ben de bu yıl ilk kez ağacımı süsledim ve bir hayalim gerçek oldu :). Çok seviyorum bu zamanları, dekorasyonları. Her yer ışıl ışıl süslü püslü bakmalara doyamıyorum.

    Dün de benim kardeşimin doğum günüydü, bu ay nedense bereketli bir ya çokça duyuyorum doğum günleri :). Akşam da başka bir arkadaşımın doğum günü kutlanıyor. Ben de çok severim doğum günlerini, yılbaşı ve doğum günleri en sevdiğim günler gerisi pek ilgimi çekmiyor :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene pek ışıl ışıl değil sanki.Evde süslemekle iyi yapmışsın:) İnsan neşelenmek istiyor, yeni bir yılı renkli karşılamak istiyor. Şimdiden keyifli bir sene diliyorum:) Kardeşine de gönlünce yıllar dilerim. Yeni yaşı mutlulukla gelsin. Kasım ve Aralık aylarında bizde de çok doğum günü var. Bir de Nisan ve Mayıs öyle. Bu dört ay devamlı kutlamayla geçer:)

      Sil
  3. "En son yayınladığım "Bir Ressam, Bir Resim (33)" yazısı sanırım tam da bu nedenlerle ilgi görmedi." Bu cümleyi görünce fena güldüm çünkü az önce oradaydım ve epey uzun kalmış, sonra da düşüncelerimi yazmıştım ki duygularımı burada tekrar etmeyeyim:) Fakat bu yazının içinde aklımı alan yer Viyana Kahvesi oldu ki sanki daha önce yazmıştın diye düşündüm, fotoğraf da vardı sanki ve okumuştum hissi yaşadım ama geri dönüp yazılarda aramadım çünkü bunları yazıyordum.:) Sanki yüz yıldır İstanbul'dan uzakmışım gibi hissettim bir an kendimi yalnız, yazının sonunda:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sınıfın en çalışkan öğrencisi olarak senin muhakkak okuduğunu biliyorum:)
      Yani herkes kendince haklı, renkli resimler daha çok dikkat çekiyor. Zira insanlar bunaldı.
      Evet Viyana Kahvesi'nden fotoğraf eklemiştim daha önce. Beyoğlu'na son iki gidişimde de uğradım. Kahvesini, tatlılarını sevmem ve Narmanlı'nın içinde olması bir yana, salgın sebebiyle malûm açık mekânları tercih ediyoruz.
      Müsait bir zamanda İstanbul'a bekleriz o zaman:)

      Sil
  4. Nice mutlu yaşlar dilerim Orhun.
    Yılbaşı ağacını bizde dört beş yıldır kurmuyoruz.Sebep ;üşengeçlik.Kızım evine iki tane yılbaşı ağacına asmalık top seklinde süslerden almak istemiş; anne iki tanesi 50 TL dedi. Bizim yılbaşı ağacı süsleri demek hazine olmuş, iyi saklamalı :)
    Bu arada pasta şahane görünüyor, eline sağlık, afiyet olsun.
    Her yıl moralimizi bozacak bir ülke haline geldik, bozmayanlarda var. Bizim buralarda henüz yabancılar yok lakin yeni yapılan gökdelenler hep yüksek fiyatla yabancılara yönelik satılıyor.
    İtalyanca zor bir lisan gibi.
    Bizde hatırlatma dozunu olacağız bakalım, haftaya , salgın baya arttı gerçekten.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orhun adına çok teşekkür ediyorum Mehtap. Ona da ileteceğim:)
      Yılbaşı süsleri fena pahalı. Ben de neredeyse 20 yıllık süsleri kullanıyorum. Ama çok sağlam ve güzeller, şimdi aynısını alamam:)
      İtalyanca çok zor gelmedi bana. Tabii daha başındayım ama şevkimi kıracak bir zorlukla karşılaşmadım. Bol bol kelime öğrenmek ve pratik yapmak gerekiyor. Hep böyle değil midir zaten? Bakalım:) Allah zihin açıklığı versin:)
      Aşı şifa olsun. Yeni bir yılı güzel güzel karşılayalım. Sevgiler Mehtap...

      Sil
  5. Oncelikle Orhunun dogum gunu kutlu olsun cok saglikli ve mutlu bir yasam beklesin onu
    Yilbasi agaci bana gorr degil sanirim cikart susle 10 gun sonra topla kaldir evde kedi var o ona saldırsın devirsn falan yok bana cok zor
    Eskiden huzunlu sey okurdum kolay da okurdum sanat derdim ama bu sene okuyamiyorum Turkiye siyahi tarihini anlatan roman bile olsa okuyamiyorum. Sene basinsan beri Erdal Oz Yaralisin okuyacagim ama yok elim gitmiyor.
    Dunya ne yazik ki batidan geliaiyir her zaman ne kotu aslinda esitlik yok bati ulkwlere gelişmiş ülkelerin batisindaki sehirler gelişmiş sehrin de batisindaki ilceler....
    Neyse yine de umutlu olalim ben de oldum 3. Aşıyi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumları yayınladığım gün, cevaplarken, senin yorumunu atlamışım. Biraz geç kaldım, çok çok özür diliyorum Sevim. Doğum günü dileğin için çok teşekkür ederiz. Orhun'a da ileteceğim:)
      Evde kedi olunca ağaç işi muhakak zor oluyordur. Ekstra işten kurtarmış:)
      Kafa rahatlığıyla, gönül rahatlığıyla okuyacağımız, izleyeceğimiz, gezeceğimiz günlerimiz olsun. Şimdiden iyi yıllar dilerim. Sevgiler...

      Sil
  6. Yazıyı aynen aktardığın gibi karmaşık duygular içerisinde okudum. Bir Ressam serisine geleceğim (benim ayıbım geciktim) Ben ağacımı kurdum, (seninki de çok pratik <3) allahtan hala bu keyfimi saklı tutabiliyorum. Işıkları bana bir nebze olsun mutluluk ve keyif veriyor.
    Doğum günü pastasına bayıldım :)) çok neşeli.
    Bir gün keyifli olumlu uyanıyorsak güne, ertesi gün değişebiliyor. Ayarlarımızla feci şekilde oynandı :(
    Bekliyorum güzel günleri gelsinler artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Moralimizi yüksek tutma çabasında olmamız hem yorucu hem takdire şayan. Her şeyin takibinde ve farkında olarak kişisel enerjimizi yüksek tutmaya çalışıp böyle böyle ilerleyeceğiz değil mi? Biz yine de 2022 için güzellikler dileyelim.
      Bir önceki yazıyı hatırlattığım için utandım, ayıp olur mu hiç. Çok teşekkür ediyorum.
      Pastamız güzeldi:)

      Sil
  7. Önceki yazıyı okumuş, resme bakamamıştım. Bu defa hem resme gözümü diktim, ayrıntılara baktım, hem yazıyı dikkatle tekrar okudum. Hiç de korkacak şey yokmuş! :))
    Bugünlerde hepimiz karışığız, umutsuzuz, yorgunuz. Geçecek bunlar geçecek...

    Bu arada ailenizin yaylarının doğum günleri sıraya girmiş görünüyor. Mutlu yıllar diliyorum. Yaşasın yay burcu kardeşliği. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurukafa görünce ben de ilk anda irkilirim:)
      Yakın çevremde Kasım ve Aralık aylarında doğanlar çok. Yani Akrep ve Yay'lar:) Orhun ve ben yayız, memnunuz:) Bir de Nisan ve Mayıs aylarında çok doğum günümüz var. Onlar da Boğa ve Koç olarak karşımızdalar:)
      Çok teşekkür ediyorum, sevgiler...

      Sil
  8. Sezercim selam, öncelikle baharda yolun düşerse ve ben de henüz Ankara'ya gitmemiş olursam mutlaka görüşelim.
    Sonra gelelim güncele, yılbaşı ağacın harika olmuş. Ben bu yıl geçen yıla göre biraz daha hevesliyim sanki, covide alışmanın sonucu mu desem, dizlerim yavaş yavaş düzene giriyor onun sevinci mi desem bilemedim. Ekonomi için üç maymunu oynuyorum, zira görünce, duyunca ve sürekli bundan bahsedince hiçbir şey düzelmediği gibi sinir katsayım ve gelecek endişem tavan yapıyor. İsteyen eleştirsin ama bir yerde ruh sağlığımız korumak zoundayız, elimizden gelen başka bir şey yok, sürekli vahlanmanın da doları düşürme imkanı yok. 3. aşın şimdiden şifa olsun. Biz 2 Sinovac olmuştuk, sonra yazın bir Biontech yapıldı. Ekim ortası 2. Biontech'i yaptırmıştım, bilmiyorum 3. Biontech gerekecek mi, şimdilik e/nabızda görünmüyor.
    Orhun'a gönlünce, sağlıklı bir yaş-yaşlar-diliyorum. Sanırım benim torun gibi Yay burcu. Seni de sevgiyle kucaklıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kızarak, bir kendimizi tutarak idare ediyoruz. Ben de fazla olumsuz konuşma içerisinde rahat edemiyorum. Zaten herkes her şeyin farkında.Diğer yandan bu günleri buraya kayıt düşmem de lâzım. Bakalım... Biz yine de 2022 için güzellikler dileyelim.
      Dizlerinizin sağlığının düzene girmesi moral oluyordur tabii. Sağlık gibisi yok. Önce o gerekli. Bundan sonra da bol bol gezmeye devam edin Nurşen Hocam:) Orhun adına teşekkür ediyorum, ona da ileteceğim. Evet Orhun yay, ben de yayım:) Sizin torun da bizden:)
      Şimdiden iyi yıllar diliyorum, benden de kocaman sevgiler...

      Sil
  9. Ağacınıza bayıldım. Hele bizim gibi kedili evler için harika bir çözüm. Misal bizim kızın ısrarıyla bugün ağacı kurmayı deneyeceğiz ama evdeki minik canavarlarla kendisine biçtiğim ömür günlerle değil, saatlerle değil, dakikalarla sınırlı. :))
    Önceki yazı nasılsa benim de kaçmış gözümden, ilk iş onu da okuyacağım.
    Orkun'a mutlu, güzel yaşlar, iyi ki doğmuş! Tavşanlı foto bende de aynı hisleri uyandırdı. Her gece böyle bir rutinimiz vardı ve bizim kız da öyle kelimesi kelimesine ezberler, büyük bir ciddiyetle okuyormuş taklidi yapardı. Ne çabuk büyüyorlar. Şimdi ergen oldu, iki kelime konuşmak bile ayrı bir macera.
    Modern Family'i Netflix'ten izliyorsanız acele edin, 31 Aralık'ta yayından kaldıracaklar maalesef. Bizim de geç keşfettiğimiz için hayıflandığımız, harika bir dizi. Gecede üç bölüm maratonu yaparak 12. sezona gelmeyi başardık sonunda. Kararlıyız online sitelere düşmeden bitirmeye. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orhun adına çok teşekkür ederim, ona da ileteceğim:) Ağacımız güzel oldu. İnternetten alışverişi hiç sevmiyorum ama pratik bir ağaç var mı diye araştırdım, bu hoşuma gitti. Pratik ve sevimli:) Kedilerle ağaç işi zor hakikaten. Yeğenimin de bir kedisi var, o hiç dokunmuyor ama:) Enteresan bir kedi:)
      Modern Family'nin kaldırılacağını bilmiyordum. İyi ki söylediniz, acil bitirmem lâzım:) Hatırlatma için teşekkür ediyorum.
      Kızınız ve sevdiklerinizle birlikte huzurlu yıllar dilerim şimdiden...

      Sil
  10. Nice güzel yıllarınız olsun birlikte <3
    Yazıyı okuduğum halde yorum yapamamıştım telefonumdan, şimdi oraya da geçeceğim.
    Zor günler içindeyiz, o nedenle kimsenin içinden kutlama yapmak gelmiyor haklı olarak ama yine de kendi küçük dünyamızı biraz ışıldatmak bence de gerekir, sonuçta bilemeyiz belki 2022 iki büyük ablasından daha hayırlı bir evlat olarak geliyordur? Hoş genetik havuz malum, ne bekliyorsam X)))) Yine de umut işte.
    Ağaca bayıldım, yastığa ise ekstra bayıldım çünkü aynısının farklı renklerde olanı bende var ;) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel anlamda 2022'nin daha iyi olacağından umutlu değilim ki bu gerçekten ilk kez yaşadığım bir durum:) Umarım bireyselde güzellikler yaşarız da iyilikleriyle de hatırlarız bu zamanı.
      Ağacım hoş oldu, çok yormayacak:) Yastık ise covid kapanmalarının ürünü:) Var böyle bir iki şey:)
      İlk dileğin için de teşekkür ederiz sevgili Ceren ♥ Hepimiz sevdiklerimizle beraber güzellikler yaşayalım.

      Sil
  11. yılbaşı heyecanı güzel bişey, doğum günü de, tavşanlar ne şeker, siz de öyleymişsiniz demek ki, estonya bi bakayım :)

    YanıtlaSil
  12. Orhun'un pastası ne tatlı olmuş. Nice güzel yılları olsun, senin de anne olma günün kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
  13. Gerçekten tatlı oldu, bir dilimin üzerindeki ıvır zıvırı yerken şeker komasına girecektim:)
    Çok teşekkür ederiz Handan, Orhun'a da iletceğim. Kocaman sevgiler benden...

    YanıtlaSil
  14. Duvar süsü de pasta da çok tatlı olmuş :) Birlikte nice seneler dilerim size. Şimdi hemen dönüp Bir ressam, Bir resim yazınızı da okuyayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, Orhun'a da iletiyorum hemen:)

      Sil
  15. Ağacına bayıldım Sezercim. Hepimiz kendimizi kitaplara, filmlere, sergilere verdik yine her zamanki gibi bu zalim dünyadan çıkış yolu olarak ve en iyisini yapıyoruz bence, zira diğer konularda yapabileceğimiz pek bir şey kalmadı.;) Gezdiğin sergiyi anladım bu arada, ne güzeldi değil mi? Öpüyorum çok. Şimdiden iyi seneler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meşher'e girdim:) Aslında aklımda çok sergi var, etkinlikler de fazla ama pek çıkmıyorum İmgecim. Sen güzel işler görüyorsun, blogdan takipteyim:) Biliyorsun ben biraz uzaktayım, salgın da bitmedi. Ufak ufak ruhu dinlendirme çabaları işte.
      Ben de sana iyi seneler diliyorum, sevgiyle kucaklıyorum ♥

      Sil
  16. Kelimeleri artikelleriyle öğrenmek çok kolaylık sağlayacaktır sanırım, burada olan aşılar bayatlamış 3. için bekliyoruz hala...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimden geldiğince çalışıyorum. Hevesi de kaçırmamak lâzım:)
      Bizim aşılarda sorun yoktu, hepimize şifa olsun. Teşekkürler...

      Sil
  17. İyi ki doğmuş oğlunuz, pasta şahane. Yeni dil öğrenmek ne harika değil mi? Bende şuan o moddayım, sürekli kelime ve okunuş ezberlemeye çalışıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyoruz, Orhun'a da ileteceğim:) Yeni bir dil öğrenmek, gayret etmek keyifli. Gerçekten bol bol kelime çalışmak kelime çalışmak lâzım. Her ikimize de kolay gelsin:)
      Sevgiler...

      Sil
  18. Hem yazı hem de yorumlar çok renkli, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  19. yukarda bi yorumu atlamışsın (sevkoz) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üst üste yorum gelince gözümden kaçmış, çok üzüldüm:( Teşekkürler Deep...

      Sil
  20. Evet, böyle karma bir sitede yaşıyoruz

    YanıtlaSil
  21. Gecen seneden daha karamsar cunku asi bulanlar da dahil herkes salginin bitip eski gunlere donecegimiz mujdesini degil yeni virus ve salginlarin "gelecegi" kehanetini(!) asiliyor.
    Eskiden rahmetli Ugur Mumcu nun kosesinde makalelerinde atif yaptigi ABD savunma ve strateji dergilerinin "ongoru"lerinin nedense hep gerceklestigini gorur saf saf takdir ederdim genc yaslarimda.Aa sonra baktim kendi senaryolarini ongoru diye makale olarak yayinliyorlarmis.
    Bu da onu hatirlatiyor bana."Winter is coming".

    YanıtlaSil

Yorumu olan?