9 Mart 2022 Çarşamba

BUGÜNLERDE...

    

    Bu ara üzerimde öyle bir tembellik var ki sorma gitsin. 
Kaç haftadır buralara uğramadığımı fark ettim. Bırak yazı girmeyi, okuma bile yapmamışım. Dizüstü bilgisayar kullanıyorum. Kendisi 12 yıllık bir emektar. Şu sıra bir parça sıkıntısı olduğu için, açarken bir takım işlemler nedeniyle işim uzadığından elime almaya üşeniyorum. Orhun'un kendine ayrı bir ev açması artık uzak bir ihtimâl değil. Araya salgın girmeseydi bu daha önce gerçekleşmiş olurdu. Demek istediğim o ki ara ara Orhun'un odasını nasıl kendim için düzenleyeceğimin planlarını yapıyorum:) Yeni bir çalışma masası, yeni bir bilgisayar, okuma alanı, kitaplar için bolca yer, verimli bir düzen... "Bir anne bunu düşünür mü?" demeyin. Orhun benim canımın ta içi. Ama sağlıklısı bu. Aşırı sevgimle ona zarar verdiğimi düşündüğüm öyle anlar oldu ki onun sağlıkla, huzurla kendi yolunu çizmesi benim için bir lütuf. Yoksa herkes ister çocuğu hep yanı başında olsun ama öyle bir dünya yok. Her şeyin normal seyrinde akması lâzım. Zaten hep beraberiz, birbirimize hep desteğiz, çok şükür bol bol sevgimiz var. Rahat rahat bahsediyor gibi görünebilirim ancak bu kafaya gelmek için çok çabaladığımı da belirtmek isterim:) Yine lâf lâfı açtı. Kısacası birtakım sebeplerin, bir parça bahanelerin, bolca üşenmelerin ardından bugün buradayım. Birkaç blog yazısı okudum. Muhtemelen saatlerce devam edeceğim. 
Bir kez bu dünyaya, dostların arasına adım attığımda ayrılmak zor oluyor. Biriktirdiğim her yazıyı tek tek okuyorum.  Yeni bir yazıyı ne zaman yazarım bilmem. Sanırım bu hafta hallederim. Çünkü kar geliyor ve evdeyim. Birkaç hafta öncesinin güneşli bir hafta sonunu Büyükada ve Heybeliada'da geçirmiştik. Ondan bahsedebilirim. Özellikle Heybeliada'dan. Zira Büyükada daha fazla biliniyor. 
    Bu ara verimli okumalar, araştırmalar yaptığımı söyleyemem. Geçen yazıda bahsettiğim Konstantinapolis'le ilgili kitap elimde epeyi bir oyalandı. Şimdi ressam Yüksel Arslan'ın çizimleriyle bezeli bir kitabını okuyorum. 
"Bir Ressam, Bir Resim" serisinin Mart ayı yazısı için ilham alabilirim belki. Bakalım aklıma neler düşecek? Herkes şakır şakır Oscar adayı filmleri izliyor, ben o konuda sınıfta kaldım. Filmlerden çok dizilere yöneldim. 
True Detective'in 3 sezonunu da bitirdim.  Çok sıkı bir seri. The Witcher'ı bitirdim. Geralt haliyle Henry Cavill'a bayılıyorum. Şimdi Amazon'daki The Marvelous Mrs. Masiel'a sardım. Batman'i seyrettim. Fikirler muhtelif. Beğenenlerin tarafındayım. Zaten gördüğüm kadarıyla beğenenler çoğunlukta. Bazı sahnelerin çizgi roman karelerine özgü kompozisyonu yansıttığını fark ettim. Hoşuma gitti. Ne de olsa bizler çizgi romanlarla büyüyen çocuklardık. Robert Pattinson'ı Batman rolüne yakıştırdım. Bruce Wayne'nin duygusal yaralarının varlığını hissettim. Batman karakterinin süper kahraman olduğu gerçeğini bir yana bırakırsak, filmin genelinde, 
çok sevdiğim True Dedective atmosferini yakaladım. 
    İşte böyle...Ufak tefek kişisel meşguliyetlerimi, kişiye özel duygu durumlarımı yansıtan kısa bir bildirimdi bu. Onun dışında, Türkiye ve dünya genelinde, halâ iyi niyetini koruyabilen herkes neye üzülüyorsa, ne için sıkılıyorsa ben de aynı şekilde hissediyorum. Beni de +1 olarak ekleyiverin dostlar. 




20 yorum:

  1. Hoş geldiniz. Bazen insanın okuyası yazası gelmiyor.
    Ama o dinlenme sonrası dönüşte güzel oluyor. Batman'ı bende izleyeceğim, aşırı merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum:) Çok teşekkürler. Aslında buradan uzak kalmayı hiç sevmiyorum ama dediğiniz gibi bazen oluyor işte:)
      Sevgiler Dada...

      Sil
  2. witcher'i bir türlü bitiremedim ben, dünya gitgide daha da kötü bir hal alıyor gözümde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resmen Witcher hayranı oldum:) Bayılıyorum o evrene. Kitaplarını da alacağım bakalım. Epeyi pahalı bir seri ama ikinci el vs. bakacağım artık:)

      Sil
  3. Bir anne bunu düşünür mü? der miyiz, aksine ayyy inşallaaah biz de o günleri görürüz dedik :))
    Ya bu Batman filmleri konusunda ben muşmulaya döndüm, Joker'i izliyorum onun tarafına geçiyorum, Batman'i izliyorum onun tarafına :) Ne olacak bu işin sonu!?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bu mecrada o şekilde düşünecek arkadaş pek yok ama normalde oluyor biliyorsun:) "3 katlı bir binada yaşayalım; birinde ben, birinde ailesiyle kızım, birinde ailesiyle oğlum olsun" diyen tanıdığım var mesela. O kadarı bana bile fazla geldi:) İnsanın kendine ait bir dünyası, kendine ait meşguliyetleri de olmalı.
      Son Joker hepimizin kalbini bir titretse de ben her zaman legâlden yanayım:) İşin içine suç ve başkalarına zarar verme girdi mi -geçmişine bakıp ne kadar o kişiyi anlasam da- gözümde haksız duruma düşüyor. Bu filmde Batman'in de onu derinden etkileyen yaraları olduğunun, Joker'in kendi karşısında aynı kefeye koyduğu insanlardan olmadığının hissiyatı var. Spoiler vermek istemediğim için açık edemiyorum ama bir ara hakikaten "Eh bıktık sizin travmalarınız, eziklikleriniz yüzünden dünyayı kaosa sürükleme dürtünüzden" diye düşündüm:) Yani her ezilen diğer insanlardan intikam alacaksa benim gibi zararsız insanların suçu günahı ne? :) Bakalım bu kez izleyince ne düşüneceksin?:)
      Sevgiler Ceren, kocaman öpücükler...

      Sil
  4. Senin geçtiğin yol ayrımına geldim ben de. Bu sene artık Kuzey de uçacak yuvadan. Gidecek olması fikrine alışmaya çalışıyoruz. Amerika ve Kanada fikri korkutucu. İngiltere daha sevimli geliyor ama yapacak bir şey yok. Oğlanın gönlü nereye uçmak isterse biz de oraya tamam diyeceğiz. Dediğin gibi sağlıklı olan neyse o olacak. Biz de yaralamızı bir şekilde sarmaya çalışacağız. Anneliğin başka ve daha zor bir aşamasına gelmişiz gibi hissediyorum. Sıklıkla aklıma geliyorsun.
    Orhun'un yolu açık olsun. Allah gönlüne göre versin. Sağlık, mutluluk, huzur eksik olmasın çocuklarımızı hayatından.

    Çoook öpüyorum seni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsinin yolu açık olsun. Ve Kuzey ne diliyorsa o yolda huzurla ilerlesin sevgili Özlem.
      Senin şu anki tedirginliğini çok iyi anlıyorum. Hem üzüleceksin, hem de gururlanacaksın. Onun gelişi gidişi, sizin onu ziyaretleriniz, yeni yeni yaşadığı her güzel deneyim ayrı bir heyecan olacak:) Göreceksin. Neyse ki sen de kendi meşguliyetleri olan bir kadınsın, onlara sarılacaksın. Olması gerektiği gibi olacak. Yeter ki her şey sağlıkla sıhhatle ilerlesin. Kuzey'e başarılar diliyorum. Su gibi kolay aksın süreç. Kocaman sevgiler benden sana... Öpücükler...

      Sil
  5. Yorum yazamadım, inatla silindi.

    YanıtlaSil
  6. Kızım ayrı eve çıktı ama odasını ,istemsizce, hiç bozmadan tutuyorum:) Kendi de gelip kaldığında kontrol ediyor. Hatta ilk taşındığında ''ütü odası mı olmuş burası'' falan diye trip atıyordu:)
    Kendi hayatlarını kurmaları anne babalar için hem çok özlem dolu hem çok endişe dolu hem de çok mutlu edici oluyor. Orhun'un da yolu açık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Gelip kaldığında yabancılık çekmeyecek düzende olacak tabii. Ama boş tutacak kadar odamız yok; küçük bir ev olduğundan değerlendirmek mecburi:) Kız çocukları odalarına daha çok dikkat ediyorlar sanırım. Yeğenimden biliyorum, küçücük yaşından beri dekorasyonuyla ince ince ilgilenir:)
      Çok teşekkür ediyorum Mehtap. Dediğin gibi hem hüzünlendiren hem mutlu eden işler bunlar. Hepsinin yolu açık olsun. Kocaman sevgiler benden sana...

      Sil
  7. Adalara -herhangi birisi olur- gitmeyi çok istiyorum, bu kış kısmet olamadı.
    Ne iyi yapmışsınız. :)

    Şu filmi merak ettim şimdi, Oscar serisinden bir fırsat bulup bakayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten iyi oldu. Fazla kalabalıklaşmadan gidip geldik. Salgın nedeniyle 2 sene uzak kalmıştık. İstanbul'da yaşayıp arada adaları ziyaret etmeden olmaz:) Uzaklaşmadan bambaşka bir ortama girmek keyifli:)
      Sevgiler Ekmekçi Kız...

      Sil
  8. cavill, witcher, true detective iyi tabii, ya o kadar çok sayıda iyi dizi var ki, yetişmek zor :) heybeliada ah annat, fotili olsun, ayyy orhun e tabii yaa, geldi zamanıııı :)

    YanıtlaSil
  9. Orhun için de zamanı gelmiş, evet zor ama dediğiniz gibi bu gerçekten gerekli bir şey, ben de Kerem için aynı yolu diliyorum, bu yıl hafta içi yurtta kalmaya başlayarak ilk adımlarını da attık ayrı eve çıkma zamanının, umuyorum ki kendi evi kendi düzeni olan zamanları görelim, sağlıkla inş. Pattison için izleyebilirim Batman'i ama Oscar adaylarında ben de bu yıl sınıfta kaldım ne zamana denk düşer bilemedim :D sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ediyorum. Kerem'in de yolu açık olsun. Sağlıkla, huzurla...
      Pattison'u pek beğenmezdim ama Batman'e, Bruce Wayne'e yakıştırdım doğrusu:)
      Benden de kocaman sevgiler Eylem...

      Sil
  10. Bir nrfrslik de olsa yazını okumak, okurken hissettiklerini hissetmek acayip bir duygu.
    Henüz bana uzak olsa da bir gün yaşayacağım bir evre.... ve dediğin gibi Sezer, sağlıklı ve olması gereknde bu. Kendi yolunu çizmesi, yoluna devam etmesi ve bizlerin de anne baba olarak evlatlarımıza destek olmak bir hayat çizgisi....
    Yeni yolu hayılrı olsun Orhun'un.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Gülşah. Hepimiz güzel günlerini görelim.
      Sevgiler...

      Sil

Yorumu olan?