21 Aralık 2015 Pazartesi

NOSTALJİK PAZARTESİ ve MAD MEN...

    Bu sabah yeni bir yazı yayınladıktan sonra aklıma geldi Nostaljik Pazartesi etkinliği. Gün bitmeden katılayım dedim:) Bu hafta 2010 yılında yazdığım bir yazıyı paylaşmak istiyorum. O yıl sadece 5 yazı yayınlamışım. Neden böyle olduğunu düşündüm önce ve hemen aklıma geldi tabii. 2009 yılının sonunda babamı kaybetmiştim ve sonraki yıl oldukça hüzünlü geçmişti. Etkileri buraya da yansımış ister istemez. O 5 yazının içinden en keyiflisini seçiyorum şimdi. Ayrıca Mad Men dizisini seyretmeyen varsa şiddetle tavsiye ediyorum.



KABARIK ETEK İSTİYORUM...

    Mad Men... Bugünlerde bu diziye taktım. Baktım ki senelerdir Emmy ve Golden Globe ödüllerini topluyor, "vardır bir hikmeti" deyip eski bölümlerinin hepsini arka arkaya seyrettim. Yeni sezonu da e2'den takip etmeye başladım. Gerçekten hoş bir dizi. Reklamcılık sektörü üzerinden 1960'lı yılların Amerika'sını anlatıyor. Nostalji modası onlarda da revaçta olsa gerek ki dizi bana bizdeki Hatırla Sevgili'yi hatırlattı. 1950'lerin sonu 60'ların başından itibaren Amerika'da gelişen olaylar takip edilebiliyor dizide. Örneğin Marilyn Monroe'nun ölümü, Kennedy suikasti gibi...
   Dizinin baş karakteri Don Draper'ın karizması (Jon Hamm) ayrı bir yazı konusu olacak denli üst seviyelerde geziyor ama ben şimdi ondan bahsetmeyeceğim:))) Bahsetmek istediğim konu kostümler, dekor ve bunların bana hatırlattıkları... Dizi, seyredeni alıp o yıllara götürüyor sanki. Her eşyaya ayrı ayrı takılıyorsun. Müthiş bir sanat yönetimi... Hele o elbiseler, hele o elbiseler... Başrollerdeki çift özellikle yakışıklı ve güzel seçilmiş olsa gerek, çünkü her giydikleri üzerlerine çooook yakışıyor. Kostümlerin hakkını veriyorlar yani. Zaten yanılmıyorsam dizinin kostümleri Amerika'da kadın ve erkek modasını oldukça etkilemiş. 
   60'ların modası deyince akla neler mi geliyor? Bir kere kabarıııık, muhteşem etekler... renk renk elbiseler, şapkalar... kalem etekler... eldivenler... dalgalı saçlar... erkeklerde takım elbise, ince kravatlar ve tabii ki fötr şapkalar... Ne kadar zarif, ne kadar hoş. O yıllarda bu dizidekiler kadar şatafatlı olmayabilir ama yine de bu tarz bir giyim varmış. Eski fotoğraflara baktığımızda bunun örneklerini görebiliyoruz zaten. Ve ben o fotoğrafları gördüğümde ne kadar salaş giyindiğimi tekrar tekrar hatırlıyorum. Mesela pantolonu çok kullanıyoruz. Özelikle de kot pantolonu. Halbuki elbise kadınlara ne kadar çok yakışıyor. Fötr şapka desen tarihe karışmak üzere:) Kabul ediyorum bu kıyafetleri taşımak zor. Kolayca giyip çıkarabileceğimiz, içinde kendimizi rahat hissedebileceğimiz, rahatça yıkayıp kurutabileceğimiz pratik giysiler giymek istiyoruz. Ama düşünüyorum da artık çamaşır makinamız var, çok iyi ütülerimiz var, suyumuz var, elektiriğimiz var.  Hatta kuru temizleme dükkanlarımız bile var. Peki ne yok? Ruhumuz yok:) 50 yıl öncesinin zarafeti, sabrı yok... Tembeliz tembel... Hadi kendi adıma konuşayım tembelim tembel:)) Ama bundan sonra daha zarif olmaya çalışacağım:) Hatta geçen gün kendime şapka aldım:) Gerçekten!!!



Güncel ekleme: Dizi 60'larda başlıyor ama 70'lerde bitiyor. O dönemin giysileri de şahane. 












12 yorum:

  1. Şu nostaljik pazartesi ne iyi oldu...
    Bak neler hatırlıyoruz.
    Bize bi hareket geldi sanki..

    O günden bugüne bir kabarık elbise aldın mı bari... Onu merak ettim şimdi :)))

    Bu arada babacığının ruhu şad olsun. Onu da anmış olduk bu nostaljik pazartesi sayesinde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kabarık elbise aldım sayılır, IG'deki fotoğrafta etiketledim seni:)
      Amin Şebnemcim, babamı da anmış olduk sahiden.

      Sil
  2. Diziyi izlemedim ama fotoğraflara bakınca tam sevdiğim dizilerden dedim. Hakikaten artık hep pantolon giyiyoruz eteğin zarafeti başka ama ben de öyleyim etek, elbise pratik, kullanışlı gelmiyor:)hele kışın pantolonun sıcaklığı bir başka:)yani şöyle giyinsem ben yapamam yarım saat sonra çıkartır yine pantolonumu kazağımı giyerim:)))şapkayı çok severim ama rahmetli annem de öyleydi. Güle güle kullan. Sevgiler...

    Not: Babacığın için üzüldüm, mekanı cennet olsun, Allah sabırlar versin....:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bazı elbiseler çok pratik ama alışmamışız demek:) Şapkayı takıyorum arada, teşekkürler:) Babam için de teşekkür ederim, amin.
      Sevgiler...

      Sil
  3. elbiselere bayıldım cidden :)
    babanın mekanı cennet olsun inşallah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu aralar kilo da aldım, ben giysem böyle durmaz tabii bu elbiseler:)
      Babam için de teşekkür ederim, amin.

      Sil
  4. Öncelikle babanıza Allah rahmet eylesin.Mad Men i hiç seyretmedim ama 60'lı yılların modasını ben de çok seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum babam için Gamzecim.
      Dizi 60'larda başlıyor ama 70'lerde bitiyor. O yılların kıyafetleri de ayrı şahane. Tavsiye ederim diziyi. En sevdiğimdir.

      Sil
  5. Şapka kullanılıyor mu bu arada ?
    :))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazıdaki şapka kışlıktı. Kullanıyorum bazen kıyafetimin durumuna göre:) Yaz mevsiminde de fötr tarzı takıyorum ama:)

      Sil
  6. Çok güzel bir etkinlikten çok keyifli bir yazı :) Okurken bana da epey ilham geldi doğrusu. Fotoğraflarda da ne güzel duruyor kıyafetler :)
    Ayrıca babanız huzur içinde yatsın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum Özlem:) İlham olma durumuna sevindim:)

      Sil

Yorumu olan?