19 Nisan 2016 Salı

KARAKARGA DERGİ... TAVSİYE YAZISIDIR...



    Karakarga Dergi'yi duydunuz mu? Bu ay çıktı piyasaya. D&R mağazasında her seferinde muhakkak incelediğim dergi standında gördüm ve tereddütsüz satın aldım. Zira yazarları, çizerleri muhteşemdi. Mesela Hakan Günday vardı. Hakan Günday'ın her yazdığını okurum arkadaş! Aylin Aslım, Murat Menteş, Ece Temelkuran, Hasan Ali Toptaş, Kanat Atkaya vardı. Şu anda ilk aklıma gelen isimler bunlar ancak çok daha fazlası var dergide. Ayrıca Sabahattin Ali, Nazım Hikmet gibi bugün aramızda olmayan ustalar da var. Onlarla yapılan röportajlar var. Hatta Bruce Lee röportajı bile var. Konular çok çeşitli. Benim yaşımdakileri geçmişe götürüp duygulandıracak nostalji kokan makaleler, hikayeler de var; gençlerin severek okuyacağı yazılar da... Gündemin ağırlığının etkisinde güncel yazılar da var, eğlenceli hikayeler de... Ve çizgi roman var, çizgi hikayeler var, çizgi karakterler var. Klasik olacak belki ama söylemek isterim ki Gırgır ve Fırt dergisiyle, Tommiks'le, Zagor'la, Mandrake'yle büyüdüm ben. Bu yüzden kaliteli çizgi romanlar, kaliteli mizah dergileri başımın tacıdır. Karakarga Dergi bu anlamda da ruhumu doyurdu. 
    Dergiyle aynı adı taşıyan taze yayınevi, kitap okumayı sevenler için çizgi romanlar yayınlamak amacıyla kurulmuş. Dergi haricinde "Büyüklere Masallar", "Ghost World", "Epileptik", "Çünkü Bir Anlamı Vardır" gibi yayınlar piyasaya çıkmış bile. Henüz almadım ama mutlaka alacağım, Karakarga yayınlarını muhakkak takip edeceğim. 
    Çizgi sevenlerin çok iyi tanıdığı Kutlukhan Perker kurmuş Karakarga'yı. Dergide de onun imzası var. Okumaya başlayınca elimden bırakamadım. Kutlukhan Bey'e ve dergi ekibine tebriklerimi bildiren bir e-posta bile yolladım:) Umarım yayın hayatları çok çok uzun olur. Kesinlikle tavsiye ediyorum. Okumayı seviyorsanız, çizgi romanları seviyorsanız hem göze, hem ruha, hem akla hitap eden bu dergiye bayılacaksınız bence.


   Not: Fotoğraf çekmek için dergiye uygun masa bulmuş olmam takdiri hak etmiyor mu?:) 
Ah sosyal medya sen nelere kadirsin:)


















9 yorum:

  1. O saydigin eski dergilerle büyüdüm ben de, hepsini bayilirdim.
    Bu dergide de onlarin tadi var diyorsan kesin öyledir.

    Evet, masa müthis olmus!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu dergi çocukluğumuzdakilerden daha farklı tabii. Daha günümüze uygun. Ama hani biz kaliteden anlarız anlamında söyledim:) Fakat dergide eskiye dair isimler, hikayeler de var ki müthiş Ayşecim. Çok beğendim dediğim gibi.

      Sil
  2. Güzelmiş, ben de çocukken Tom Miks, gençkızken Gırgır'la büyüdüm...şu aralar maalesef dergi alamıyorum sebebi maddi:((apartman bahçesinde kedilerimiz ve yavruları oluyor, mama masraflarına ancak yetişiyorum:( masa harika:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık dergilerin hepsini bırakın, bir kısmını bile okumak maddi külfet hakikaten. Benim de arada seçtiğim 2-3 tane var işte. Her ne kadar aklımız kalsa da hepsini okumaya ne zaman ne para yeter:) Kedicikleri doyurmak muhteşem bir iş.

      Sil
  3. avanak Avni'yi bilmeyen var mı? :)

    YanıtlaSil
  4. hiiiç duymamıştım... iyi oldu bu <3

    YanıtlaSil
  5. Karakarga paylaşımı için teşekkürler.

    Kanadalı Çizgi Romancı Seth'in Türkçe'ye çevrilen eserini yorumladım. Aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

    https://forestofnoreturn.blogspot.com/2018/09/cizgi-roman-yorumu-gucsuz-dusmezsen.html

    https://forestofnoreturn.blogspot.com

    YanıtlaSil

Yorumu olan?