4 Temmuz 2020 Cumartesi

İYOT KOKUSU... GÜN IŞIĞI... YOLLAR... ÖZLEMİŞİM.

    Efendim, son yazımdan da belli olacağı üzere iyice kafayı bozmaktayken bu işe bir dur demeyi, minicik bir nefes molası vermeyi kararlaştırdık ve kısa bir süre önce Çilingoz sahillerine uzandık. Zaman olarak tabii ki daha tenha olan hafta içini seçtik. Hiçbir kuvvet hele hele bu salgın döneminde beni İstanbul'un ormanlarına, sahillerine, pazar kahvaltısı mekânlarına gönderemez. Perşembe iyiydi, makûldu. Çatalca Beylikdüzü'ne daha yakındı. Çayımızı, kahvemizi, sandalyelerimizi, atıştırmalıklarımızı aldık yanımıza, yemyeşil köylerden geçip mavilere vardık. 

 Şu plajda oturup denizi seyretmek o kadar iyi geldi ki anlatamam. 
Ayrılmak istemedik. 
Biz kararsız kalmış ve hazırlıklı gitmemiştik ama Orhun öyle değildi. Mayosu yanında olduğu için denize girdi ve bizi pişmanlıklar içinde bıraktı. Tek tük denize girenler vardı, kumsal upuzundu. Yani aslında yüzmek için ortam son derece müsaitti. 
Ne yapayım? Ben de biraz denizi seyrettim, biraz sohbet ettim, biraz kitap okudum. Isabel Allende ile İstanbul sahillerinden Şili sahillerine uzandım.
    Çilingoz Tabiat Parkı Çatalca'ya bağlı bir kamp alanı. Girişi ücretli. Kamp yapmak için gelenler de var, piknik alanından ya da sahilinden yararlanmak için günübirlik gelenler de... Temmuz ve Ağustos aylarında özellikle hafta sonu kalabalık olduğunu duydum ki bunu tahmin etmek zor değil. Haziran ayı geçip gitmemişken hafta içi bir günü değerlendirmek iyi oldu, iyi geldi. Bundan sonra ancak sonbaharda yürüyüş için gideriz. Sonbaharda ayrı güzel oluyor.
    Mümkün olduğunca insanlardan kaçarak yaşamak çok acayip. Kimseyle muhatap olmayacak şekilde gittik geldik. Doğa güzel, doğa iyileştirici. Fakat bize insan da gerekli. Nasıl yapsak nasıl etsek de iyice yabanileşmeden atlatsak şu günleri:)



33 yorum:

  1. oh ne güzel valla görünce içim açıldı, büyükadaya gitmeye bile korkuyom yaa :) çilingoz çatalcada he hiç duymadım çok uzakmış ama olabilir tabii, gitmeye kalksam yarım gün sürer herhalde arabayla bile gidiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gidiş geliş yarım gün sürer. Ortalama 2.5 + 2.5 :) Olsun, şehir dışına çıkmış gibi bir his:)

      Sil
  2. Gittiğiniz yer çok şahaneymiş ama. Ne iyi etmişsiniz. İyi geldiği şu satırlardan bile belli. Mükemmel bir tercih bence. Yemyeşil köylerden maviye yolculukta doğanın şifalı eli değmiş size. Arayı sonbahara kadar diye uzun tutmuşsun ama hiç belli olmaz bence;) Çayını, atıştırmalığını kendi yanında götürmek dışında başka türlüsünü ben de yapamam. Öldürseler dışarıda tek bir bardak çay bile içemem. Nasıl aşacağız acaba bunu? İnsan da gerekli bir taraftan, aynen... Bence çok da ilerisini düşünmeyelim. Değiştirme gücümüz olmayan şeyler için kendimizi yıpratmayalım. Her şey birgün elbette ki rayına oturacak. Dileyelim ki mümkün olduğunca önce olsun. Sevgiler Sezer...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dışarıda ben de yiyemiyorum. Severdim halbuki:)
      Neyse ki İstanbul'da hâlâ güzel kalmış yerler var. Çatalca tarafları, Yalıköy, Evcik Plajı, Çilingoz, o civarda ilk aklıma gelenler. Kırklareli'ne bağlı olup İstanbul'a yakın olan Kıyıköy var kaçılabilecek. Böyle bir zamanda fak ufak değerlendirmek lâzım. Ama en iyisi hafta içi. Hafta sonu çok kalabalığız çok.
      Teşekkür ediyorum zeugma. Sevgiler... Sağlıkla kal!

      Sil
  3. Ben de günübirlik gidecek deniz arıyordum,burayı söylediğin iyi oldu, haftaiçi bir gün de biz gidelim, eğer kalabalık değilse kendimi suya atarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Civardaki yazlıklardan gelip denize giren de oluyor. Hafta içi en iyisi. Hafta sonu tam bir keşmekeş olabilir. Her tip insan var bizde biliyorsun. Yalıköy ve Evcik plajını da bir incele Handan. Öpüyorum seni.

      Sil
  4. Merhabalar.
    Yemyeşil köyleri geçerek sahile ulaşmak ve orada kahvaltı yapmanın keyfini siz yaşadınız. Afiyet olsun. Efendim ne güzel, hafta içini seçmeniz ne güzel olmuş. Ben de hep böyle yerlere giderken hafta içini tercih ederim. Hafta içi en güzel zaman seçeneğidir.

    Efendim bu keyifli ve okumaktan zevk aldığımız paylaşınız için emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.

    Sizlere sağlıklı, kloronasız ve hayırlı günler dilerim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İş durumları elverdiği ölçüde en iyisi hafta içi gezmek. Zira İstanbul çok kalabalık. Herkes aynı anda yığılınca fena oluyor:)
      Çok teşekkür ediyorum, sağlıkla kalın!

      Sil
  5. Ne iyi yapmışsınız böyle bir yere gitmekle Sezer'cim. Şu pandemide hepimiz çok bunaldık. Doğanın içinde olmayı da, sevdiklerimizle şöyle gönül rahatlığı içinde hoş sohbet edeceğimiz anları da çok özledik. Ben de eşime diyorum "hafta sonları bir yerlere gidelim?" ama ben de biliyorum ki, hadi deyince yakın mesafede bir yer yok, birkaç saatlik mesafeyi göze alıp yollara çıksak da, kim bilir nasıl kalabalık olacaktır! buna değer mi!? Bakırköy'de yaşarken Çatalca istikametine çok giderdik biz. Oralarda alternatifler çok aslında. Mesela Ormanlı sahili var Karadeniz'e açılan, orayı da tavsiye ederim. Benim de aklımda bulunsun gittiğiniz yer. İnşallah bugünler de geçecek. Çok sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ormanlı'ya gitmeyeli çoook uzun zaman oldu. Haklısın orası da güzeldir Esincim, sen hatırlatınca aklıma geldi:) Çok bunaldık, böyle ufak tefek kaçamaklar iyi oluyor ki mart ayından beri ilk çıkışımız bu. Bir daha ne zamana planlarım bilmem. Virüs yok olmadığı için temkinli davrananlardanım ben. Bakalım:)
      Seni çok çok öpüyorum. Sağlıkla kal tatlı Esincim.

      Sil
  6. Mevzu sağlık olunca biraz yabani olalım bir şey olmaz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle yazdığıma bakmayın, bin bir türlü şey düşünüyoruz malûm:) Kesinlikle önce sağlık diyenlerdenim.
      Teşekkürler, sevgiler...

      Sil
  7. İyi bir onarım anı; doğayla bütünleşme,iç içe geçme; teşekkürler..

    YanıtlaSil
  8. Deniz de neydi... O kadar oldu ki gitmeyeli. Doğru düzgün yüzmeyeli 2-3 sene oldu orasından eminim. Girip çıkma ayak sokma hadisesi de 1 sene :/ Ankara iyi hoş da haftasonu kaçamağı yapabileceğin bir deniz yok yakınlarında. Antalya'ya inilebilir belki fakat oranın nemi beni öldürüyor. Orman yolu resmine de bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar aylarında Antalya'ya insen meseşa? O zaman da bunaltır mı? Bu eylül mis gibi olur aslında. Ağustos sonu okullar açılacak. Ya gidecekler ya online, ama illâ açılacak. Zaten bu tıl nispeten boş olan sahiller iyice tenhalaşır,virüs riski minimumda olur:) Bence gitmelisin,kışın yine eve kazanabiliriz.

      Sil
    2. Yorumu telefondan yazdım. Bir sürü yanlışlık olmuş. En sevmediğim şeylerdendir. Çok özür diliyorum:)

      Sil
  9. Bakmak bile ne kadar iyi geldi :)
    Küçük Ev komşularım her gün ve hatta gece deniz fotoları yollayarak beni taciz ediyorlar. Ben Temmuz da burada ne arıyorum ama :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Virüs yüzünden mi gitmediniz Küçük Ev'e? Orası da diğer meskeniniz aslında. Dışarıya dikkat ederek yazı orada geçirebilirdiniz. Hak veriyorum, böyle uzaktan fena oluyordur:)

      Sil
  10. feriha teyze de geldiiii :)

    YanıtlaSil
  11. Harika bir yer, ne iyi etmişsiniz Sezer. Doğa hepimizi iyileştiriyor. Bu süreç bitince başka şeylerle baş etmeye çalışacağız eminim. Olayın psikolojik yanı bir yana en basiti sürekli dezenfektan ya da temizlik malzemesiyle haşır neşir olmak hiç de sağlıklı değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Semi. Bende geçen sene deterjanlara, sabuna karşı alerjik bir reaksiyon başlamıştı. Bu olaylar iyice arttırdı. Marketten gelenleri sabunlarken burnum akmaya başlıyor:) Sen bir de daha ağır hastalıklardan bahsediyorsun sanırım. Kimyasal kaynaklı. Ne diyeyim, sonumuz hayır olsun:)
      Sevgiler Semi. Sağlıkla kal!

      Sil
  12. Ne iyi yapmışsınız Sezercim. Ben de geçen hafta sonu annemi yazlığa götürdüm artık. Evet çok kalabalık ama yine de sabahın kör saatinde biraz daha tenha yakalayabiliyorum sahili... Bu yazı böyle geçireceğiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz da olsa değişikliktir Şebnemcim. Dediğin gibi erken saatler vs. idare edilecek bu yıl. Muhtemelen kışın yine evlere kapanacağız. Güzel bir yaz diliyorum size.
      Sevgiler... Sağlıkla kal!

      Sil
  13. Nasıl güzel! Yeniden yaptınız mı? Acaba şimdi nasıl doluluk durumu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gitmedik:) Temmuz, ağustos aylarında normal zamanda da gitmem, bu sene hele hiç olmaz:)

      Sil
    2. Evet o bölge zor sanırım.. Acaba Çanakkale'ye doğru olan sahil kesimi mesela marmara ereğlisi gibi sakin bölgeler olabilir mi? Almanya'nın bu hali iyi işte hava şu an gündüz 14 derece herkes evinde :D Türkiye'de insanın içi kaynıyor yahu.

      Sil
    3. Nokta atışı oldu bu yorum:) Hafta sonuna denk getirmeden birkaç günlüğüne Enez civarında bir ev kiraladık, bakalım. Yorucu bir deneyim olmaz umarım benim için:)
      İstanbul çok kalabalık ne yazık ki.

      Sil
  14. Aaaa burayı duydum ama hiç gitmedim. Hatta denizden ziyade daha çok tabiat parkı olarak duymuştum. Kumsal bomboşmuş ne güzel, iyi ki gitmişsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Epeyi geniş bir tabiat parkı burası. Yürüyüş yapanlar, bisiklete binenler de var sanırım fakat biz o bölgelere gitmedik. Balık da avlanıyor.
      O gün hava ara ara kapatıyordu, etraf sakindi. İyi oldu gerçekten sevgili Gamze:)

      Sil

Yorumu olan?