11 Ekim 2014 Cumartesi

HAYDİ BASTIR PSV! :)

Geçtiğimiz eylül ayı ortalarında kısa bir Hollanda seyahati gerçekleştirdiğimizi belirtmiştim. Hollanda'nın Rotterdam ve Eindhoven şehirlerini ziyaret ettik ve güzel anılar biriktirdik. Bu güzel ülke hakkındaki izlenimlerini yazacağım elbet. Yani klasik gezi yazılarıma döneceğim ama öncelikle farklı bir mekanı tanıtarak başlamak istiyorum Hollanda izlenimlerime. Her seyahatte müze, galeri, ören yeri, kale, saray vs. ziyaretleri olmazsa olmazımızdır malum. Bu sefer Eindhoven'da farklı bir etkinlik daha gerçekleştirelim dedik ve baktık ki ziyarete açık, PSV Eindhoven'ın futbol stadını gezdik:) Yani Philips Stadyumu'nu...

Şahsen futbolu severim ve takip ederim, o yüzden büyük bir Avrupa takımının stadını gezmek, futbolcuların soyunma odalarına kadar girebilmek fikri ilginç geldi bana. Ama asıl ilginç olan, futbola minimum düzeyde ilgi gösteren Orhun'un bu öneriyi getirmiş olmasıydı. Stadın altındaki kulüp mağazasına girdiğimizde bir de müzeleri olduğunu ve stadyum turuyla birlikte belli saatlerde gezilebildiğini öğrendik. Ertesi gün makul bir saate aldık biletlerimizi.

Stadyum turu ve müze girişinin fiyatı, kişi başı 14 Euro. Evet biraz pahalı. Ama stadyum turu bir rehber eşliğinde yaklaşık 1,5 saat kadar sürüyor. Devamında müzeye giriyorsun. Bu fiyata bir de stadın şık kafeteryasında ikram edilen bir içecek dahil. Biz tur saatini beklerken birer kahve içtik örneğin.

Vakit gelince, grubumuz tamamlanınca, astık boynumuza ziyaretçi kartlarımızı ve rehberimizin peşinden yola koyulduk. Sadece Orhun'la ikimiz yabancıydık, diğer ziyaretçilerin hepsi Hollandalıydı. Rehber bize ayrıca İngilizce olarak bilgi veriyordu gezdikçe.

Fotoğraflara geçmeden önce, Hollanda liginin 3 büyük takımından biri olan PSV Eindhoven'ın tarihçesi hakkında öğrendiklerimi kısaca aktarmak isterim.
    PSV Eindhoven Spor Klübü (Philips Sport Vereniging-Philips Spor Birliği) Eindhoven kenti için tarihi bir öneme sahip. Stadyuma ve spor kulübüne adını veren Philips, bilindiği gibi dünyanın en büyük elektronik şirketlerinden biri. Philips ailesi, şirketi kuran ve Eindhoven'ı küçük bir köy iken Hollanda'nın 5.büyük kenti haline getiren önemli bir aile.
    PSV Eindhoven spor kulübü 1913 yılında Philips işçileri tarafından kurulmuş. Stadın bugün olduğu yerde işçiler 1911 yılından beri futbol oynamaktalarmış zaten. Resmi kuruluş 1913 yılında gerçekleşmiş. İlk Philips çalışanları için kurulmuş olan, ilk futbolcuların da yaşadığı Philips Köyü, stadın hemen arkasında yer alıyor, stat binasının pencerelerinden rahatça görülebiliyor.

Philips Stadyumu çok büyük bir stadyum değil. Yaklaşık 35.000 kişi kapasiteli. Rehberimiz önce bize teknik özelliklerden bahsetti. İşte şuradan hava akımı sağlanıyor, şöyle aydınlatılıyor vs. gibi.

Ben de o gün sanki taraftar gibi giyinmişim. Kırmızı-beyaz... Bilinçli olmadı ama bundan sonra bir de PSV taraftarıyım zaten:) Hollandalılar müthiş insanlar.

Yedek kulübesi. Sağda keyifle oturan ama futbolla alakası olmayan şahıs benim oğlum Orhun. Yanındakini tanımıyoruz, Hollandalı bir taraftar:)

Futbolcuların sahaya çıktıkları tünel. Biz de o tünelden geçiyoruz ve içeriye giriyoruz. İçerisi de çok eğlenceli.

İçeride tabii ki uzun uzun koridorlar var. Duvarlarda eski futbolcuların, eski takımların, kazanılan şampiyonlukların fotoğrafları yer alıyor.

Kırmızı-beyaz ve siyah ağırlıklı bir dekorasyon mevcut doğal olarak. Aşağıdaki koridorların bazı bölümlerinde futbolcuların vakit geçirmesi için koyulan elektronik oyun konsolları vs. var.

1916 yılından bir fotoğraf. Philips Ailesi bu stadyumda maç seyrediyorlar.

İşte en ilgi çeken yerler. Futbolcuların soyunma odaları ve duşları. Beyaz ağırlıklı olan ilk fotoğraf misafir takımın soyunma odası.

Burası da ev sahibi takımın, yani PSV'nin soyunma odası. Hollandalı arkadaşlar burada çok şakalaşıp gülüştüler kendi aralarında ama biz bir şey anlamadık tabii.

Soyunma odasına giden duvardan...

Sıra geldi localara. Para var huzur var tabii. Locanın havası başka. Restoranları, barları vs. Her şey tamam.
     Locaların ayrı ayrı isimleri var. Burası bizim takımımızı da çalıştıran, Hollanda milli takımı ve PSV ile başarısını kanıtlamış ancak Türk futbolu ile ya da Fenerbahçe ile uyuşamamış Guus Hiddink adına düzenlenmiş loca. (Alışık olmayan Türk futbolcusuna tandem uygulatmaya çalıştığı için başarılı olamadı deniyor, benden söylemesi:) )

Bu fotoğraf da Galatasaraylı arkadaşlara gelsin. Eric Gerets PSV'de oynarken.

Bu da çocukluğumuzdan aklımda kalan, saçlarıyla meşhur bir isim:)  Gullit...

Bir de locadan bakalım sahaya. Ayakta duran kişi bize stadı gezdiren rehberimiz.

Aziz Yıldırım pozum:)

Burası da basın toplantılarının yapıldığı oda. Millet demeç verir gibi fotoğrafını çektirdi, ben hiç girmedim o işe:)

Fotoğraflardan çok daha fazlasını gördük tabii. Masaj odası, doping kontrol odası gibi. Futbolcuların inançları doğrultusunda ibadetlerini yapabilecekleri mekanlar bile unutulmamış. Mescit vardı örneğin. İlginç bir deneyim oldu bizim için. Çok keyifli vakit geçirdim Philips Stadyumu'nda.

PSV Eindhoven, Hollanda ligi Eredivisie'nin 3 büyük futbol kulübünden biri. Ajax'tan sonra en çok şampiyon olan takım ancak zannediyorum 2008'den beri şampiyonluğu yok. Bu yıl lider durumda devam ediyor lige. Belki uğurlu geliriz de şampiyon olur:)
    Stadyum turumuzu bitirdik ancak çok üzgünüm ki müzeye giremedik. Çünkü daha önce belirttiğim gibi (Burada) Orhun da ben de arkadaşlarımızla buluşacaktık. Onların geldikleri haberini aldığımız için tur biter bitmez ayrılmak zorunda kaldık. Turun o kadar uzun süreceğini tahmin etmemiştim açıkçası. Toplanması, gezmesi derken yaklaşık 2 saat vakit geçirdik. Müze de güzeldir muhakkak ama yapacak bir şey yok.

Kulüp mağazası da iyiydi. Biz kendimize hatıra olarak fincan aldık. Orhun'un PSV hayranı yakın bir arkadaşına DVD, rozet vs. ufak tefek şeyler almayı da ihmal etmedik.

Dışarıdan iki fotoğrafla bitireyim bu yazıyı. Ben sevdim bu işi. Ziyarete açık olan her stadı gezmek istiyorum şimdi iyi mi? :)

1. çok güzel bir detay olmuş stadyum turu , diğer tüm postlarınız gibi bunu da severek okudum ^.^ sevgiler..

1. Çok teşekkür ederim nazik yorumunuz için. Sevgiler...

2. Evet, bulustugumuzda bu stadyum turundan dönmüstünüz,,,,Eindhoven tren istasyonunda beklemistim gelmenizi... ne güzel bir gündü, günlük güneslik. Bizim buralarda herzaman bulamadigimiz havalardan...o yüzden de ayrica mutlu olmustum:)
    Keyifle okudum yazini Sezer'cim...ve o günün anilarina daldim gittim yine....insallah birdahaki görüsmemiz ya Istanbul'da ya da bizim burada (Almanya'da) olur artik:)
    Cok öpüyorum canim, selamlar.

1. Canım Ayşecim, hem İstanbul'da hem Almanya'da olur, neden olmasın?:))))
      Sevgiler, selamlar...

3. Hiç stadyum gezmedim şimdiye kadar. Fulbolla senin kadar ilgili değilim ama denk gelirse gezmek isterim. Neden olmasın:)) Aziz Yıldırım pozuna çok güldüm:))

1. Senin geçenlerde anlattığın müze kadar olmasa da ilginç bir deneyimdi:)
      Poza ben de güldüm, epeyi benzemişim:)

4. Ay Sezercim dün ne güzel uzun uzun yazmıştım sana net gitti yayınlayamadım..Valla ne farklı bir düşünce. Ben artık futboldan hoşlanmıyorum. Oyun olarak düşündüğümde güzel evet ama o saçma sapidik tavırlar, itirazlar. maç sonrası saatlerce evde yapılabilecek düzeyde muhabbetlerin dönmesi beni futboldan soğuttu. Eşim gidelim dese giderim tabi ama daha geçenlerde barcelonaya gitsek de maç izlesek gittiğimizde dediğinde arkadaşlarımız biz bayanlar hemen onlar izlesin biz takılırız moduna girdik. Yani son tercihim olabilir ancak:) Ama tebrik ediyorum seni hem çok güzel bir anlatıcısın hem de taktir ediyorum bu tercihini. Bende beğendim ama valla ne yalan diyim nerde giyiniyorlar soyunuyorlar neler yapıyorlar hiç merak etmedim, sadece locaları nasıldır diye merak etmiştim şimdi onu da senden öğrendim gitmeme gerek kalmadı haahaa:) Pozun da harika:) Öpüyorum canım kocaman.
    Sevgilerimle

1. Güzel sözlerin için teşekkür ederim öncelikle Tuğbacım.
      Futbolu seviyorum, o yüzden büyük bir takımın stadını gezmek hoş oldu. Farklı ortamları, farklı hayatları merak etmişimdir her zaman. Eşim bana uysa çok daha farklı yerleri gezmek, farklı şeyler görmek isterdim:) Elimizden geldiği kadar işte:)
      Öpücükler... Sevgiler...

5. Deli kiz :-) Valla senin gibi bir futbol fanatigine yakismis bu gezi :-)

6. Kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi bir stadyumun gezilebileceği :)) Ama ne iyi etmişsiniz, Orhuncuğumun aklını seviyim ;)