15 Nisan 2019 Pazartesi

İSTANBUL YENİ HAVALİMANI... İLK İZLENİMLER...

    Orhun kısa bir tatil için İstanbul'a geldi. Şu an benden mutlusu yok tabii. Ama bahsedeceğim konu bu değil. Ucundan kıyısından deneyimlediğim yeni havalimanına ulaşımı ve ilk izlenimlerimi anlatacağım. 
    Hem Orhun'u karşılamak hem de servisle yeni havalimanına ulaşımın şartlarını öğrenmek için geçtiğimiz cuma günü düştüm yola. Malûm kendisi İstanbul'un kuzeyinde, şehirden epeyce uzak bir noktada ve Beylikdüzü'nden servisle ulaşım 110 dk.olarak belirtilmiş. 110 dakikanın her ihtimâle karşı belirlenmiş abartılı bir süre olduğunu düşünsem de geç kalmamak için uygun bir saatte çıktım evden. TÜYAP kalkışlı servisin ara duraklarından biri neyse ki evimize çok yakın. Taşıyıcı şirketimizin adı Havaist, yarım saatte bir servis var. 

   Servis ücreti ödemesi konusunda çok önemli bir nokta var. Ödemeler kesinlikle İstanbul Kart'la yapılıyor. Şoför elden para almıyor. Bunu bilmeyenlerin geri inip duraklarda yükleme yapmaları yüzünden yolculuk aksıyor. Alışana kadar bir süre böyle gidecektir. Hadi biz öğreniriz, alışırız ama turistler için İstanbul Kart olayının pratik olduğunu düşünmüyorum. Gerçi şoförün bir yolcuya "Kredi kartınız varsa onunla da ödeyebilirsiniz" dediğini duydum ama öyleydi böyleydi derken bu kart olayı epeyi bir süreden çalıyor. Ben bu ödeme olayını bir gün önce internette servis saatlerine bakarken okumuştum. Servis kullandığını Instagram sayesinde öğrendiğim blog arkadaşım İmge'ye mesaj attım hemen. Ve böylece İstanbul kartımı epeyi bir doldurmam gerektiğini anladım, zorlanmadım. Yaşasın sosyal medya, yaşasın blog arkadaşlığı diyorum :)
    Beylikdüzü'nden yeni havalimanına servis ücreti 21 Lira. Fiyatlar semtine göre 16-21 Lira arasında değişiyor. Yolculuk şehirler arası bir tat veriyor. Bahar gelmiş, her taraf yemyeşil. Ama ara ara inşaat faaliyetleri göze çarpmıyor değil. Korkarım şu an az bir kısmı faaliyette olan havalimanı tam kapasite çalışınca, yolcular arttıkça çevresinde yapılaşma da artacak. O yemyeşil manzaradan geriye ne kadarı kalacak bilinmez. 
    Gelelim 110 dk.olduğu söylenen yolculuğun ne kadar sürdüğüne. İlk durağı baz alırsak, o gün o saatte servis 55 dakikada havalimanındaydı. Geri inip kart doldurma durumları olmasa yolculuk 10 dakika daha az sürebilirdi. Yani gidiş iyiydi ama dönüş biraz daha zorlu. Onu da yazının sonunda anlatacağım.

    Servisten indikten sonra havalimanına giriş son derece pratik. Sıra sıra dizilmiş ve her birine birer nazar boncuğu kondurulmuş hangi kapıdan girersen gir, içeride dış hat, iç hat, gelen yolcu, giden yolcu, kendi yoluna dönebilirsin. Sorular için görevli gençler var ama tabelalar oldukça yeterli. 
    İçeriye adım atınca hissettiğim şey parlaklık. Havalimanı gümüş renginin hakimiyetinde. Bir de geniş tabii. Gelen giden yolcularla, karşılayanlarla vızır vızır işleyen bir alan görünümü yok. Herkese fazla fazla yer var. Bildiğin büyük işte. Geniş... Kocaman...  

    O gün ben yolcu değilim. Dış hatlardan gelen yolcu kapısına ulaşmam yeterli. Bunun için alt kata iniyorum. Eğer yolculuğa çıkıyor olsaydım bankoları geçtikten sonra sanırım beni mağazalarla, kafelerle dolu ışıl ışıl bir alan karşılayacaktı. Bekleme bölümü daha mütevazı. Burada bazı markalar henüz faaliyete geçmemiş ama yerleri, isimleri belli. Uçuşların durumlarını gösteren ekranlarda kimisinin zamanında sonlanacağı, kiminin rötarlı saatleri yazıyor. Orhun'un uçağının inmesine daha vakit olduğu için etrafta bir tur attıktan sonra Gloria Jean's Coffees'e oturuyorum. Tedarikliyim, yanımda kitabımı da getirdim. 

    Yeni havalimanında uçakların taksi sürelerinin uzunluğu, kapılara ulaşımın zorluğu hakkında çok şey okumuştum. Bu yüzden Orhun'un "İndik" mesajından sonra ne kadar sürede yanımda olacağını özellikle merak ediyordum. Uçağa bagaj vermediği için o tip bekleme yapmayacaktı ama pasaporttan geçiş vardı. Korktuğumuz kadar beklemedik. Uçak teker koyduktan 50 dakika sonra buluştuk. Önceki yolculuklarda da buna yakın sürdüğü için farklı bir durum gözlemlemedim. 
Fakat dediğim gibi giden yolcu isek durumlar nasıl olur bilemem. 
    Dönüşte servise binmek için bir miktar yürüdük, otoparka indik. Bu kısım daha kalabalık. Kuyruklar uzun. Biz otobüse en son binenlerdendik. Bizden sonrakiler için yeni araç gelmiştir diye düşünüyorum. Aksi halde yolcular yarım saat daha bekleyeceklerdir ve sıra uzadıkça uzayacaktır. Dönüş olayını sevmedim. Taksi kullanılırsa ne alâ ama belediye otobüsüne ya da servise kalındıysa, dediğim gibi özellikle turistlere daha da karmaşık gelecek bir keşmekeş yaşanıyor dönüşte. Metro gibi ekstra bir ulaşım yolunun olmaması büyük dezavantaj. Havaist'le dönüş yolculuğumuz 20 dakika daha fazla sürdü çünkü iş çıkışı saatlere denk geldik. Metronun gerekliliğini daha fazla hissettik. Kahve içerken yan masamda oturanlar arabayla gelmenin, park etmenin zorluğundan bahsediyorlardı. Biz Yeşilköy Atatürk Havalimanı'na taksiyle gider gelirdik, artık Havaist'e mecburuz. Servis olayını çözdüm, arabasıyla gelenleri hiç düşünemeyeceğim:) 
    Velhasılıkelam, evden zamanında çıkın, İstanbul Kartınızı doldurun arkadaşlar :) Ne diyelim? Hayırlı uğurlu olsun, herkesin güzel seyahatleri olsun.
    
    



24 yorum:

  1. Herkesin ortak anlatım şekli''çok büyük'' olduğu. Dediğin gibi yakında Kurtköy'ün Sabiha Gökçen havaalanı yanında geliştikçe gelişmesi gibi oralarda yeni bir şehir olur.
    Gözün aydın bu arada oğluna kavuştuğun için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle gözün aydın dileğine çok çok teşekkür ediyorum Mehtap.
      Yeni havalimanının çevresi öyle yeşil ki -her ne kadar inanamasam da- dilerim saçma sapan bir yapılaşmaya kurban gitmez.
      Sevgiler, teşekkürler...

      Sil
  2. Ne güzel anlatmışsınız. İstanbulda olmadığım halde zevkle okudum detaylı yazınızı.
    Umarız zamanla zorluklar aşılır ve her şey yoluna girer.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Makbule Hanım. Ben de zorlukların aşılmasını, yeşilin yeşil kalmasını, havaalanına yapılan masrafların güzel karşılığı olmasını, herkesin huzurla seyahat etmesini diliyorum.
      Sevgiler...

      Sil
  3. Henüz uçmadım ama fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla bana Amman Havalimanını andırdı. Mimarisi benziyor gibi sanki. O çok derli toplu ve gördüğüm en temiz havalimanlarından biriydi (gerçi tuvalet yetersizliği korkunçtu ya neyse). Uçağın yanaşma süresi çok fazla. Ama benzerini gene Kahire'de gördüm. Git Allah git bitmiyor. Teknik açıdan iyi olabilir ama kullanış bakımından biraz sıkıntılı. Nasıl daha verimli halledilebilirdi pek bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amman'ı görmedim, hemen internete girip baktım. Evet çok çok çok benziyor:)
      Şık bir havalimanı dediğin AVM tarzı bir şey oluyor aslında. Önemli olan teknik sıkıntıların olmaması. Yaşayıp göreceğiz. Yeşilköy Atatürk Havalimanı'nın genişletilmesi, yenilenmesi de bir seçenek olabilirdi belki ama yenisi yapıldı bir kere. Umarım her şey güzelce yerli yerine oturur.

      Sil
  4. Sezer`cim sen biraz tatlı tatlı anlatmışsın ancak ben yeni havalimanını kullanacağımı hiç sanmıyorum. Orhun bagajı olmadan 50 dk. sonra dışarı çıkmış, sen düşün ailece tatile gittiğini ve bagajlarını beklediğini...Doğru dürüst ulaşım olmadan bu büyüklükte ve bu mesafede bir havalimanın açılmasını baştan beri doğru bulmuyorum. Tam bir eziyet! Hele turistler için! Havaist`e muhtaç hale geliyorsun (mesafeyi, trafiği geçtim) elinde valizlerle hiç de hoş bir durum değil. Eşyan çok olduğunda taksiye atlayıp gideyim demek zor. Benim Bursa`daki aradaşlarımdan da kimse zorunlu kalmadıkça ordan uçmayız diyorlar. (Sabiha, Burulaş ulaşımı ile çok daha kolay) Özetle, ailece gelip araba kiralarsak belki ama tek başıma yeni havalimanını kullanacağımı hiç düşünmüyorum. Tamamlanması ve ulaşım sorununu çözmeleri demek birkaç seneyi bulur kanımca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Tatlı tatlı anlattım ama olumsuzluklara değindiğimi düşünüyorum. Bagaj beklemeden sarf edilen 50 dakikanın üzerine süre konacak tabii. İstanbul gibi büyük bir şehirde ulaşım işleri tamamlanmadan açılması bence de erken. Dediğim gibi taksiyle gidip geliyorduk, şimdi Havaist'e mecbur kaldık.
      Tatile gidip gelirken hadi yine göze alınır belki bazı şeyler fakat devamlı iş için kullananlar daha çok şikayet ediyorlar. Bana kalırsa asıl önemli olan zaman kaybı vs. değil, kuzeydeki sis ve hava koşullarının sertliği. Umarım bu hava şartları iyice hesaplanmıştır.
      Yapıldı bir kere ve umarım en kısa zamanda tamamlanır. İyi yolculuklar dilemekten başka bir şey gelmiyor elimizden. Sevgiler Semi... İstanbul'dan Hamburg'a kocaman öpücükler benden...

      Sil
    2. Ulaşım kısmı uzun vadede çözülebilir ama dediğin gibi konumu daha çok problem olabilir. Kuş gözlemcisi ve İstanbul`da yaşayan bir dost yeni havalimanın kuşların göç yolu üzerinde olduğunu söyledi. Umarım biz yanılıyoruzdur ne diyeyim...

      Sil
    3. Onları ben de okuyorum, dediğin gibi sağlıkla gidip gelinsin de yanlış bilmeye razıyım.

      Sil
  5. Konuyla ilgili sıkıntıları okuyordum. Memnun olana hiç rastlamadım. Bu yazı ile hem kendisini gördük, hem başa gelecekleri öğrendik. Mimarisi güzelmiş, doğruya doğru. Akıtılan onca paradan sonra olsun bir zahmet. Yazdıkların sonrası empati kurdum da baya sıkıntılı bir süreç yaşamışsın. Neyse ki Orhun'u görünce her şey toz pembe oluvermiltir;) Gözün aydın Sezer. Anne-oğul mis gibi gezersiniz artık, ne güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözün aydın dileğin için çok çok teşekkür ediyorum Zeugma. Kısa bir tatil ama yaparız anne-oğul bir şeyler:)
      Dediğim gibi, havalimanı büyük ve şık. Fakat bir havalimanının iyi olması için büyüklük ve şıklık ilk şartlar arasında mıdır? Keşke İstanbul'un uzak köşesinde olmasaydı, ulaşım yolları tamamlanmış olsaydı. Ne diyeyim? Yapılan masraflar karşılığını bulur umarım. Herkese iyi uçuşlar dilemeye devam edeceğim:) Segviler...

      Sil
  6. Detayli bir tanitim olmus. Gerrkli miydi bu havaalani orasi tartisilir tabii 😊

    YanıtlaSil
  7. hım saol yaaa daha kullanmadım ben de burayı, acaba hiç burayı kullanmadan sabihadan yapabilir miyiz ki bütün uçuşları, bilet alırken soruyolarmış artık, yeniye mi inmek istiyon, gökçene mi diye, eskisinden memnundum yaa, gökçeni uzak buluyodum yani, eskisi de uzak olsa da az uzaktı, metroyla gitmek kolaydı, taksi de geceleri kolaydı ulaşım, şehir merkezine en fazla 100 tutuyodu, über de var. ya bu olmadı yaaa, nası gitcez o kadar yolu off :) bari istanbul dışına çıkınca dönüşü gökçen almalı ki daha az işkence olur yolda :) ay sana herhalde çok uzak sayılmaz de mi, sen o taraflarda oturuyon yaniii :) senin orası bile bana edirne gibi geliyoooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafiğin yoğun olduğu saatleri düşünerek, giderken yeni havalimanı, dönüşte Sabiha Gökçen olabilir evet:) Beylikdüzü'ne yakın değil maalesef. Geçenlerde arkadaş servisle Mecidiyeköy'den 50 dakikada gitmiş, ben de 50 dakikada gittim. Ara yollar bir şeyler var galiba ama onları bilmiyorum:)
      Edirne'ye var daha bizden sonra yahu! :)

      Sil
  8. inşallah hayırlı olur...büyük değil kocaman :))

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar.
    Böyle büyük bir hava limanımız olduğu için gururlandım. Toplumun yararına yapılan her türlü işleri desteklerim. Hayırlı olsun. Kazasız belasız uçuşlar ve yolculuklar olsun inşAllah. Kimsenin burnu kanamasın. Yeni hava limanımızdan paylaştığınız görseller sayesinde iç görünümleri konusunda bilgi sahibi olduk. Emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Güzel ve yararlı bir paylaşım oldu.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toplumun yararınadır umarım Recep Bey. Örneğin şehirden çok uzak olması pek yolcu yararına görünmüyor. Ulaşım için daha çok zaman ve para harcıyor yolcular. Umarım en kısa zamanda metro yapılır. Ve Karadeniz rüzgarından, sisinden, göçmen kuşların yaratabileceği tehlikelerden uzak güzel seferler gerçekleşir.
      Teşekkür ediyorum, saygılar...

      Sil
  10. Şehirden bu kadar uzak olması çok büyük bir dezavantaj bence ya da dediğiniz gibi en azından metroyla ulaşım olsaydı, hatta bu metro 7-24 çalışsaydı. Mimarisi ve ferahlığı güzelmiş ama doğaya verdiğimiz zarara değer mi sorusu aklımda.
    Size anne oğul keyifli tatiller diliyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım, yapılıyormuş metro. Umarım bir an önce biter. Çünkü bu işin kışı var. O civarlar kar buz tutacak yerler. Tehlikeli yani. Metrosuz açılış olmamalıydı aslında.
      Çok çok teşekkür ediyorum. Oğlum geldi, döndü, güzeldi :)

      Sil
  11. Çok güzel anlatmışsınız. Ben henüz deneyimlemedim, merak ediyorum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda, güzel bir seyahatiniz olsun o zaman:) Teşekkürler...

      Sil

Yorumu olan?