7 Mart 2017 Salı

YEMEK SEPETİ GÖNLÜMÜZÜ ALDI:)

    Zaman zaman dışarıdan yemek siparişi veriyoruz. Bu konuda teknolojinin nimetlerinden faydalanmak için eşimin adına Yemek Sepeti'ne üye olmuştum. 
Verdiğim e-posta adresi benim olduğu için birkaç gün önce bir mesaj aldım. 90 gündür Yemek Sepeti aracılığıyla sipariş vermiyormuşuz ve bizi geri kazanmak için enfes bir video yollamışlar. Tıkladığımız anda gülmeye başladık, acayip eğlendik. 
    Video, yemeksepeti.com'un kurucusu Nevzat Aydın'ın çalışma odası kapısının tıklatılmasıyla başlıyor. Bir ses "Orhan Bey geldi" diyor. Ardından Nevzat Bey Orhan'a seslenerek "Tam 3 aydır sipariş vermemişsin ve ekibim seni kazanmak için hiçbir şey yapmamış" diyerek konuşmaya başlıyor. Bunu değiştirmek, sorumluyu cezalandırmak için ilgili kişilerin yanına gidiyor, hepsini tanıtıp bir miktar fırçalıyor:) Bunların hepsi espri dahilinde ilerliyor tabii. 
    Fotoğraftakilerin hepsi Pazarlama Direktörü, COO, Kullanıcı Deneyimi Direktörü, Satış Direktörü, IT Direktörü, İnsan Kaynakları Direktörü olmak üzere üst düzey çalışanlar. Şahane bir mutevazılıkla katılmışlar olaya. Üstelik oyunculukları da hiç fena değil:) Bayıldım. Çok zekice ve samimi bir PR çalışması olmuş. 
    Müşterinin bir süredir Yemek Sepeti'nden uzak kalmasının sorumlusu olarak ilan edilen kişilerden birini cezalandırmak organizasyonun son parçası. Bir kişiyi seçmen isteniyor senden. O sırada herkes birbirini gösteriyor:) Birine tıklıyorsun, ardından ceza şeklini seçiyorsun. Ben böyle şeylerde yufka yürekli olduğumdan sırf ortaya denk geldiği için Kullanıcı Deneyimi Direktörü'nü seçtim ve yüzüne pasta fırlattırdım:) Burada bir parantez açmak istiyorum. Videonun sonunda kimin ve hangi cezanın en fazla seçildiği hakkında istatistik var. Tahmin ettiğim gibi en fazla oy kadın yöneticiye gitmiş. Bizde her alanda ilk önce harcananlar kadınlardır. Bu durumun oyuna, şakaya yansıması olmuş bu. İş olsun, sosyal alan olsun, hatta tv yarışmaları olsun gerektiğinde ilk önce kadınlar elenir. Ve bunu sadece erkekler yapmaz, kadınlar da gayet acımasızdır bu konuda. Yeri gelmişken kınıyorum.
    Böyle anlatınca o zekice ve şakacı havayı tam veremedim. Ekleyebilirsem videoyu ekleyeceğim. En iyisi oradan izleyin. Galiba seçim de yapabiliyorsunuz.
    Yemek Sepeti ekibini yüzümüzü gülümseten, zeki yaklaşımlarından dolayı kutluyorum. O kadar başarılılar ki kendimi kötü hissettim ve bundan sonra kendilerini ihmal etmemeye karar verdim:)
    VİDEO BURADA











22 yorum:

  1. :)
    Eğlenceli bir ceza olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Hahahaha, harika yaaa. Böyle zekice şeylere bayılıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Harika bir uygulama. ama ceza alıp pastayı yüzünde bulan arkadaş acaba nasıl düşünüyordur.
    Amerikanvari bir uygulama. Müşteri memnuniyeti açısından çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mütevazı, katılımcı ve sevimliler, pastayı göze almışlar:)

      Sil
  4. Merak ettim videoyu, paylaşabilirseniz süper olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gamzecim yazının en altında video var. Bu şekilde ekleyebildim. Renkli "Video Burada" yazısına tıklayınca açılır.

      Sil
  5. Çok şekerler, bayıldım. Hazırladıkları video harika, çok çok yaratıcı.
    Azıcık isim yaptı diye kasım kasım kasılıp kendini bi halt zannedenlere ders olsun...
    Suç varsa ceza da var ama bunlarda suç falan yok.

    Eline sağlık sevgili Sezer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama? Kasmayacaksın. Çok teşekkürler Zeugma:)

      Sil
  6. Dahiyane bir yaratıcılık olmuş... Net :)

    YanıtlaSil
  7. yemek sepeti severim ben. çok hoş fikir sahiden de. ama kadın çıkmasına şaşırdım valla. kadınlar birbirini hiç çekemez de mi bir çıkar varsa ortada, meselasııı iş yaşamındaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde her alanda kadın ikinci planda. Onu bilir onu söylerim:)

      Sil
  8. Parlak bir zekanın ürünü, belli :)

    YanıtlaSil
  9. evet biliyorum bu tarz videoları olduğunu , 1-2 defa bana da geldi başta çok zekice gelen bu videolara şimdi sadece iyi strateji olarak bakıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Strateji açısından zekice buldum ben de, aynen.

      Sil
  10. Çok yaratıcı gerçekten ama ben bu fikri beğenmedim yani o firmada çalışan biri olsam bilemiyorum tuhaf geldi Sezer'ciğim hani espri olsun diye yapılmış mutlaka ama çalışanların gözünden bakınca yani...bilemiyorum illa kapitalist rekabet, cezalandırma hani Survivor filan gibi şeylere de çok karşı olduğumdan belki bana öyle gelmiştir...

    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yönü de tartışılabilir tabii Müjdecim. Ancak çalışanlar alçakgönüllüce katılmışlar bence. Medeni cesaret ve yeni medya yöntemleri bu olsa gerek.
      Benden de sevgiler, teşekkürler...

      Sil
  11. Süpermiş! Geçen hafta yemeksepeti'yle eşimin kızkardeşi sayesinde bi haşır neşir oldum ve biz niye kullanmıyoruz bunu diye geçmişti içimden. Senin yazından sonra doğru adres galiba hissiyatım pekişti. ;) Çok teşekkürler, sevgiler... <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sipariş verirken pratik oluyor aslında:) Ben teşekkür ederim, öpücükler...

      Sil

Yorumu olan?