28 Şubat 2023 Salı

BUGÜNLERDE...

     Bugünlerde çoğumuz gibiyim. İyi değilim yani. İyi olmaya çalışıyorum. Ama bu yazıyı sızlanmalarla doldurmak istemiyorum. Sadece bir selam vermek, durum bildirimi yapmak istedim. Deprem bölgesinde birinci dereceden yakınım yoktu. Fakat tanıdıklarımın yakınları vardı tabii ki. Nelere şahit olduk, neler yaşadık anlatmak istemiyorum, tekrar tekrar acıları kanırtmak istemiyorum. Hepimiz her şeyin tanığı olduk zaten, her birimizin çevresinde bir dolu üzücü olay yaşandı. Kaybettiğimiz insanlara, hali hazırda zor durumda olanlara karşı hissettiğimiz üzüntünün yanı sıra  bir de "biz bu duruma nasıl geldik" hissi var ya? O içimizi kemiren, uykularımızı kaçıran his! İşte o çok fena. Düzeleceğimiz umudu ile asla rahat yüzü göremeyeceğimiz duygusu arasında gidip geliyoruz ve bu çok yoruyor. 
    Birazdan takip ettiğim blog arkadaşlarımın paylaştıklarını okuyacağım. Umarım hepiniz olabildiğince iyisinizdir. Ve aldığım karar gereği, ülke gündemi izin verdiği müddetçe normal yazılarımı yazacağım. Bugün Sevgili Rüya'nın (Manxcat) son yazıma yapmış olduğu yorumla karşılaştım. Yazıyı henüz okuduğunu, deprem sonrası karamsarlık dolu zamanda iyi geldiğini söylüyordu. O kadar duygulandım ki... Hani hepimiz dokunsan ağlayacak durumdayız ya? 30 Ocak'ta yazdığım o yazıyı, yazıya konu olan seyahat sırasındaki beni düşündüm, bir de şimdiki beni... 
Yine üzüldüm. Bir yandan da sevgili Rüya'nın sözleri iyi geldi, hareket gereğini hatırlattı. Aksi mümkün değil ama yine de söylemeli ki olan biteni unutmadan, ihtiyacı olana elimizden gelen desteği esirgemeden, yeri geldikçe hesap sorarak, öfkemize hakim olmaya çalışarak rutinimize dönmek zorundayız. "Normal" demiyorum zira bence tanıdığımız normal yok artık. Dilerim bu hissiyat daha iyi bir toplum olma yoluna girmemize, aklımızın başına gelmesine sebep olur. 
    Sevgiyle kalın...



29 yorum:

  1. Yazımı bitirip, kimler buralarda ki bakmak için geldiğimde ilk seni görmek ♥
    Zor günler aşıyoruz hep birlikte. Eskiye dönebilmek biraz zorlayıcı dediğin gibi ama bir yerlerden tutunmaya başlamamız lazım senin de dediğin gibi. Bu niyetle döndüm ben de bugün ve benzer duyguları taşımamız beni yine mutlu etti. Seni çok özlemişim güzel arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı Şebnemcim, kalp kalbe karşı. İyi günlerde, iyi yazılarda buluşalım. Kocaman öpüyorum seni...

      Sil
  2. Hepimiz bir sarsıldık,silkelendik. Kendi adıma 99 moduma döndüm adeta. Senin gibi bende aklımızın başımıza gelmesini , bir an önce, umuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sefer çok fazla şey üst üste geldi. Kafalarda bir sürü düşünce. Gençler "bize kötü bir ortam bıraktınız" derken haklılar. En başta onlar için iyi anlamda farklı bir ülke hayâl ediyorum. Olursa, becerirsek...
      Sevgiler Mehtap...

      Sil
  3. Hüzün denen şey,insanın insanlık yolu yolculuğunun en değerli iksiri olmalı.Dönüşüm ve genişleme evren gibi devam ediyor...Değerleri akıldan uzak hallerde yitirmek,geride kalan insanlara çok büyük bir yük,keder...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de nasıl bir yük! Doğal akışında yoklayan hüzün yaşama tabii ama günden güne artan/arttırılan bir düzeysizlikle, bile bile bu hallere gelmek çok acı. Adım adım tükenişimizi izledik. Ne diyeyim? Umarım iyi günler inşa ederiz bundan sonra. Teşekkürler Güven Bey.

      Sil
  4. Büyüklerimiz ne demişler; her şerde bir hayır vardır. Sanırım uzun yıllar alan bu şerrin de sonu geldi. Bu halk o kadar da aymaz değil, şu seçim sisteminin ve neye benzediği belli olmayan yönetim biçimin de sonu geldi sanırım. Görecek günlerimiz var, kanımca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim yaş grubunun üzüntüsü, hayal kırıklığı farklı oldu diye düşünüyorum. Adım adım çöküşümüzü izledik yıllarca. En son bu depremle her şey ortaya saçıldı. Umarım dediğin gibi olur. Görecek iyi günlerimiz olmalı. Bunu en çok çocuklar ve gençler için istiyorum.
      Teşekkürler Buraneros...

      Sil
  5. acı veya tatlı, her şey gelip geçiyor. anda kalmak lazım. bunu başarmak zor olsada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyimserimdir, hep olumlu taraftayımdır ama benim gibi insanlar bile yıldı artık. Andayım ve çok öfkeliyim. Sakin kalırsak, mantıklı davranırsak aşacağız. Teşekkürler...

      Sil
  6. Eskiye dönmenin mümkün olmadığını düşünenlerdenim ben de. Medya artık avuçlarımızın içine sığıyor, bu sürecin her bir anına hepimiz çok acı bir şekilde tanık olduk, bazılarımız zaten bizzat bu olayın öznesi oldu. Unutmamız mümkün değil, unutmamalıyız da zaten. Ama dediğiniz gibi gibi kendi rutinimize de dönebilmemiz lazım. Bu tabii ki herkesin aynı anda aynı derecede rutinlerine dönmesi anlamına gelmiyor ama hesap sorabilmek için bir şekilde yapmalıyız bunu.

    Buralara uğramanıza çok sevindim bu arada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok zor zamanlar. O kadar üzüntülü ve öfkeliyim ki... Resmen şu an öfke ayakta tutuyor beni. Öfkeyi yanlış kullanmamak, toplum adına değişim ve iyileşmeye yönlendirmek şart. Bu kadar acı boşa yaşanmış olmamalı.
      Çok teşekkür ediyorum. Ben de mutluyum burada olduğum için. Kocaman sevgiler benden...

      Sil
  7. Çok doğru tesbitlerin var.. Hem yazı hem yorumlarda. Ben sadece haydi inşallah diyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doluyum Ceren. Bildiğin gibi değil.
      Sevgiler benden sana...

      Sil
  8. Merhaba,
    Birbirimize selam verebildiğimiz için şanslıyız bu pamuk ipliğine bağlı hayatlarda.
    Akıllanmış olmamızı ya da en azından akıllananların çoğunlukta olmasını umuyorum, içtenlikle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygularımız karmaşık. Dilerim her kesim alması gerekeni alır. Bu kadar insan boş yere hayatını kaybetmiş olmamalı.
      Sevgiler Ekmekçi Kız...

      Sil
  9. yazınız bana da "yazmaya başla artık" dedi sanki. Belki bugün, yarın...C.'ciğime katılıyor, inşallah diyorum bir de...Umutsuz olmuyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burası da bir nevi günlük. Olan biteni unutmamak için ve hep beraber toparlanmak adına buradaki kayıtlar dahi önemli diye düşünüyorum. Çok teşekkürler Sevgili Şule...

      Sil
  10. "...Bu hissiyat daha iyi bir toplum olma yoluna girmemize, aklımızın başına gelmesine sebep olur. ..." İnşAllah!..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşimiz kolay değil Recep Bey. Öyle bir duruma geldik ki eğitim, görgü, saygı, dürüstlük, anlayış vs. tüm olumlu insani açılardan toparlamamız bugünden yarına bir anda olmayacak. Fakat başlamak şart. Dilerim bu kadar insan boş yere kaybedilmiş olmasın. İyi günler diliyorum.

      Sil
  11. İyilieşmeye çalışıyoruz ve sanırım bizler için yazıyla olacak...

    YanıtlaSil
  12. hakikaten "normal" hangi zamanlarımızda kaldı, uzun zamandır hayatımızda normale yakın bir şey yok, her geçen gün daha kötüsü olamaz dediğimiz her geçen gün bir öncekini arayacak hale geliyoruz neredeyse. Yandık, yıkıldık, umutlarımız yok artık...Maalesef...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok büyük bir olay yaşadık. Öncesiyle, sonrasıyla, her şeyiyle etkileyici. Önce birebir yaşayanlar için, sonra dolaylı etkilenen herkes için şifa diliyorum.
      Sevgiler Eylem...

      Sil
  13. bu olay dağıttı ezdi hepimizi normale dönemiyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok zor. Herkes için şifa diliyorum. Sevgiler Deep...

      Sil
  14. Merhabalar.
    Kadınların özgür olabildiği, kadına saygının olduğu bir yıl olması dileğimle... Kadınlar Gününüz kutlu olsun.
    Selam ve saygılarımla.
    Değirmenden mektup var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Recep Bey. Çok naziksiniz. Dileklerinize katılıyorum. Sevgilerimle...

      Sil
  15. Bu aralar çoğumuz ortak duygu ve çaresizlik içindeyiz 😔

    YanıtlaSil

Yorumu olan?