30 Aralık 2019 Pazartesi

MUTLU SENELER! :)

     2019'da 31 yazı yazmışım. Bununla birlikte 32 olacak. Demek ki 12 güne 1 adet yazı düşüyor. Önce fena bir rakam olmadığını düşündüm, sonra önceki yıllara baktım. Az yazı girdiğim yıllardan biri olmuş bu yıl. Blog sayfamın 10.yaşına pek yakışmamış. Çok daha yoğun olduğum, ücretli öğretmenlik yaptığım yıllarda bile daha fazla yazmışım. Anladım ki iş kafada bitiyor. Enerji önemli. İlk defa bu yıl geriye dönüp "Neler yazmışım ben?" dedim ve eskilere bir göz attım. Bu sene epeyi bir içimi dökmüşüm. "Bugünlerde" başlıklı kişisel yazılarımın sayısı 7 olmuş. "Tam da Gününde" yazısını da sayarsak 8. Çok düşündüğüm, çok sabrettiğim bir yıldı. Fazla açılamayan bir insan olsam da, ister istemez bu durum az biraz blog sayfalarına taşınmış demek ki. Sonra en fazla seyahat yazısı yazmışım. Durgun geçtiğini düşündüğüm bir yıldı fakat epeyi gezmişim. Bu durumda "Leyleği havada mı gördün" denir ya hani? Gerçekten de gördüm. Hem de leylek sürüsü gördüm:) Mart ayında mı oluyordu, o kırmızı ipten dilek bilekliği yapmıştım kendime ve çevremdekilere. Leylek görünce çıkarılacağını okudum bir yerlerden. Olmazsa Hıdrellez gelince miydi? 
Onu unuttum. Neyse... Daha bilekliği takar takmaz, kısa bir süre içinde leylek sürüsü gördüm. Etkili mi bilmem, biz yine de doğanın işaretlerine inanalım. Kafam çok farklı şeylerle doluyken seyahat düşünmediğim halde, planlamadığım yerlere gittim. Dolayısıyla Finlandiya, Bali, İzmir, Yunanistan, Sicilya ve tabii ki birkaç senedir ikinci evimiz gibi olduğu için Tallinn yazıları yazdım. Ve henüz Budapeşte seyahatimi anlatmış değilim. Dilerim her sene gökyüzünde kocaman bir leylek sürüsü görürüm:) Seyahat demişken... 1 yazıda da yeni açılan İstanbul Havalimanı'na dair ilk izlenimlerimi paylaşmışım. Buraya ilk gidişimde yolcu değildim. Orhun tatile geliyordu, karşılamaya gitmiştim. 2019'da çok az kitap yazısı girmişim. yalnızca 4 tane. Tabii ki ilk yazım her sene olduğu gibi bir öncekinde hangi kitapları okuduğumu listelemek olmuş. Gelenek bozulmayacak, 2020'nin ilk günlerinde yeni liste gelecek. 2 yazıda İstanbul Kitap Fuarı alışverişimden ve D&R'ın Can Yayınları kampanyasından bahsetmişim. Bir de Boyalı Kuş'u anlatmışım. Beni en çok bu kitap etkilemiş demek ki. Kitap kategorisine "Sevdiğim Şeyler" başlıklıklı yazıyı da ekleyebilirim aslında. Bunda Zeytin Ağacının Gölgesinde Yunanistan kitabından yola çıkarak 
Before Sunrise, Before Sunset, Before Midnight filmlerine, bu çok sevdiğim üçlemeye geçmiştim. 
O zaman "Sevdiğim Şeyler" yazısını ayrıca film kategorisine de koyabilirim. Hem zaten bunun haricinde sadece 1 film yazısı daha yazmışım. O da yakınlarda sinemada izlediğim "Asfaltın Kralları". Tabi ki bu yıl çok film ve dizi izledim ama hepsini yazmadım. Film ya da dizileri farklı bir söylemim olacaksa, ilgimi çeken bir başka şeye bağlayacaksam ya da muhakkak tavsiye ediyorsam yazıyorum. Tavsiye deyince zaten bilinenlerden bahsettiğim sanılmasın. Örneğin bu yılın en sevilen filmi Joker'i, her yerde bahsi geçerken ben niye tavsiye edeyim, niye anlatayım? On numara film olmuş. Muhakkak gidin demek çok saçma. Belki kendimce analiz edebilirdim. Ama ona da dermanım yok. Yüz yüze sohbet edersek Joker'i konuşuruz:) 
Bu yılın en iyi filmlerinden Parazit ve Bir Zamanlar Hollywood için de aynı şeyler geçerli. Bu arada , ben bu ikisini de beğendim. Parazit saçma gelmedi, Bir Zamanlar Hollywood hiç sıkmadı:) Genelde bu yorumlar yapılıyor da. 45 yaşında artık herkesin ne kadar farklı zevkleri olduğunu idrak etmiş durumdayım. Birinin sevdiğini bir başkasının sevmemesi doğal bir durum. Yani sosyal medyada bu konularda birbirinize girmeyin gençler:) Bu yıl, biraz daha fazla oyun izlemiş olsam da sadece Don Kişot'um Ben ile 
Bir Baba Hamlet'ten bahsetmişim. İkisi de Baba Sahne oyunu. Bir Baba Hamlet'i çok beğendim, 
Don Kişot'a dair eleştirim boldu. 4 adet sergi yazım var. Erdil Yaşaroğlu'ndan "Oyun", Ozan Ünal'dan 
"Bir Var-lık, Bir Yok-luk", Abdülmecid Efendi Köşkü'ndeki "İçimdeki Çocuk" sergisi ve Sakıp Sabancı Müzesi'nden "Rus Avangardı". Tüm sene gezdiğim sergi ya da müzeler bu kadar değil tabii. Daha çok herkesin ilgisini çekeceğini düşündüğüm etkinlikleri paylaşmayı tercih ediyorum. Ben nasıl ki diğer blog arkadaşlarımın tavsiyelerinden faydalanıyorsam, tavsiye de ediyorum, birlikte geziyoruz, görüyoruz. İstanbul dışında olan arkadaşlarımız da bizlerin fotoğraflarıyla gezmiş oluyorlar:) Yılın son kültürel etkinliği olarak Borusan Filarmoni'nin "Müzik Tarihinden Altın Bir Yaprak" konserini paylaştım. Yeni bir yazı olduğu için hatırlanacaktır. Keyifli bir konserdi. Yeni yılın ilk konseri bizim için yine BİFO'nun bir konseri olacak. Dilerim müzikle başlayan yılımız müzik güzelliğinde ilerleyecek.
    İşte, İstanbul Akvaryum yazısını ve teknik bir konuda blog arkadaşlarımdan istediğim yardımı da eklediğimizde benim buradaki yıl sonu dökümüm bu. İçimdeki çok daha başka:) Duygusal anlamda karmaşık bir yıldı. Sabır göstermemiz gereken durumlar da oldu, çok güzel şeyler de yaşadık. E olacak. İnsanız ve her duygu kaçınılmaz bizim için. Dilerim 2020 hem bana ve aileme, hem de bu yazıyı okuyan dostlara en çok iyilik, güzellik getirsin. İki günden az bir süre sonra karşılayacağız onu. Biz yine yakın akraba çevresiyle beraber olacağız. Minik ağacımı, çiçeğimi -artık kendisine ne derseniz- böyle süsledim. 

    Çam ağacı süslemeye, sonra o süsleri indirmeye acayip üşenirim:) Her sene kendimce böyle tembel işi icatlar bulurum. Fakat ne olursa olsun yeni bir yıldan iyilikler ummak, o enerjiyle yeni bir yıla adım atmak güzeldir. O halde, hoş gel 2020 diyorum. Hepimize şahane bir yıl diliyorum.





24 yorum:

  1. o halde '20 daha sanat dolu olsun, mutlu seneler :)

    YanıtlaSil
  2. yeni yılda o halde daha çok gezmelerin olduğu daha çok mutluluk paylaştığın yazılar gelsin mrüne ve çokça da iyilik gelsin :)

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkürler:) Hepimize iyiliklerle gelsin, mutlu yıllar...

    YanıtlaSil
  4. peki senin deeee :) en çok gezi yazılarını sefiyom tabiii :) ay hiç olmazsa haftada bir yaz yaaa :) sana yazmak diliyorum hihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gezi yazılarımı sevenleri seviyorum:)
      Umarım en azından haftada bir olsun o zaman:) Çok teşekkür ettim deep.

      Sil
  5. 2020 gönlünüzce olsun.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Sağlık, mutluluk ve bereket dolu bir yıl dilerim. Hepimize mutlu seneler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Hepimiz için şahane bir yıl olsun.
      Sevgiler...

      Sil
  7. Sağlıklı ve mutlu yıllar Sezer`cim. Umarım hepimiz için bloglar adına da daha verimli bir yıl olur, sen de daha çok gezer ve paylaşırsın bizimle. Öpüyorum seni:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama sen de yaz:) Gözlerim arıyor.
      Senin için, ailen için çok güzel bir yıl olsun Semi💖 Sevgiyle kucaklıyorum.

      Sil
  8. Güzel bir sene dilerim. Bol sanatlı bol gezmeli bol Orhunlu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Ben de sana güzel konserler, yeni ülkeler, bol aşk diliyorum. Sevgiler...

      Sil
  9. Çok güzel bir yıl olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminnn! :) Hepimiz için güzel bir yıl olsun! Sevgiler Handan...

      Sil
  10. 2020 yılında da sizin güzel seyaht yazılarınızı bolca okuyalım, Budapeşte' den başlayarak. Mutlu, sağlıklı güzel bir yıl olsun 2020.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ediyorum. Hepimiz için mutlu bir sene olsun.

      Sil
  11. Mutlu ve huzurlu bir yıl dilerim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sana şahane bir yıl diliyorum Derya:) Sevgiler...

      Sil
  12. 15 gün geçti ama mutlu seneler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç olsun güç olmasın :) Çok teşekkürler Gamze:) Sana da mutlu yıllar...

      Sil
  13. Boyalı Kuş'u çok merak ediyorum, mutlu yıllar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sert bir kitap ama listelerde olmalı. Şimdiden keyifli okumalar ve mutlu bir yıl diliyorum.
      Yakında Boyalı Kuş'un filmi de vizyona girecek sanırım. Ekim ayında festival kapsamındaydı.

      Sil

Yorumu olan?