3 Nisan 2013 Çarşamba

BÖCEK YEMEYE HAZIR MIYIZ?:)



    Geçtiğimiz hafta sonu Hürriyet Pazar'da Mehmet Yaşin'in ilginç bir yazısı vardı. Başlık şu: "Sofranızda Böceğe Yer var mı?". Mehmet Yaşin bu konuyu açmış çünkü dünya nüfusu hızla çoğalıyor ve bildiğimiz gıdalarla beslenme hayal olacak gibi. Tarım alanlarının giderek azaldığı ve hayvancılığın gerilediği malum. Dünya genelinde aç gezen insan sayısı gitgide artmakta. Bu yüzden ülkeler olası kıtlığa çare arıyor ve geleceğin yiyecek kaynaklarının başına böcekleri koyuyorlarmış. Bugün zorunluluktan değil, severek böcek tüketen ülkeler yok mu? Var tabii. Güneydoğu Asya ve Afrika'da 2 milyar insan böcek yiyormuş. Yeni Gineliler, Taylandl halkı, Japonlar, Meksikalılar gibi... Hemen yüzünüzü buruşturmayın, dünya üzerinde 1000 böcek çeşidi yenilebilir durumdaymış:) Ünlü danimarkalı şef Rene Redzepi'ye göre çekirge ve pervane böceği larvasının tadı, kuvvetli bir balık sosunu andırırken; arı larvalarıyla yapılan tatlı mayonez çok lezzetliymiş:) Gelecekte gıda olarak böceklerin tercih edilme olasılığı çok normal çünkü araştırmalara göre kuzu eti yüzde 17, balık yüzde 21, sığır eti yüzde 20, tavuk yüzde 23 protein içerirken; bu oran çekirgede yüzde 50-75, örümcekte yüzde 64, karıncada ise yüzde 24'müş. 
    Eee! Hızla çoğalıyoruz. Olacağı bu. Mehmet Yaşin "yakın gelecekte birbirimizi yemek istemiyorsak, böceklerle beslenmeye kendimizi yavaş yavaş alıştıralım" diyor:) 
    Tüm bunlar benim aklıma birkaç yıl önce Tayland'da gördüğümüz kızarmış böcekleri getirdi doğal olarak. Orada insanların nasıl iştahla kızarmış çekirgeleri mideye indirdiklerine şahit oldum. Kağıt külahlara koyup çekirdek gibi yedikleri böcekler işte bunlar:

   

    Kültür farklılıklarını gözününde tuttuğum için çok garipsemedim açıkçası. Hatta gaza getiren olsa belki deneyebilirdim de:) Böcek oluşları değil de çok yağlı oluşları daha fazla iğrendirdi beni. Mehmet Yaşin Tayland'da kızarmış çekirgeyi denemiş.Tadının fındıkla yanık galeta arası bir şey olduğunu söylüyor. İyi değil demek ki:)
    İşte böyle. Geleceğin beslenme tarzı konusunda bunlar öngörülüyor. Onu boş ver de... Acaba böcek yetiştirme çiftliği, fabrikası falan mı kursak? Bak bunu düşünmek lazım:) 



11 yorum:

  1. Merhaba,
    Aç bile kalsam yiyemem gibi geliyor bana :(

    YanıtlaSil
  2. Valla Tayland'lilar hic ac kalmaz eminim.

    Ama kimseyi aclikla terbiye ettirme yarabimm! :)

    YanıtlaSil
  3. Aman kalsın :)) ben yemem arkadaş benim yediğim böcükler, midyedir, pavuryadır, karidestir, istiridyedir gerisi hikaye. Bir de adı böcek olan ama istakoza benzeyen bir deniz mahsülü var henüz yemedim kendini :))

    YanıtlaSil
  4. Ve bu bahsedilen çok uzak bir tarih değil. Biz göreceğiz muhtemelen:)
    Dünya`ya neler yaptık/ettik rakamlarla bir baksak durum ortada zaten.
    Her her beton, fabrika, su kaynakları azalıyor, nüfus artıyor... Nerde ve nasıl yetişecek ki bizim bildiğimiz hayvanlar? Ya tahıl?
    Çok karamsarım ama daha geçenlerde konuyla ilgili bir şeyler okudum. Senin yazın da üstüne geldi.
    Böcek yemeğe alışsak iyi olur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. El birliğiyle dünyayı mahvetmeye devam:(
      Düşündükçe çok korkunç geliyor bana. Hala 3 çocuk 5 çocuk deniyor.

      Sil
  5. Böceğe çalışmasınlar arkadaş,tablet besine çalışsınlar noolur.Ölürüm ben acımdan yiyemem onları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha da ilerisi hap zaten:) Bence de hapla beslenelim zor durumda kalırsak:)

      Sil
  6. yok yok hiç hazır değilim.
    bu doğulular köpek maymun filan da yiyor.
    :)

    YanıtlaSil

Yorumu olan?