20 Mart 2020 Cuma

KÜÇÜK BİR ÖYKÜ BU...

 
   Şu malûm salgın başlamasaydı bugün bir arkadaşımla birlikte Zuhal Olcay konserinde olacaktık. Biletleri çok erken almıştık. Tabii ki bir süre önce tüm konserler gibi bu da iptal edildi. Konser için hevesleniyordum. Zuhal Olcay'ı çok severim fakat sahnede hiç izlemedim. 15 yaşımın simgelerinden biridir. 1990 tarihli "Küçük Bir Öykü Bu" adlı albümünü döndüre döndüre döndüre dinlerdim. Birçok arkadaşım MC Hammer'ın "U Can't Touch This" şarkısıyla kopup, adamın hareketlerini yapabilmek için kendini paralarken ben Zuhal Olcay'ın sesiyle romantik hayallere dalardım. Bak yine gözümün önüne U Can't Touch This'le dans etmeye çalışanlar geldi. Bilen bilir, bilmeyenler için hayâl etmesi zor olabilir. Gerçekten komikti. Çok acayip dönemlerden geçtik biz:) Dalga geçiyorum ama yanlış anlaşılmak istemem, komik olsa da ne gam, yeter ki dans olsun, müzik olsun insanların hayatında. Ayrıca söz konusu şarkıyı hiç dinlemiyor değildim ve bugün de arada sırada açıyorum. Şimdi daha bir tatlı geliyor. (Ay bir de Lambada vardı:)) Neyse... Zuhal Olcay diyordum, Küçük Bir Öykü diyordum. Albüm, adından da anlaşılacağı gibi bir aşk hikâyesini anlatıyordu. Baştan sona, şarkı şarkı ilerliyordu hikâye. Çok farklıydı. Türüne ne denir bilmem. Görselliği olmayan bir müzikâldi. "Sizi Gözlerdim Hep" açılış şarkısıydı. Kadın kahramanımız aynı sokakta oturan bir erkeğe aşık olmuştu ve onu izliyordu. "Sizi gözlerdim hep, göz bebeğimde yansırdınız" diyordu. "Karşı karşıya gelmemek için kaldırım değiştirirdim, ödüm patlardı yürek atışlarımı duyacaksınız diye" devam ediyordu. Adam belli ki entelektüel bir adamdı. Kadının anlatımından anlıyorduk bunu. Adamın teras katından yayılan Mozart, Vivaldi ve Monteverdi'nin müziğiyle tanışmıştı kahramanımız. Derken, ortak bir arkadaşlarının doğum gününde tanışıyorlardı. İlk randevuya gelmeyen erkek ve üzülen kadın... Fakat yine de kendine bir yol bulan aşk ve ilerleyen ilişki. Adam belli ki entelektüel demiştim. Kadının hayata, dünyaya dair deneyimi daha az. Kadın daha genç olmalı. "Beni Korumalısın" isimli şarkıdan anlaşılan bu. Çünkü şunları söylüyor kahramanımız: "Kamboçya, Bangladeş, Beyrut ve Filistin'de bir şeyler oluyor / Güney Afrika'da, siyahların ülkesinde, hep beyazların sözü geçiyor / Bu dünyada garip, çok garip şeyler oluyor / Beni korumalısın / Bilemediğim, anlayamadığım şu karmaşık dünyayla beni tanıştırmalısın / Sevgilim, sevgilim benim / Beni korumalısın ". Her ilişkide yaşanan dalgalanmalara şarkıların her birinde ayrı ayrı tanık oluyorduk. Kimi romantik, kimi öfkeli ilerliyor şarkılar. Fakat bir noktada bu aşkın da sonu geliyor. Albümü başta sona dinlemeyenlerin dahi tanıdığı güzelim "Yalnızlığım" şarkısı giriyor devreye. "Yalnızlığım / Yaşamak zorunda olduğum beraberliğimsin" diyor kadın. O sırada erkek ne düşünüyor acaba? Son şarkısında "Küçük bir öykü bu / Herkesin başından geçen" diyor Zuhal Olcay. Anlam açısından bir novella tadında ilerleyip bitiyor albüm. Her şarkının anlattığı farklı duruma uygun müzikal tat ise hikâyeyle bütünleşmemizi sağlıyor. Çok farklı, çok romantik, şahane bir albüm bu. Bugünlerde Spotify'dan tekrar tekrar dinliyorum. Salgın çıkmasaydı bugün konserde olacaktık. Acaba bu albümden hangi şarkıları söylerdi? Bir süre daha bu sorunun cevabını alamayacağım. Şu günler geçsin, konserle başlasın, sinema ve tiyatrolar açılsın, müzeler ve galeriler günlük rutinine dönsün, o zaman öğreneceğim. Dileğim çok uzun sürmemesi.


20 yorum:

  1. Sezerciğim, bizim gibi konserlere, oyunlara düşkün insanları ayrı bir yerden de vurdu bu salgın değil mi? 6-7 tane biletimi ya geri verdim ya iptal oldu, ne diyelim sağlık olsun, bize ve sevdiklerimize bir şey olmasın. Zuhal Olcay'ı Mayıs ortasında tesadüfen yakaladığım son kalan 2 bileti alarak izleme şansım oldu. en arka sıradaydım ama sahne rahat görünüyordu ve Zuhal Olcay sanki konser vermedi de bir öykü anlattı gerçekten. Sahnesi de, kendisi de şahaneydi, sözettiğin şarkıların bir kısmını da söyledi. Dilerim bu günler tez geçer, keyifli günler geri gelir. Bünyeyi ve morali yüksek tutalım, bu günler de geçecek diyelim. Sevgiyle kucakladığımı varsay...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vurdu sahiden Nurşen Hocam. Orhun okula dönecekti ben de etkinliklere akacaktım güya :) Sağlık olsun, yaparız yine.
      Ama siz böyle söyleyince ben daha bir heveslendim konser için:) Şu işler bitsin muhakkak yakalamam lâzım.
      Siz de morali yüksek tutun, moral önemli sahiden. Sevgiler, öpücükler benden...

      Sil
  2. Önceden bileti alıp da, konser olsun, tiyatro olsun iptali üzücü olmuş ama inşallah ileride, tehlike geçince yeniden gidersin. Zuhal Olcay'ın fazla şarkısını bilmiyorum açıkçası ama Lambada'yı hatırladım.:) Müziği çok güzeldi, sanki asırlar geçmiş gibi geliyor bana. Zaman nasıl da çabuk geçiyor.:(
    Eline sağlık, ilgiyle okudum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atlatalım da yapacağız inşallah. Çok teşekkür ediyorum sevgili Müjde:) Kendine dikkat et, sağlıkla kal.

      Sil
  3. Ayyy, ne çok dinlemişimdir o albümü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akranlık:) Twitter'da biri TRT günlerinden bir müzik programı koymuş ya, "bunları tanıyorsanız evden çıkmayın" diyor. Biziz işte onlar:)

      Sil
  4. Ah ah. Benim çok komik bir geçmişim var Zuhal Olcay konserleriyle. Zira ne zaman niyetlensem iptal oluyor (10 küsür senedir). Henüz seyredemedim. Yıllar sonra geçenlerde niyetlendim, şehitler verildi. Yakın zamanda gideyim dedim, korona patladı. Bunun öncesi de var ama artık yazıp da başınızı şişirmeyeyim :) Belki bir gün...

    Artık eskisi gibi değil sesi diyorlar. Olsun. Bir izlesem yeter.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten mi???:) Ya bana da öyle olursa? İlk iptalimi yedim:)
      Sesinin eskisi gibi olmayacağını tahmin ediyorum aslında ama dediğin gibi "izlesem yeter" düşüncesindeyim:) Bakalım ne zaman olacak?:)

      Sil
  5. Sanırım bu albümü dinlemedim, belki parçalardan albümden bağımsız duyduklarım var ama yine de imrendim. Harikulade bir yazı olmuş, son temenninize katılıyorum, bir an önce ve en az hasarla atlatalım inş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı şarkıları muhakkak biliyorsundur. Tamamı ise albümde kendi akışında önemli. Çok hoş bir albüm.
      Teşekkür ediyorum eylem. Temenniler karşılıklı. Sağlıkla kal. Sevgiler...

      Sil
  6. zuhal olcay, günlük yaşamında sessiz, hep evde oturan, kendi halinde, hafiften de melankolik biri, iyi de bi insan. birlikte olunması zor biriymiş. eğlendirici değil hiç yani. seviyom ben de. leyla mansur, julianne moore gibii, meryl streep, emma thompson tarzı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz nalet derler:) İzlemeyi, dinlemeyi severim ama tanışmasam da olur:)
      Bahsettiğin kadın sanatçılar tarzında sahiden. Zuhal Olcay Zuhal olcay'dır işte:) Sevgiler deep...

      Sil
  7. Virüs her şeye planlara sekte vurdu, yazdım ben de :( Bu virüs günleri en iyi kitap-dizi-blog okuyarak geçiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazını okudum sevgili Mert. Özellikle siz gençler hayata dair planlarınızı en kısa zamanda, sağlıkla, huzurla uygulamaya koyarsınız umarım. Bugünler de geçecek. Okuyoruz, izliyoruz:)

      Sil
  8. Ben de albümün akışı ve bazı şarkılarını bilmiyordum. Fakat çok farklı,sanırım mükemmeliyetçi bir kişiliğin projesi olarak hayata geçmiş. Teşekkürler canım. Bugünlere iyi gelecek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seveceksiniz Tülin Hanım:) Ben teşekkür ederim, sevgiler...

      Sil
  9. "Küçük bir öykü bu" Zuhal Olcay'ın en sevdiğim albümlerinden biridir. En çok da bu albümdeki parçalarını bilirim zaten. Ah, kâh melankolik, kâh pembe bulutlarda uçtuğum gençlik yıllarımın kadınıydı O!. Dilimde sıkça "yalnızlığımmmm" :) söyler dururdum. Günlük yaşamındaki halini bilemeyiz ama sesinin rengiyle, duruşuyla özel bir kadın bence Zuhal Olcay. Zor bir kadın da olabilir, evet!. Ama beğenirim kendisini :)

    Bu arada pek çoğumuzun planları alt üst oldu Sezer'cim, ama hiçbir şey can sağlığından daha değerli değil. Yalnız bu salgın gerçekten tüm dünyayı alt etti!. Neredeyse iki haftadır kilitlendik tüm haber kanallarına...endişe, panik hali, tedirginlik, belirsizlik ve takıntılı bir şekilde hijyen hali derken...bu durumun ilk şoklarını atlattık sanırım. Ben de pek çok yazı, okunacak, yapılacak, çizilecek vs.leri bu süreçte kafamı toparlayamadığım için rafa kaldırmıştım. Şimdilerde biraz daha iyiyim. Dilerim herkes kurallara uyar da bir an önce normal hayatlarımıza döneriz. "Bugünler de geçecek ve biz yine gönül rahatlığı içinde, keyifli günlerin tadını çıkaracağız." diye ümit ediyorum Sezer'cim. Sevgilerimle, seni çok öpüyorum...❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akranlarımın gönlündeki güzel albüm:) Zuhal Ocay'ı canlı dinlememiştim hiç. Bir başka zaman olacak atrık. Yeter ki şu günleri sağlıkla atlatalım.
      İyi ol Esincim. Stres de bağışıklığı düşürüyor biliyorsun. Zor oluyor ama dik durmamız lâzım. İllâ geçecek. Sağlıkla, sevgiyle kal... Kocaman sarılıyorum sana buradan:)

      Sil
  10. Ben de çok severim Zuhal Olcay i. Salgın bitince inşallah gidebilirsiniz ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah, konserler, filmler, oyunlar... Hepsi gelecek hayallerimizde baş köşede :)

      Sil

Yorumu olan?