21 Şubat 2014 Cuma

MEMLEKET KOKUSU...



Anadolu'dan İstanbul'a gelenlere "Gemlik'e doğru denizi göreceksin, sakın şaşırma" demiş ya Orhan Veli... İşte o deniz bu deniz.

    Geçtiğimiz hafta sonunu Gemlik'te geçirdim. Gemlik benim baba tarafından memleketim. Çok seviyorum. Çocukken tatillerimizin bir kısmını geçirirdik burada, babaanneme giderdik ve benim o günlerden kalma deniz kokan hatıralarım var. Güzeldir Gemlik.
    Babaannem orada yaşıyor. Bir de halam ve birkaç kuzenim... Gitmeden önce herkese "Ben geliyorum bakın ona göre" diye haber verdim.:) Herkesi görmek istiyordum çünkü. Hatta arkadaşlarıma bile haber verdim. Blog arkadaşım Semi'yle buluştuk Bursa'da mesela. Bir de üniversiteden arkadaşımla görüştüm. 3,5 güne neler sığdırdım neler.   2 gün Bursa'da gezdim. Bir gün Semi'yle, bir gün de kuzenimle... Semi beni Merinos Tekstil Müzesi'ne, Enerji Müzesi'ne götürdü. Bayıldım. Kuzenle de Kent Müzesi'ni gezdik, Karagöz Müzesi'ni gezdik, seneler sonra çok sevdiğim Ulu Camii'yi ziyaret ettim. Koza Han'da İskender yedik:) Bursa'ya gittiğimi öğrenenlerin kaçınılmaz sorusuna bir de buradan cevap vereyim: "Hayır, Şehzade Mustafa'nın türbesine gitmedim":) Pazartesi günü evime dönmeden önce Gemlikli üniversite arkadaşımla kahvaltı ettik, kordon boyunda yürüyüş yaptık. Gemlik Körfezi güneşin batışının en güzel seyredildiği yerlerden biridir, Babaannem ben çocukken kordon boyunda bir evde otururdu ve akşama doğru denizin üzerinde nasıl bir manzara olurdu anlatamam. O gün ben oradayken vakit erken olsa da işte bunları düşünerek gezdim kordon boyunda. Yine güzeldi kordon boyu.

    Havalar iyi diyoruz ama ne de olsa kış mevsimindeyiz, gezerken üşüttüm.               Bir güneş, bir serinlik etkiledi beni. Geldiğimden beri dinlenmeye, iyi olmaya çalışıyorum. Buralara uğrayamadım. Oysa anlatacaklarım vardı. Bu yazı girizgah olsun, gezdiğimi gördüğümü anlatacağım. Evdekileri özlesem de, hafta sonu Bursa, Gemlik, akrabalar, arkadaşlar bana çok iyi geldi:) Arada böyle kaçamaklar herkese lazım.





23 yorum:

  1. Ooh! Yarasin, bizim de akrabalar var Gemlik'te ( an itibari ile anneme soruyorum) annemin baba tarafindanmis :-) Falan filan neyse, cok iyi yapmissiniz, ben gelincede kaynatiriz artik, yalniz muzelere gotururken elime bi durum, kurabiye, simit sokturmazlarsa nasil olacak hahahaha!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen gel de dürümlere, simitlere buluruz bir çare:)

      Sil
  2. gerçekten iyi gezmişsin hiç bursaya gitmemiştim, hep gitmek isterim. beni de zaten en çok iskenderi cezbediyor. :D

    YanıtlaSil
  3. Gitmedim oralara hiç, güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gemlik-İznik-Cumalıkızık-Trilye... Bursa'nın birçok ilçesi görülmeye değer.

      Sil
  4. Gene gel:))
    Kendine iyi bak bu arada:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geleceğim:) Neredeyse 25-30 sene sonra tekrar keşfediyorum Bursa'yı:) Yıllardır sadece Gemlik'e gelip dönüyordum, artık her seferinde tekrar keşfe çıkacağım. Görülecek yer çok.
      Sağol bu arada. Hala toparlayamadım, hava bir acayip.

      Sil
  5. ne güzel olmuş, keşke birde hasta olmasaydın... Biran evvel iyileşirsin canım inşallah

    YanıtlaSil
  6. hoşgeldin o zaman. deniz, sahil bi başka mutlu ediyor insanı.

    YanıtlaSil
  7. Hiç gitmedim aslında merak ettiğim yerlerden biri Gemlik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakın aslında. Bir ara İznik-Gemlik-Bursa ya da Triye-Gemlik vs. tavsiye ederim:)

      Sil
  8. Ne güzel bir gezi olmus yine , iyi ki gitmissin Sezer'cim. Sen anlatirken gözümün önüne geldi benim de Bursa'da gezdigim yerler. Icim acildi fotolari izlerken.
    Bir de hasta olmasaymissin keske... cok gecmis olsun canim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem ziyaret hem ticaret oldu Ayşecim. Babaannem çok yaşlandı, sık sık ziyaret etmek lazım aslında. Gitmişken de gezdim biraz işte:)

      Sil
  9. Oh ne güzel olmuş :) 1 defa gitmiştim hala aklımdadır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, hatırlıyorum, söylemiştiniz Bolat:) Beğenmenize sevindim.

      Sil
  10. ee o zaman Yalova'ya da bekleriz blogger buluşmasına...sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. ne güzel.
    gemlik. hiç görmedim. ya pek de yakın. niye gitmiyom ki ya. du bi gideyim.
    bursa. tamam. pek severim. du gideyim sayiden de.
    semi mutlu eller. biliyoruum. tatlı insan. bazen okuyom ben deee.
    hepsini sevdim ama bence en hoş kısmı, arkadaşları görmek yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo! Deep! Nerelerdesin?
      Bursa'ya gitmişken bir uğrarsın artık Gemlik'e de:) Teşekkürler.

      Sil
  12. ay habire yazı yazıyom biloka yaaaaa :) gemlik tamam. zeytin yeri duymuştumdu :)

    YanıtlaSil

Yorumu olan?