1 Haziran 2014 Pazar

BUGÜNLERDE...

    En son ne zaman uğradım buralara? Çok oldu. 
    Soma'daki facia hepimizi üzdüğünden beri -konuya dair bir paylaşım hariç- hiçbir şey yazmak, anlatmak istemedim. Gündelik yaşantımda da enerjimi toplayana kadar zorlandım açıkçası. Bu keyifsiz günlerde normal yaşantıma dönmemi sağlayan en önemli şey yine sanat oldu. Amatörce uğraştığım, uğraşmaktan keyif aldığım resim sanatına dair düzenlediğimiz etkinlik, bu aralar beni en mutlu eden olaydı.           Devam ettiğim yağlı boya resim kursundan arkadaşlarımla birlikte bir sergi düzenledik. Beylikdüzü Belediyesi Kültür Merkezi'nde oldu sergimiz. 19 Mayıs 2014 günü açılışımızı yaptık ve bir hafta boyunca sergiledik çalışmalarımızı. 

   
    Daha önce duyurup yakınlarda oturan arkadaşlarımı sergimizden haberdar edebilirdim normal şartlarda ama dediğim gibi Soma'da kaybettiğimiz onca canın acısı tazeyken yapamadım, içimden gelmedi.
    Zor zamanlarda insanı rahatlatan, bir parça nefes almasını sağlayan meşguliyetler, uğraşılar iyi ki var. Profesyoneller için sanat, amatörler için hobi, her neyse... Edebiyat, müzik, sinema, tiyatro, resim, heykel vs. İyi ki var. Hem hayat gailesi içinde nefes almak için, hem de olan biteni yansıtmak için lazım sanat. Nuri Bilge Ceylan'ın Cannes Film Festivali'nde Altın Palmiye'yi alması örneğin. Hepimizi nasıl da mutlu etti, gururlandırdı birden bire, öyle değil mi? Umut verdi. Bir yandan bu haberle mutlu olurken, bir yandan da üzerimize çöken ağır havayı hafifletebilmek için kitaplara sığınmadık mı çoğumuz? Sığındık. Çok kişiden duydum bunu. 
    İşte ben de iki-üç hafta önce yaşadığımız o kahredici günlerde bir yandan olan biteni takip ederken, bir yandan da sergiye resim yetiştirmeye çalıştım. Sonrasında bir hafta içerisinde sergiye ziyarete gelen arkadaşlarımı karşıladım, salona gidip gelmeye devam ettim. Keyfimiz yoktu ama moral bozukluğumun kronik hale gelmemesi için tam da zamanında yetişti bu sergi. Toparlanmak gerekli. Olan bitenden haberdar olabilmek için, haksızlıklara karşı gelebilmek için, mutlu olmak ve mutlu edebilmek için önce dik durmamız, ayakta kalmamız gerekli. 
    İyi ki çocukluğumdan beri hevesli olduğum halde, geç de olsa vakit ayırabildim yağlı boyaya. Şu aşamada kendi adıma gidişattan memnunum, keyifliyim. Daha çok çalışmam gerektiğinin bilincinde olarak resimlerimi paylaşmak istiyorum sizlerle.     Ve herkese kendi zevkine, vaktine, yeteneğine, hevesine uygun sanatsal uğraşılar tavsiye ediyorum. Bir de bu uğraşıları gönül rahatlığıyla gerçekleştirebileceğimiz sağlıklı ortamlar diliyorum. Yaşam enerjimizi sömürenlerin hayatlarımızdan uzaklaşması dileğiyle...














   

16 yorum:

  1. Çok sevindim toparlanabilmene.. paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toparlamak derken, unutmadan, unutturmadan ilerleyeceğiz... Teşekkürler.

      Sil
  2. Çok güzel bir habermiş bu. Ne mutlu sana. Bence yaptığın resimler de son derece güzel. Sergi açılması da harika olmuş gerçekten tebrik ederim canım. Daha nice güzel başarılara imza atacağına eminim..
    Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuhaf bir döneme denk geldik zamane insanları olarak. Burada, bu dönemde ne kadar mutlu olabilirsek o kadar mutluyum aslında Tuğbacım. Ben herkes mutluysa mutlu olabilen biriyim. Kimseyi yormamak için sıkıntımı belli etmemeye çalışırım normalde. Ve sonucunda da muhakkak fiziksel bir rahatsızlık şeklinde patlar bu içine atma durumu. Zaten canımız sıkkın, bari sanat ve uğraşılarımız bize yardımcı olsun biraz demek istiyorum. Güçlü olup kararlı davranmamız lazım. Yoksa hiçbir şey unutulmuş değil.
      Resimlerim için söylediklerine de çok çok teşekkür ederim. Zevkine güvendiğim arkadaşlardan birisin Tuğbacım. Öpüyorum seni.

      Sil
  3. kutlarıım. bi de o kadın resimlerini çok sevdim kii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooo deep! Çok sevindim uğramana. Üzülüyordum açıkçası ortalarda yoksun diye:)
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Demek serginiz vardi ha Sezer'cim, harika! Orada olupta gelmeyi nekadar isterdim...ve emin ol, Istanbul'da yasasam mutlaka gelirdim.
    Tablolarina bayildim! Ikisini zaten görmüstüm sanirim, o balerinli resimi cok cok begeniyorum, digerleri de okadar güzel görünüyor ki....sen resmen bir ressamsin yaaa! Süpersin!:) Ellerine saglik canim ve cok selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geleceğine eminim zaten Ayşecim. Çok ama çok teşekkür ederim. Binlerce öpücükler benden sana!!!

      Sil
  5. Harcadığın emeğe değmiş sonuna kadar. İnsan bir şeylerle uğraşmalı, yoksa kafayı sıyırır bu memlekette!
    Sergide satış oldu mu? Hani satılıp bir yerlere bağışlama falan yoksa sadece sergilendi mi?
    Çok güzeller hepsi, yakalamışsın geç de olsa yağlı boya resim yapmayı. Ne mutlu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın Semi. Satış olmadı. Sadece sergi.
      Dediğin gibi kafayı sıyırmamak için bir şeylerle uğraşmak şart.
      Senin çantaları da takipteyim:) Hepsi birbirinden güzel. Bana göre kumaş çıkmadı mı hala?:)

      Sil
  6. Merhaba,
    Sanat etkinliğiniz övgüye değer. Tebrik ederim.
    Bu güzel etkinliğinizi duyurduğunuz bu yazınızın her cümlesi, her satırı da güzel; ama birkaç satırı yazmadan geçemiyorum:
    “Zor zamanlarda insanı rahatlatan, bir parça nefes almasını sağlayan meşguliyetler, uğraşılar iyi ki var. Profesyoneller için sanat, amatörler için hobi, her neyse... Edebiyat, müzik, sinema, tiyatro, resim, heykel vs. İyi ki var. Hem hayat gailesi içinde nefes almak için, hem de olan biteni yansıtmak için lazım sanat.”

    “Yaşam enerjimizi sömürenlerin hayatlarımızdan uzaklaşması dileğiyle...”
    Başarılarınızın devamı dileğiyle…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözleriniz ve yorumunuz için çok çok teşekkür ediyorum Hocam...

      Sil
  7. İlk gördüğümde de bayılmıştım şimdi de... Ellerine sağlık arkadaşım, hakikaten enfes bir çalışma çıkartmışsın...
    Oralarda olup sergide seninle birlikte olmak isterdim açıkçası...
    İyi haftalar ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taa 2014'te sana cevap yazmayı atlamışım. Sorry:) Teşekkürler Şebnemcim.

      Sil
  8. Kesinlikle resim yapmaya dönmelisin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tembelliği bırakmak lazım , haklısınız. Teşekkür ediyorum Tülin Hanım:) Sevgiler...

      Sil

Yorumu olan?