24 Ağustos 2024 Cumartesi

GECE MÜZECİLİĞİ VE EFES ANTİK KENTİ...

     Selam! Tam yoğunlaşayım derken yine ufak bir ara verdim buralara. Tatildeydim. Bu sene Ağustos ayına kaldığımız için kalabalıktan şikâyet etsem de Assos, Kuşadası, Bodrum derken fena gezmedik. En güzeli bol bol yüzdük. İşin kültürel kısmını da ihmâl etmedik tabii. Şirince Köyü, Rose Mary Anı Evi, Efes Antik Kenti, 
Key Museum gezip gördüklerimiz arasındaydı. Ara ara bahsederim.
    Az önce LinkedIn'de Efes Antik Kenti ile ilgili bir gönderi yayınladım. Neden LinkedIn kullanıyorsun demeyin? Kullanıyorum işte:) Facebook gibi bir şey olmuş zaten:) Sözün özü aynı gönderiyi, gece ziyaretinde Efes deneyimimi burada da paylaşmak istedim. Farklı yazılarda da görüşmek üzere...



    Geçtiğimiz günlerde, en önemli antik kentlerimizden Efes'i bir kez daha ziyaret ettim. 
Zira "Gece Müzeciliği" kapsamında düzenlenmiş hâlini merak ediyordum. Onca kalabalık arasında zorlukla elimi uzatıp sadece hatıra olsun diye bu kareyi çektim. Yabancı turisti otellerinden dışarı çıkarmak ve kültürel mirasa ilgiyi artırmak amacıyla ören yerlerinin gece yarısına kadar ziyaret edilebilir olması önemli bir girişim. Ancak bu konuda daha gidilecek yol var gibi. Gözlemlerime göre gece ışıklandırılması yapılmış antik kentlere ilgi büyük. Kültür ve Turizm Bakanı'nın verdiği röportajdan anlaşılan o ki öncelikle yabancı turist hedeflenmiş olsa da bu kesim henüz azınlıkta. Video çekimine ayarlanan telefonlarla ışıkların açıldığı dakikayı bekleyen, belli noktalarda sosyal medyalık fotoğraf çektirmek için özellikle hazırlanan, alkışlar eşliğinde evlilik teklifi yapmak için uygun zamanı kollayan yerli turist çok çok daha fazla. Yanlış anlaşılmak istemem, yerli turist tabii ki olacak. Ben hedeflenen durumun yetkililer tarafından açıkça belirtilmesi üzerinden konuşuyorum. Bir de bize özgü davranış kalıplarının enteresanlığından... Gerçi Bakan Bey de tüm bunların farkında ki hedeflere zamanla ulaşılacağını belirtmiş.
    Anlaşılacağı üzere kararsız kaldım:) Kalabalıktan dolayı rahat gezemedik, bu muhteşem kentin gece havasının tadını alamadık. 4-5 dakikada bir yapılan evililik tekliflerine şahit olmak durumunda kaldık. Belki de sorun Ağustos ayını tercih etmemizdedir. Okullar açılınca, ortalık yatışınca bir daha mı denesek? :)


Not: Hierapolis, Side, Patara, Aspendos antik kentleri de "Gece Müzeciliği" kapsamında ziyaret edilebiliyor.


12 yorum:

  1. evlilik tekliflerinin çokluğuna şaşırdım, bu beklemediğim bri şeydi gerçekten :)
    ben de çok merak ediyorum Efes'i gece gezmeyi ama yazdıklarınızı okuyunca sonbaharı beklemenin en iyi seçenek olduğunu düşündüm!
    İstanbul'da da Topkapı Sarayı gece gezmesine açılmış, orayı da gece gözüyle gezmek istiyorum. Bleki ekmekçim, Joe ve siz birlikte gezeriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne diyeyim, aşkları Efes gibi sonsuz olsun:) Ben olsam hayatta o kalabalıkta teklif istemem:)
      Sonbahar ya da ilkbahar antik kentler için iyidir bence .
      Topkapı Sarayı'nı organize edelim Şule:) Çok mutlu olurum:)
      Kocaman sevgiler benden...

      Sil
  2. Güzel gezdiniz, izledim, içinize sinsin. :)
    Sultanahmet bu defa gönlümü fethetti, yeniden.
    Gidelim tekrar ve Topkapı'yı gezelim güzelce. :)

    YanıtlaSil
  3. O coğrafya benim için hep eylüllüktü, artık ekim sonu kasımlık oldu:)l

    YanıtlaSil
  4. Geçenlerde bir akşam da yemek düzenlemişlerdi, ya da düğün sanırım... Evlilik teklifleri falan... Tükete tükete sıra tarihi eserlere de geldi, bakalım sırada ne olacak:)) Bazıları romantik buluyor olabilir ama tarihi eser gezmek isteyenlere saygısızlık değil mi... Organizasyon şirketleri artık şaşırdılar bence, yapılmayan ne kaldı diye; şov şov şov :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düğün değildi de bir şirketin yemeğiydi o sanırım. Ama aynı mantık tabii. Oraya Efes'i gece gece görmek için gitmiş kalabalığı mümkün değil engelleyemezsin:) Tepki alacakları belliymiş. Tepki iyi de olmuş bence.
      Evlilik teklifi ayrı konu. Yani ne bileyim, fazla popüler, fazla göz önünde. Ben olsam istemem:) Bazı anlar özel kalmalı. Ayrıca dediğiniz gibi, oraya gezmeye, görmeye gidenlerin konsantrasyonun zırt-pırt evlilik teklifleriyle dağıtılması da bencilce. Ne diyeyim, Allah mesut etsin:)
      Sevgiler Evde Yazar...

      Sil
  5. balonda teklif etmek modaydı şimdi de gece müzesinde he ilginçmiş :)

    YanıtlaSil
  6. Eylülden sonra daha sakin gezilebilir diye düşünüyorum. Gece daha güzeldir oralar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Bir tek o zaman müsaitsen yoğun sezona mecbursun. Ancak ayarlayabiliyorsan ilkbahar ve sonbahar aylarında gezilmeli:)
      Sevgiler...

      Sil

Yorumu olan?