22 Aralık 2013 Pazar

"MİRO İSTANBUL'DA" DEDİK AMA...



    Efendim geçtiğimiz günlerde "Miro İstanbul'da" demiştim ve gezdiğim sergiyi bir güzel anlatıp, tavsiye etmiştim ya hani? (Burada) İşte onu unutun. Zira sergi iptal edildi. Ben ne gezmiş olayım, ne de tavsiye etmiş olayım en iyisi. Madem tavsiye ettik, serginin iptalini de duyurmak zorundayım. Gerçi duymayan kalmamıştır sanırım çünkü olay basında epeyi yer aldı.
    Peki sergi niye kapandı? 
    Merkezi Barcelona'da bulunan Miro Vakfı, 20 Kasım tarihinden beri Tophane-i Amire'de devam eden sergide yer alan birçok eserin sahte olabileceği bilgisini, sergiyi düzenleyen KÜLT Organizasyon'a ve MSGSÜ Rektörü'ne bir mektupla bildirmiş. Çünkü eserlerin sahte olduğu bir şekilde fark edilmiş ve vakıfa iletilmiş. Önümüzdeki günlerde, sergideki eserler konusunda  vakıf tarafından değerlendirme yapılacakmış. Koleksiyonun sahibi ARETE Sanat Galerisi olanları kabul etmiyor tabii ki ve vakıftan sahteciliği belgelemesini istiyor. Kısacası geçmiş olsun! 
    Yahu nasıl oluyor bu işler anlamıyorum. Sahteler ne ara karışıyor? Neden karışıyor? Sergiler hangi ciddiyetle düzenleniyor? Sahtecilik varsa zaten kötü ama öyle bir durum yoksa, olmayan bir durum yüzünden karalama yapmak kolay mı?Yemin ediyorum dünyanın çivisi çıktı. Ülkenin çivisi zaten çıkmıştı. 
    Sergiyi anlattığım yazıda Miro'dan bahsederken "... 80'li yaşlarında ise bazı tuvallerini yakmış ve 'Onları sanatsal ve profesyonel sebeplerle yaktım. Ortaya çıkan malzeme çok güzeldi. Aynı zamanda tuvallerimin servet değerinde olduğunu söyleyen insanlar için yaktım. Üzgünüm ama insanlar tuvalleri değil dolarları görüyorlar' demişti" şeklinde bir aktarma yapmıştım ya hani? Haklıymış Miro... Vallahi haklıymış...



8 yorum:

  1. Skandal vallahi skandal. :DD Sahte mahte gitseydim keşke. :) Çok kötü ve üzücü bir durum aslında...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Skandal tabii.
      Kapanmadan gitseydin, değişik bir anı olurdu:) Karda kışta gittim, aptal gibi hissediyorum kendimi.
      Miro İstanbul'da baskılı kumaş çantalar vardı ondan aldım bir de, skandal bir serginin hatırası olarak kalacak:)

      Sil
  2. İşte ilginç bir anı olmuş Sezer hanım, olsun eliize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle enteresan bir anı ki, sakladığım biletin arkasına açıklama yazdım bir de Petek Hanım:)

      Sil
  3. Hakikaten enteresan bir durum olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok enteresan, sormayın.
      "Miro İstanbul'da" yazılı diye hatıra çantası almıştım bir de:) Diğer ziyaretçiler ne düşünüyor bilmem ama kendimi tuhaf hissediyorum:)

      Sil
  4. uğramayıp uğramayıp arka arkaya okumak da ayrı zevkli oluyor :)
    bu olayda en çok merak ettiğim şey sahte olduğunu ilk kimin anladığı. Genelde milletimiz tüm sergileri anlamaz ama çok anlar vaziyette gezdiği için gerçekten sanattan anlayan birilerinin var olma ihtimali beni hayli sevindirdi. ben de inatla ve anlamadan geziyorum tüm sergileri :))

    YanıtlaSil

Yorumu olan?