30 Aralık 2016 Cuma

BUGÜNLERDE...

2016'nın son günlerinde küçümencik bir tatil yaptık. Oğlumuz nedeniyle yine Tallinn'e oldu yolculuk. Onu da aldık geldik. Noel tatili ve sömestr tatili birleşti ve uzunca bir ara var. Çok şükür hep beraber evimizdeyiz şimdi.
    Daha önce yurt dışı gezilerimizi bahar ve yaz aylarında gerçekleştirmiştik. İlk defa bu mevsimde farklı bir ülkeye seyahat etmiş olduk. Tallinn malum kuzeyde. Çok soğuk olacağını düşünerek gittik ama bizim orada bulunduğumuz sırada İstanbul daha soğuktu. Yani fazla zorlanmadan gezdik. Üşüdüğümüz zaman sıcak şarap ve kahve molaları verdik.
    Tallinn Christmas nedeniyle ışıl ışıldı. Diğer Hristiyan ülkelerdeki kadar parlak değildi belki ama yine de süslüydü. Diğer ülkelerle kıyaslamamın nedeni Estonya halkının yaklaşık yüzde yetmişinin hiçbir dine inanmıyor olması. Dolayısıyla yeni yıl ruhu ve renkleri vardı ama dini semboller yoktu diyebilirim.
    Old Town'da kurulan christmasmarket küçük ama sevimliydi. Beklentilerimin tersine standlarda sergilenen hediyelikler sonbaharda gördüklerimizle aynıydı. Noel Babalı kar küreleri vs. alırım dedim ama yoktu. Estonya'ya özgü yün giysiler, ahşap malzemeler, keçeden yapılmış eşyalar, amber takılar vardı yine. Farklı olanlar yerel sokak yemekleri ve sıcak şaraplardı.

Kocaman bir yılbaşı ağacı ve Noel Baba eksik değildi ama. Noel Baba'nın kulübesinin önü her saatte çocuklarla doluydu. Kapıdan şöyle bir göz atıverdim. "Gördüm! Gördüm!" diye mutlu oldum bir de üstüne:)
    Kaldığımız otel de yakın olunca her gün gece ve gündüz çeşitli saatlerde uğradık
Old Town'ın neşeli ortamına.

Kalan zamanımızda kafamıza göre gezdik. Daha önce Eylül'de geldiğimizde tercih etmediğimiz ancak bu kez mevsimsel nedenlerden dolayı ara sıra kendimizi attığımız alışveriş merkezlerinden birinde şahane bir kitapçı keşfettik. İki kez ziyaret ettik burayı. Birinde kafe bölümünde uzun uzun sohbete oturduk kitaplara karşı. O kadar enfes kırtasiye malzemeleri ve farklı eşyalar vardı ki bir sonraki gelişimde sırf burada harcamak üzere para biriktirmeye başlayacağım.

Soğuk havada yapılacak en güzel şeylerden biri de müze gezmektir. Önceki gelişimizde gezmediğimiz Museum of Occupations'ı ziyaret ettik. Burası Estonya'nın Naziler ve Rusya tarafından işgal edildiği yılları anlatan bir müze.
    Naziler ülkeyi 2.Dünya Savaşı'nda işgal ediyorlar malum. Arkasından Rusya geliyor ve uzun yıllar baskı uyguluyor. (Tallinn'le ilgili ilk yazılarımdan birinde bu konudan ayrıntılı bahsetmiştim). Müzede işgal edenler, işgale karşı çıkanlar, baskıdan kaçanlar var. Acıtıcı gerçekler yani. Dünyanın her yerinde her zaman görülen bitmeyen bir durum...

Tallinn'de bulunduğumuz 4-5 gün içerisinde ülkemizde Kayseri patlaması ve Rus büyükelçinin öldürülmesi olayı yaşandı. Gezip gördük belki ama memleketten haber almak isteğiyle bir gözümüz devamlı telefonumuzdaydı. Ve tabii ki yüreğimiz...
Özel anlamda sevdiklerin mutlu değilse, genel anlamda vatanında huzur yoksa senin de mutlu olman mümkün değil. Bu da böyle hatırlayacağımız bir seyahat oldu.
Geçmiş yıla bakıp hayıflanmazdım hiç ama 2016 için aynı şekilde davranamayacağım. Güzellikler de yaşandı elbet ve aldığımız dersler mutlaka olmuştur. Ancak çoğunlukla sıkıntılı bir yıldı. 2017 için güzel şeyler umut etmek zorundayız fakat görüyorum ki bu sefer herkes tedbirli konuşuyor. Ne yapalım? Yine de enseyi karatmayalım.
    2017 güzelliklerle gelsin inşallah. Herkesin yeni yılını gönülden kutluyorum.
Mutlu bir yıl olsun! Bütün güzel dileklerimiz gerçek olsun!

1. Gezi maceralarınızı okumaktan büyük zevk alıyor ve mutlu oluyoruz. Teşekkür ederim.

2. 2016 yil benim kendi özel hayatimda, arkadas ve dostlarimla cok güzel seyler yasadigim bir yil oldu ama ülkem ve dünya icin hic de öyle olmadi maalesef. Insallah 2017 daha , cok daha güzel bir yil olur , kendimiz, ülkemiz ve tüm dünya icin. Dedigin gibi Sezer'cim, umut etmek zorundayiz... Cok öpüyorum canim.

1. Benim için karışıktı. Geçen yaz hayatımın en stresli zamanlarını yaşadım. Buna da şükür. Yeni yılda güzellikler artarak gelsin Ayşecim. Senin için, benim için, hepimiz için. Ben de seni öpüyorum güzel yanaklarından.

3. Daha oradasınız sanıyordum. Alp gelmeyecek tatilde. Benimde aklım kalbim hep orada. Kitapçıyı merak ettim. Benim gittiğim yer mi diye? Flamingo gibi bir şeydi adı. Unuttum şimdi.Bir kaç yerde daha şubesi vardı. Bakın özlediğimi fark ettim şimdi :( Size de, oğlunuza da iyi gelmiştir birlikte olmak. E, ne demişler; aile gibisi yok!
    Hayırlı dilekleriniz gerçek olduğu bir yıl diliyorum canım.
    Oğluşa da benim için sarılın şöyle bir sımsıkı.

1. Birkaç gün kaldık Tülin Hanım. Kışın yeter bu kadar:) Kitapçı Viru'daki. Açıkçası ismine dikkat etmedim.Merak edenler için Viru Alışveriş Merkezi'nde diyeyim:) Sizin dediğiniz yerdir muhtemelen. Apollo'yu biliyorum o da güzel ama bu dediğim daha iyiydi.
      Hepimizin gönlündeki güzel dilekler gerçek olsun inşallah. İyi yıllar diliyorum Tülin Hanım. Orhun'a da seve seve sarılırım tabii:) Sevgiler...

2. Yüksek lisans yapanların ödevleri hala bitmemişti, genelde gelmiyorlar büyükler. Üzülmeyin Tülin Hanım.

3. Evet, biliyorum. Ben de israr etmemistim gel diye zaten :) Benim limitim 4 aymis. Bilmiyordum:(

4. Allah sağlıkla kavuşmayı nasip etsin.

4. Orhuncuğumla birlikte dönmenize sevindim, özlemiştir kıyamam buraları..
    Mutlu yıllar canım, herşey gönlümüzce olsun...
    2017 barış ve huzurla gelsin ülkemize inşallah

1. En çok özledikleri lahmacun, kokoreç, döner:)
      Dileklerine katılıyorum Şebnemcim. Huzur gelsin yeni yılda bol bol.
      Öpüyorum seni.

5. Sokaklar o kadar güzel görünüyor ki.. :)) Mutlu yıllar :))

6. yeni yılda birlikte olmanız çok güzel , iyi yıllar olsun...

1. Çok teşekkürler Kitap Eylemi. Size de iyi yıllar...

7. Sayende Talin'le ilgili ne güzel detay bilgiler ediniyorum Sezer'cim. Blog yazılarımız fotoğraflarla birlikte anı defterlerimiz bizim.Otelinizin Old Town merkezinde olması bir avantaj olmuş sizin için de. Kitabevi keyifli görülüyor. Ve yeni yıla Orhun'la beraber, ailecek hep birlikte olmanız çok güzel oldu :))* İnşallah 2017 bu defa bizi şaşırtır ve yeni yıl dileklerimiz sözde kalmaz gerçek olur!. 2017'de sevdiklerinle birlikte her şey gönlünce olsun Sezer'cim. Mutlu yıllar dilerim.

1. Güzel sözlerin için çok teşekkür ediyorum zarif Esincim benim. Yeni yıl sana da güzelliklerle gelsin inşallah.

8. Minik de olsa güzel ve keyifli bir seyahat olmuş. Bu arada kırtasiye malzemelerini ben de çok severim:)

1. Kırtasiye malzemeleri artık o kadar farklı ve çeşitli ki hepsine ulaşmak mümkün olmadığı için aklı kalıyor insanın:) İyi yıllar Gamzecim.

9. Oğluna kavuştun ya var mı daha güzeli!
    Kar küresini ne yapacaksın, yaşasın yerel güzellikler:)

1. :)))) Kar küresi o an aklıma geldi de yazdım, yani yeni yıl temeli şeyler alacaktım evi, masayı süslerim diye. Yoksa evde bir tane bile kar küresi yoktur:) Annem sever ama. Ona alabilirdim:) Tallinn'deki yerel güzellikleri gördün sen de Semi, çok pahalılar:) Ama yine de kış desenli keten örtü vs.aldım:)